Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

 

P.S. A sluchajcie, myślicie że odczuje różnice na jednym z w. wymienionych olejow? Bo aktualnie jak mowilem jezdze na 5w30. Nie wiem... kultura pracy czy spalanie? Bo te 14l przy spokojnej jezdzie to chyba troszke duzo jak na 520

 

Możliwe że odczujesz jakąś poprawę ale to dlatego że będzie to świeży olej, spalania raczej tym nie poprawisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przyszed czas na zmiane wiec poszedlem do sklepu i sie okazalo ze Mobil 1 New Life 0w40 juz nie sprzedaja. Zostani 2niby" zastapiony przez Mobil 1 FS 0W40!

Czy to sa porownywalne oleje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Przyszed czas na zmiane wiec poszedlem do sklepu i sie okazalo ze Mobil 1 New Life 0w40 juz nie sprzedaja. Zostani 2niby" zastapiony przez Mobil 1 FS 0W40!

Czy to sa porownywalne oleje?

 

FS nie ma specyfikacji dla BMW, zmień na Valvoline lub Motul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przyszed czas na zmiane wiec poszedlem do sklepu i sie okazalo ze Mobil 1 New Life 0w40 juz nie sprzedaja. Zostani 2niby" zastapiony przez Mobil 1 FS 0W40!

Czy to sa porownywalne oleje?

 

FS nie ma specyfikacji dla BMW, zmień na Valvoline lub Motul.

 

Czyli ten olej się nie nadaje do Bmw ? Ostatnio też mi go wcisnęli, twierdzą, że to ten sam olej tylko etykieta się zmieniła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mieszkam w anglii i oleju wole nie kupowac na internecie bo moze przysc slonecznikowy.

l.

 

Czyli ten olej się nie nadaje do Bmw ? Ostatnio też mi go wcisnęli, twierdzą, że to ten sam olej tylko etykieta się zmieniła.

To samo mi powiedzieli w sklepie.

[

FS nie ma specyfikacji dla BMW, zmień na Valvoline lub Motul.

Valvoline Synpower 0w40 to wiem.

A jaki Motul pasuje do N52B25 z LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Przyszed czas na zmiane wiec poszedlem do sklepu i sie okazalo ze Mobil 1 New Life 0w40 juz nie sprzedaja. Zostani 2niby" zastapiony przez Mobil 1 FS 0W40!

Czy to sa porownywalne oleje?

 

FS nie ma specyfikacji dla BMW, zmień na Valvoline lub Motul.

 

Czyli ten olej się nie nadaje do Bmw ? Ostatnio też mi go wcisnęli, twierdzą, że to ten sam olej tylko etykieta się zmieniła.

 

Nie jest dokładnie taki sam bo parametry troszkę się różnią w karcie charakterystyki. Nie wiem z jakiego powodu nie posiada specyfikacji dla BMW. Motul 8100 X-max 0w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

Bmw e61

Silnik m54b25

Przebieg 190000 (chyba)

Styl jazdy normalny krótkie przebiegi do pracy raz w miesiącu trasa

Lpg-tak

Dotychczas jaki olej nie wiem

Co polecasz ?

 

Do twojego silnika polecam 0w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 0w40, Motul 8100 X-max 0w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmw e92 2007

M57 335d

150 tys km

Agresywny styl jazdy

70% duze miasto(Londyn) 30%trasa

Nie zauwazylem zuzycia oleju

DPF- tak

Motul x-clean 5w30 ll04

 

Auto po programie na ok 350km

Mieszkam w UK tem zima mam 3-8stopni C

Czy pozostac przy obecnym oleju czy zmienic specyfikacje ?

Prosze o rade :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bmw e92 2007

M57 335d

150 tys km

Agresywny styl jazdy

70% duze miasto(Londyn) 30%trasa

Nie zauwazylem zuzycia oleju

DPF- tak

Motul x-clean 5w30 ll04

 

Auto po programie na ok 350km

Mieszkam w UK tem zima mam 3-8stopni C

Czy pozostac przy obecnym oleju czy zmienic specyfikacje ?

Prosze o rade :-)

 

Pozostań przy lepkości 5w30, specyfikacja musi być LL04 bo masz DPF, jeśli chcesz zmienić to polecam ten: https://www.123engineoil.co.uk/Engine-oil/Valvoline/SynPower-Xtreme-XL-III-5W%25C2%259630-Engine-oil/p-OIL-433?gclid=EAIaIQobChMItPryw9_i2AIVtgrTCh0LXw6MEAQYAiABEgIOGfD_BwE&Country=OELUK&ID=sea_oel_uk_Froogle_Shopping&Country=OELUK&ID=sea_oel_uk_Froogle_Shopping&s_kwcid=AL!695!3!226066432036!!!g!!&ef_id=WlvCOwAAAHHnIUsY:20180119001510:s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmw e92 2007

M57 335d

150 tys km

Agresywny styl jazdy

70% duze miasto(Londyn) 30%trasa

Nie zauwazylem zuzycia oleju

DPF- tak

Motul x-clean 5w30 ll04

 

Auto po programie na ok 350km

Mieszkam w UK tem zima mam 3-8stopni C

Czy pozostac przy obecnym oleju czy zmienic specyfikacje ?

