Skocz do zawartości

BMW X5 F15 zmiana 20'' -> 19'' - rozmiary, dystanse?


Maciej_X5

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

zagaiłem wątek w dziale dla BMW X5 F15, ale pomyślałem, że dopytam tutaj - nie znalazłem na forum konkretnie tych informacji, które mnie interesują. Mało kto operuje konkretnymi parametrami.


Mam F15 w mpakiecie = fabryczne homologowane ogumienie letnie mieszane 275/40/20 przód i 315/35/20 tył. Felgi odpowiednio: 10Jx20 ET 40 przód i 11Jx20 ET 35 tył.

Rozważam założenie jednak zimowego kompletu 19stek w jednym rozmiarze opon 255/50/19.


Doszedłem do wniosku, że mam takie opcje:

1) Oryginalne felgi 9Jx19 z ET48 tak jak dają w salonie. Nr oryginału: 7849629.

Niestety bez dystansów to kiepsko będzie wyglądać. Jeśli chodzi o tył to wciagnięte będą prawie 4cm względem stockowych:

https://www.willtheyfit.com/index.php?width=315&aspect=35&diameter=20&wheelwidth=11&offset=35&width2=255&aspect2=50&wheel_size=19&wheel_width=9&offset2=48


Natomiast ewentualne zastosowanie stockowych felg 19'' 9Jx19 z ET 37 robi już różnicę 27,4 mm:

https://www.willtheyfit.com/index.php?width=315&aspect=35&diameter=20&wheelwidth=11&offset=35&width2=255&aspect2=50&wheel_size=19&wheel_width=9&offset2=37


2) Szukać zestawu felg 9/10 cali pod mpakiet, na które wejdzie jeden i ten sam rozmiar opon 255/50/19:

Felgi 19 mpakiet: przód 9Jx19 ET37 nr 7846786, tył 10x19 ET21 nr: 7846787

Dla tyłu pokazuje różnicę tylko 1.3 mm:

https://www.willtheyfit.com/index.php?width=315&aspect=35&diameter=20&wheelwidth=11&offset=35&width2=255&aspect2=50&wheel_size=19&wheel_width=10&offset2=21


3) Szukać zestawu felg 19stek z rożnym ET. Na przód ET 48 (nr:7849629), a na tył ET 18 (nr: 7850070). Opony 255/50/19.

Dla tyłu wychodzi wtedy różnica 8mm:

https://www.willtheyfit.com/index.php?width=315&aspect=35&diameter=20&wheelwidth=11&offset=35&width2=255&aspect2=50&wheel_size=19&wheel_width=9&offset2=18


Opcja nr 1:

- plus: pozwala rotować całymi kołami na aucie bez ściągania opon z felg.

- minus: na tył potrzebny dystans 30 mm, na przód 5 mm.


Opcje nr 2 i 3:

- plus: wciągnięcie felg w nadkole dla mnie akceptowalne, nie wymaga dystansów

- minus: jesli pony nie będą zużywały się równo - i tak trzeba zdejmować opony z felg żeby rotować. Więc odpada głowny argument żeby jeździć na 4 takich samych oponach, a nie na ogumieniu mieszanym.


Pytania:

1) co Wy na to?

2) jeśli chodzi o jazdę na dystansach to, które lepsze: przykręcane czy przelotowe? Wg mnie przykręcane, a do tego jak rozumiem przy przykręcanych używamy do felg stockowych śrub?

3) czy jazda na dystansach wymaga jakiś korekt zawieszenia/zbieżności względem nastawów dla felg bez dystansów?

4) jak się ma jazda na dystansach do ewentualnych obciążeń łożysk/skrzynki xdrive itp?

5) Coś jeszcze ważnego mi umknęło?


Skłaniam się do opcji nr 1 z jakimiś dystansami (koszt dystansów rzędu 300 zł jest ok jednorazowo) z uwagi na komfort - można rotować oponami bez zdejmowania opon, a z tego co wiem nie każdy serwis dobrze sobie radzi z runflatami w tych rozmiarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.