Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kończąc temat PAO to faktycznie olej Eurol 0w30

ma PAO między 35-50 %. Czyli trochę tak jak z lekami i suplementami diety Lek musi sztywno trzymać normy a suplement nie.

Olej który ja wybrałem Eurol 5w30 ma PAO między 10-25 %. Znacznie mniej ale to i tak przepaść skoro inne oleje maja PAO na poziomie 1-5 % lub nie maja w ogóle a nazywane są full syntetyczne

Wybrałem olej który spełnia wszelkie normy BMW i jest dedykowany do mojego silnika

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK Życzę bezproblemowej eksploatacji Mam nadzieję ,że olej sie spisze na + Zachęcam do odwiedzania poleconych forum-można się dużo dowiedzieć Nie bierz poważnie tego co napisał tu kolega ,który włączył się do dyskusji (on po prostu nie nie rozumie pewnych pojęć występujących w parametrach oleji)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK Życzę bezproblemowej eksploatacji Mam nadzieję ,że olej sie spisze na + Zachęcam do odwiedzania poleconych forum-można się dużo dowiedzieć Nie bierz poważnie tego co napisał tu kolega ,który włączył się do dyskusji (on po prostu nie nie rozumie pewnych pojęć występujących w parametrach oleji)

Pozdrawiam

 

Tak tak, najlepiej nie sluchaj i lej wode do silnika, a olej zmieniaj na eco i interwaly rob co 30tys jak zaleca producent albo najlepiej w ogole, bo wymiana niszczy silnik


Olej dobiera sie tez do stylu jazdy, a jak ktos stosuje eco olej do ostrej jazdy to wiadomo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc kolego jakbyś troche poprzeglądal analizy olejów to może wreszcie by dotarło do ciebie że najbardziej ECO jest olej 5w30 wykastrowany pod DPf

A zmiany to zależy od stylu i sposobu używania auta 10-15tysmax a jak auto zDPF i przewaga jazdy miejskiej to mniej niż10tys Jest zreszta sposób wg którego w miare dokładnego idzie obliczyc czas wymiany oleju

A od sposobu uzywania auta i jego stanu tech.oczywiście tez zależy rodzaj i czas wymiany np.-nie bedziesz lal 5w30 do auta upalanego na torze ale już do jazdy cywilnej styknie a 0w 30 az nadto a jak lubisz przycisnąc w to najlepiej 0w40 nia ma nic lepszego (oczywiście jak producent dopuszcza takie lepkosci a Bmw już od bardzo dawna tak 0w30 5w30 5w40 0w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halo koledzy czyta nas wiele osób które mają dylemat jaki olej wlać do swojego silnika

wiec proszę bez kłótni :D Bo to ja zacząłem ten temat.

Kulturalna wymiana zdań jak najbardziej.

Ja swoją przygodę z PAO zacząłem niedawno.

Wcześniej zalewalem olejem znanych marek i spełniających normy 5w30 czyli jako syntetyk.

A tu sie okazuje ze IV grupa bazowa czyli syntetyk PAO nie jest wcale używana do produkcji olei syntetycznych.

Każdy olej ma swoje plusy i minusy czy to PAO czy HC. Bo wiadomo ze w ropie naftowej lepiej rozpuszczają się wszelkie dodatki a w PAO to się za przeproszeniem gowno rozpości. Ale za to pewnie bazy syntetyczne nie zostawiają tyle syfu i się mniej zużywają. I dlatego musi być równowaga między PAO a olejem mineralnym który też musi być składnikiem takiego syntetyka.

I tyle w temacie.

Eurol jest marka mało znaną i robiąca dobre oleje.

Kiedyś w poprzednim samochodzie będąc u znajomego mechanika na wymianie oleju myślałem ze znów zalejemy znanej marki olejem 5w30 a tu niespodzianka. Holenderski niszowy produkt który jak twierdził jest o niebo lepszy.

Jest jeszcze amerykański Gulf i pewnie mnóstwo innych.