Prosze o rade :-)

 

Pozostań przy lepkości 5w30, specyfikacja musi być LL04 bo masz DPF, jeśli chcesz zmienić to polecam ten: https://www.123engineoil.co.uk/Engine-oil/Valvoline/SynPower-Xtreme-XL-III-5W%25C2%259630-Engine-oil/p-OIL-433?gclid=EAIaIQobChMItPryw9_i2AIVtgrTCh0LXw6MEAQYAiABEgIOGfD_BwE&Country=OELUK&ID=sea_oel_uk_Froogle_Shopping&Country=OELUK&ID=sea_oel_uk_Froogle_Shopping&s_kwcid=AL!695!3!226066432036!!!g!!&ef_id=WlvCOwAAAHHnIUsY:20180119001510:s

 

Tak przy okazji. Zazwyczaj zgadzam się z

ale.. 2 tygodnie temu zalałem silnik Volvoline 5-W30, LL-01, pełen syntetyk i.. na korku od oleju zaczął pojawiac sie mi beżowy nalot.Przejechałem na nim około 300 km. Teorie były rózne. Olej zlałem i zalałem takim, jaki był przed wymianą czyli

BMW TwinPower Turbo LL-01 5W-30 i.. wszystko jest OK. Czyli czysto i brak nalotu na na korku. PS. Warunki jazdy takie same. Atmosferyczne tez. Więc chyba to nie jest przypadek.Jeśli taki stan sie utrzyma, to nie będę w przyszłości eksperymentował z tańszymi ( co nie znaczy gorszymi ) olejami.

Edytowane przez Ernet
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo osób go stosuje i nikt nie narzeka, po drugie trochę masła pod korkiem o tej porze roku przy krótkich dystansach to nie powód do niepokoju.

 

Zapewne tak.. ale na oleju BMW przejechałem wszystkie pory roku, trochę dolewałem więc bym zauważył. A jednak nic takiego sie nie działo, więc trudno uwierzyć mi,że teraz to przypadek. Ale to tylko moje zdanie ;)

 

EDIT: trochę "mazi" na zakrętce oleju znów sie pojawiło czyli to nie kwestia oleju. Obserwuję nadal i zobaczymy, co dalej...

Edytowane przez Ernet
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak zdecydowalem sie zalac to co lalem do tej pory do mojego silnika - Motul x-clean+ 5w30.

Mysle co raz czesciej nad zmiana wlasnie na BMW twin Power 5w30... Co byscie doradzili ? Dodam ze auto ma podniesciona moc, oraz jezdze bardzo agresywnie :twisted: :twisted: :twisted:

 

PS: cena nie gra roli, nie oszczedzam na aucie :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak zdecydowalem sie zalac to co lalem do tej pory do mojego silnika - Motul x-clean+ 5w30.

Mysle co raz czesciej nad zmiana wlasnie na BMW twin Power 5w30... Co byscie doradzili ? Dodam ze auto ma podniesciona moc, oraz jezdze bardzo agresywnie :twisted: :twisted: :twisted:

 

PS: cena nie gra roli, nie oszczedzam na aucie :nienie:

 

BMW twin Power 5w30..sprawdzony i bardzo dobry. Ewidentnie górna półka IMO . Tylko dobrze dobierz - LL-01 do benzyny. LL-04 do diesla.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jednak zdecydowalem sie zalac to co lalem do tej pory do mojego silnika - Motul x-clean+ 5w30.

Mysle co raz czesciej nad zmiana wlasnie na BMW twin Power 5w30... Co byscie doradzili ? Dodam ze auto ma podniesciona moc, oraz jezdze bardzo agresywnie :twisted: :twisted: :twisted:

 

PS: cena nie gra roli, nie oszczedzam na aucie :nienie:

 

Wg. karty charakterystyki lepsze parametry posiada BMW TwinPower Turbo 0w30 LL04 tak że ten bym polecił jeśli cena nie gra roli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model e60 520i 170km 2004r

Silnik. M54

Przebieg 255tys

Styl jazdy : lubie przycisnac

80procent duze miasto reszta autostrady ale glownie jezdze po miescie.

 

Od zakupu zrobilem 5tys, pozeral olej. Okazalo sie ze do wymiany uszczelka misy olejowej i klawiatury. Po wymianie wycieków brak a olej dalej ginie ok 1.5l na 1000km. Prawdopodobnie odma do wymiany ale poprzedni wlasciciel lał 10w40 castrol i moj mechanik tak samo radził bo 250tys nalotu itd. Co teraz robić? Zmieniać olej? Plukanka? Zostac na 10w40? Tylko zmienic producenta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model e60 520i 170km 2004r

Silnik. M54

Przebieg 255tys

Styl jazdy : lubie przycisnac

80procent duze miasto reszta autostrady ale glownie jezdze po miescie.

 

Od zakupu zrobilem 5tys, pozeral olej. Okazalo sie ze do wymiany uszczelka misy olejowej i klawiatury. Po wymianie wycieków brak a olej dalej ginie ok 1.5l na 1000km. Prawdopodobnie odma do wymiany ale poprzedni wlasciciel lał 10w40 castrol i moj mechanik tak samo radził bo 250tys nalotu itd. Co teraz robić? Zmieniać olej? Plukanka? Zostac na 10w40? Tylko zmienic producenta?

 

Zmień olej na 5w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w40, Motul 8100 X-cess 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba o pomoc w dobrze oleju oraz filtrów :

Model: F11 LCI

Silnik: 525d 218km

Przebieg: 55.000km

Styl jazdy: spokojny / czasem mocniejszy

Użytkowanie: głównie miasto + + 4-5 razy długa trasa w roku

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem ( nowe auto)

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: nie wiem

 

brak napraw/ brak modyfikacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Prośba o pomoc w dobrze oleju oraz filtrów :

Model: F11 LCI

Silnik: 525d 218km

Przebieg: 55.000km

Styl jazdy: spokojny / czasem mocniejszy

Użytkowanie: głównie miasto + + 4-5 razy długa trasa w roku

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem ( nowe auto)

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: nie wiem

 

brak napraw/ brak modyfikacji

 

Polecam 5w30 z specyfikacją LL04 np. Valvoline SynPower XL-III C3 5W-30, SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.