Skocz do zawartości

Dublop Sport Maxx rt2 245/40/18 - bądźcie czujni


moonkiller

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem przedstawić Wam historię moich nowiutkich opon :8)

Kupiłem prawie dwa lata temu pod koniec wakacji auto z felgami 18 cali i letnimi oponami Kormoran w stanie agonalnym + drugi komplet na felgach 17 z oponami zimowymi Bridgestone.

Jako, że sezon się kończył, nowe letnie opony chciałem kupić dopiero na wiosnę 2019 i tak zrobiłem. Wpadły jakieś tam Daytona, ale tak niemiłosiernie telepało budą, że je zareklamowałem w wulkanizacji u ktorej je kupiłem. Decyzja padła taka, że zakładamy opony lepsze i wulkanizator (sieć wulkanizacji premio) zamówił komplet Dunlop Sport Maxx rt2 245/40/18, założył i się zaczęła historia...

Jadę... coś drży na kierownicy, ale, że dzień się skończył to myślę sobie, zajadę do nich jutro :8) Rano w drodze do pracy wszystko drży, więc pomyślałem, że może to kwestia wyważenia. Podjechałem do jednej z trójmiejskich dużych wulkanizacji, ale niczego to nie zmieniło... Wracam tam gdzie je kupiłem z prośbą o sprawdzenie. Koła zdjeli, wrzucili na maszynę, niczego niepokojącego nie znaleźli, więc zalozyli z powrotem twierdząc, ze mam coś z autem bo felgi to akurat są proste i te wykluczają :roll: Za ich radą pojechałem na stację diagnostyczną na szarpaki, a tam diagnosta powiedział, że zawieszenie jest "lala" :roll: Po powrocie do domu stwierdziłem, ze sam poszukam przyczyny i w tym celu sprawdziłem wysokość kół zimowych i letnich - była identyczna, a to ważne w przypadku xdrive. I tak powoli zdejmowalem koła letnie zastępując je zimowymi. Drgania lekko ustaly po wywaleniu aż trzech kół letnich :? Pomyślałem, ze to niemożliwe żeby aż trzy opony były do bani, więc pojechałem do jeszcze jednej wulkanizacji celem wyważenia i efekt bez zmian. Na takich telepawkach pojechałem na urlop :duh: Po powrocie pojechalem do mechanika po jakieś pierdoły i wszystko mu opowiedziałem, że na zimówkach 17" auto jedzie pięknie, a na letnich 18" drży auto i kierownica. Polecił mi pewnego wulkanizatora, więc pojechałem. Gościu mi wyważył, i kredą zaznaczył na bieżniku gdzie jest nalane więcej gumy :shock: Zaznaczył, że koła to nie przypomina - raczej tanią nalewkę. Wracam tam gdzie je kupiłem, a chłopina mi na to, ze do reklamacji potrzebny mi test drogowy bo inaczej nie przyjmą reklamacji :shock: :shock: Trochę tam pokrzyczelismy, ale se myślę, ok jadę, zrobie test w Gdańsku i wrócę z papierem. W Gdańsku na maszynie z testem drogowym niczego nie wykazało :duh: Wracam tam gdzie kupiłem, drę ryja i swoje wywalczyłem - reklamuję opony. Decyzja miała być po 14 dniach, a była standardowo po 30 :evil: Tyczasem jeździłem na zimówkach. Reklamację uznano i przyjechały 3 nowe z 4 reklamowanych opon. Wyważyli, założyli... i drgania dalej choć mniejsze. Rano otwieram garaż, potem bramę podwórka, wracam do garażu i patrzę na tylne koła i oczom nie wierzę... Dwa różne bieżniki :duh: 3 koła w wersji modelowej rt2, jedno starego typu -rt. Myślałem, że tam kogoś $*%€¶°© :twisted: Wracam, oddaję, a chłop mi na to, ze to potrwa, zanim wyśle, zanim to dostaną i odeślą... Powiedziałem krotko, ze po południu jestem po koło. Wiecie co? Miał nową oponę w godzinę. Pojechałem je jeszcze raz wyważyć tam gdzie kazał mi mechanik i z lekkim drżeniem dało się koniec wakacji przejeździć bo uwaga - akcja już trwała 3 miesiące. Następnym etapem była wizyta u tuningera w celu pewnych modów. Auto mu zostawilem, a on drugiego dnia rano dzwoni który zadzwonił i strasznie przeprasza, ale rozerwał jedną z opon i już do niego jedzie nowa :mrgreen: Jakoś mnie to nawet rozbawiło, ale jego nie rozbawił fakt, że ów nowa opona przyjechała z fabryki dziurawa na rancie :mad2: Mnie to oczywiście nie zdziwiło, bo uwaga - wszystkie dunlopy pochodziły z najnowoczesniejszej fabryki w Europie czyli z Polski. Mają na rancie duży napis "Made In Poland". Tuninger zamówił kolejną z innego miejsca bo jak wiadomo... Reklamacja trwa 30dni. Przyszła nowa - Made In Germany i sam ją ogladalem na wyważarce - jest całkiem spoko.

Taka to historia, wiec, albo olejcie ten model, albo nie zamawiajcie z krajowej produkcji bo tam chyba je robią ludzie z łapanki :duh:

Dodam jeszcze, że 235KM w xdrive jest za mocny na te opony. Auto chce być postawione bokiem przy ostrym ruszeniu i włącza się trakcja - i to na suchym asfalcie. Tego nawet na łysych kormoranach nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.