Pozdrawiam


A i jeszcze jedno. Nie mam takiej wiedzy ani doświadczenie i ambicji żeby doradzać jaki olej jest najlepszy

Piszę tylko jako świadomy konsument i ostateczny odbiorca

Niech coś co ma w nazwie full syntetyk ma go choć troszkę :D

Edytowane przez kucy07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc kolego jakbyś troche poprzeglądal analizy olejów to może wreszcie by dotarło do ciebie że najbardziej ECO jest olej 5w30 wykastrowany pod DPf

A zmiany to zależy od stylu i sposobu używania auta 10-15tysmax a jak auto zDPF i przewaga jazdy miejskiej to mniej niż10tys Jest zreszta sposób wg którego w miare dokładnego idzie obliczyc czas wymiany oleju

A od sposobu uzywania auta i jego stanu tech.oczywiście tez zależy rodzaj i czas wymiany np.-nie bedziesz lal 5w30 do auta upalanego na torze ale już do jazdy cywilnej styknie a 0w 30 az nadto a jak lubisz przycisnąc w to najlepiej 0w40 nia ma nic lepszego (oczywiście jak producent dopuszcza takie lepkosci a Bmw już od bardzo dawna tak 0w30 5w30 5w40 0w40


Dlatego napisalem, ze zalezy od stylu jazdy i czestotliwosci wymian. Ja zmieniem co 8tys i jest wszystko ok, ale jak wiadomo sporo problemow jest w naszych silnikach z lancuchem, panewkami oraz zaworami przez zbyt rzadki olej, ktory nie wytrzymuje temperatury.

Niestety do dpfa nie ma 0w40 dlatego ja robie mix 5w30 i 5w40 millersa. Gdyby bylo cos 0w30 dobrego a nie c3 to bym robil mix z 5w40


Problem w tym ze 0w30 czesto maja hths ponizej 3.0 a taki olej nie bedzie dobrze chronil latem, nawet jak bedzie sporo pao

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kroon oil tez holenderka firma i robi dobre oleje.

i to się zgadza a szczególnie KROON Oil PT 5w40 to bardzo dodry olej na bazie PAo/ester


Punisherrr

i tu wszystko ok dlatego ten EUROL FS 0w30 jest tak atrakcyjny bo HTHS ma >=3,5 (bo tego wymaga norma VW504/507) a do tego sporo PAO i lepkość w 100st C prawie na granicy z W40 więc dla mnie SUPER

Kiedys był MOBIL 0w40 z LL-04 ale juz go nie ma Zostal chyba tylko ARAL ale to ponoć CASTROL( co prawda niemiecki ale Castrol)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kucy07

Nikt sie nie kłóci tylko stwierdzenie ,że coś jest wodą (tu eurol 0w30) bez popatrzenia na inne parametry jest chyba trochę nie halo :?bo np.podczas jazdy gdy olej osiągnie 100°C to ten 0w30 (sam sprawdzałeś) będzie miał lepkość(czy jak to sie mówi gęstość) wiekszą niż wiele oleji 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok polecam JA nie znam się na tyle aby coś komuś narzucać, ale po analizach i opiniach innych spróbowałemi i nie żałuje a nawet jestem :D bo od dłuższego czasu szukałem czegoś dobrego, a żeby cena nie powalała i nie było podróbek

Tu z OCP koledzy którzy" siedzą" w olejach:

"W kilku mocnych (nawet do ok. 400 KM)dieslach BMW już ten olej jest zalany i nikt nie narzeka wręcz przeciwnie. LL04 jakoś specjalnie nie poważam bo nie lubię jak 1 normą producent próbuje załatwić temat oleju dla wszystkich silników od małej wolnossącej benzyny po 400 konnego diesla na 3 turbinach."


"Oleje 506.01 to szczyt technologii, najwyższej klasy oleje które nie dość że mają utrzymać parametry przez nawet 2 lata to zapewnić doskonałą odporność na zuzycie.

Nie ma olejów 506.01 ale 0W30tak"

i jeszcze ciekawostka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punisherrr »

Na OIL CLUB.PL i OIL CLUB .DE są VOA i UOA tego oleju (na chwilę obecną najdokladniej przebadany olej w Polsce) i na wielu forach uznany jako najlepszy produkt w swej klasie w cenie do 250pln TU już nie zaśmiecajmy wątku bo koledzy oczekują porad konkretnego oleju do danego silniKa a ja uważam ,że każdy silnik pracuje inaczej na danym oleju Reasumując w moim BMW E90 320D N47 najlepiej jak do tej pory spisuje się EUROL SYNTENCE FS 0w30 ( a wcześniej: Castrol , LM Top Tec 4600,SHELL ,MILLERS TRIDENT, MILLERS XF, MILLERS C3, MILLERS EE ,TOTAL )

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, czyli nie powinno się mieszać.


Poradzicie mi proszę jaki olej PAO wybrać do N47 143Ps w perspektywie program na 180Ps z PDF?


Ravenol, Eurol, Amsoil, jaka lepkość: 5w30, 0w-30, 0w-40?


Chcę najlepszą ochronę silnika, niski noack, ochrona PDF. Zastanawiam się także nad Archoil 9100.


Mile widziane konkretne propozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Olej wymieniony na Eurol Syntence 5w30, filt knecht.

Płukanki nie robilem. Stwierdziłem ze olej który był wcześniej używany Castrol C3 5w30 nie byl aż tak zły. To pełen HC ale wymieniany co 10 tyś.

Nowy ma już lepszy skład PAO 25 % to spokojnie sobie poradzi i wyczyści co Castrol zostawił.

I odnoszę nieodparte wrażenie ze silnik chodzi ciszej i łagodniej.

Naprawdę polecam ten olej.

Dużo czytałem o Eurol FS 0w30 i opinie są bardzo pozytywne. Może się skuszę przy następnej wymianie i przetestuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, czyli nie powinno się mieszać.


Poradzicie mi proszę jaki olej PAO wybrać do N47 143Ps w perspektywie program na 180Ps z PDF?


Ravenol, Eurol, Amsoil, jaka lepkość: 5w30, 0w-30, 0w-40?


Chcę najlepszą ochronę silnika, niski noack, ochrona PDF. Zastanawiam się także nad Archoil 9100.


Mile widziane konkretne propozycję.

 


Jeśli kasa nie gra roli to ja bym brał np:

https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3539-olej-silnikowy-amsoil-5w30-european-car-formula-ael-3784l-097012311040 lub

https://motorsport.2brally.pl/pl/olej-5w30-euro-series.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Za namową kolegi guzior2 jako posiadacz BMW X1 E84, 16d wymieniłem olej z oryginalnego na VALVOLINE SYNPOWER XL-III C3 5W30. Przejechałem już około 500 km (Przebieg 58.300 km) i uważam, że różnica jest naprawdę in plus zauważalna. Także jak najbardziej polecam ten olej do silnika gdyż kultura jego pracy zdecydowanie lepsza. Za radą forumowiczów pewnie interwały olejowe będę robił teraz co 8 tys. km.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: e60

Silnik:3.0d 197hp

Przebieg: 210k(pewnie jest więcej)

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: trasa

Zużycie bieżące na l/1000km:

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: LM 5w30


Cześć,

czy synpower mst c3 nadal jest polecany jak był-kojaży ktoś jaki ma współczynnik NOACK?

wyszukiwarka valvo zaleca również xl-III oraz max life.


Co wy na to?


Z góry serdecznie dziękuję.

Sprzedam łączniki stabilizatora do bmw e60 FEBI.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: f11 2010r

Silnik:2.0d 184km

Przebieg: 160k

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: większość miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie bierze

DPF: nie wiem

Dotychczas: castrol 5w30


Witam serdecznie , proszę o pomoc w doborze oleju i wszystkich potrzebnych mi filtrów , kabinowych i paliwowych . Zostało mi 500km do wymiany i tu nasuwa się pytanie jaki olej , po komentarzach widzę że ten Castrol ma bardzo złą opinie a był lany tylko taki , więc myślę że czas na zmiany , do tego dochodzi zapytanie czy trzeba przed takim zabiegiem wykonać płukankę ? proszę o pomoc bo jestem w tych sprawach zielony , jeszcze pytanko czy macie jakieś pewne sklepy internetowe do zakupu całego osprzętu . Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.