Skocz do zawartości

530xi - felgi, opony


dajmon

Rekomendowane odpowiedzi

mariuszmuda, lepiej zrobić nie mogłeś.. Przynajmniej ori i wyglądać bedzie OK :cool2:

 

..............................................................................................................

 

 

Wracając do mieszanych gum w rozmiarze R19 i xdrivie ;)

 

W tygodniu miałem "na stole" Pierelli PZERO NERO GT 245/35 R19 oraz 275/30 R19. Ku uwadze Vermilion"a opony mierzone po założeniu na felgi.... nóweczki przeturlane parenaście metrów.... piszę co by nie było jak ostatnio, przy Delintach które były po 500 kilometrach :cool2:

 

245/35 R19 - felga 8,5j

 

http://images67.fotosik.pl/1192/f8c6d77d55071783med.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/1190/1d3ac9948e6cf0c1med.jpg

 

Wynik mało dokładny.... a strzelam że około 208,4 cm ;)

 

 

 

 

275/30 R19 - felga 9,5j

http://images68.fotosik.pl/1191/2ad610efba69b2femed.jpg

 

http://images66.fotosik.pl/1191/24f54378f99500d8med.jpg

 

i to samo.... na oko 204,9 cm

 

różnica pomiędzy.... ~1,02 % Szkoda tylko że nie mam pirelli 285/30 R19.

 

 

No ale ku przestrodze...... Nie montujcie Pirelli do Xdriva... przynajmniej nie w tych rozmiarach.

 

Pozdro, mniszek.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Do x-driva Goodyerki tylko 235/35/19 przód i tył 275/30/19 na felgach odpowiednio 8,5" i 9,5" mam sprawdziłem fajnie się lata nie obciera nie ma tarpań itp. Chociaż powiem że znajomy ma na nowej 5er w xd 245/40/19przód i tył 275/35/19 ale to już oponki z salonu BMW więc wszystko raczej przewidziane jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 lata później...

Cześć,


Ponawiam temat. Mam 530xd na 225/50/r17 i chce założyć felgi 19. Czy różna szerokość opon tak jak pisaliście jest ok ? tj 235 / 275 ? Czytałem na zagranicznych forach - jest niestety duża rozbieżność w opiniach i nie wiem co sądzić. W co celować chciałbym założyc spidery 172 . Jaka szerokość felgi ? Może być różna czy AWD nie oszaleje??


Dzięki i szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Trochę jestem zrezygnowany. Zależy mi na felgach dedykowanych do E60 czyli s172 lub s166 w rozmiarze 19. Rozumiem, że jestem skazany na styling 135 18' i wtedy kapeć - 245/40R18 i 275/35R18 wg zaleceń producenta. Może znacie firmę która robi repliki, żeby w iksie wszystko hulało na 19'. Sorry z góry za pytania - jestem nowy w temacie i dopiero dowiaduje się co to ET itp. :) Dzięki jeszcze raz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Ja miałem z 2 sezony 245 oraz 285... Auto przeżyło.

 

Przeczytałem już kilka wątków ale wolę się upewnić. W moim przypadku E60 530xd LCI. Chciałem wrzucić na lato felgi Japan Racing i na ogół u nich standard przy 19 calach:

Przód - 8,5J ET35

Tył: - 9,5J ET35


Z tego co też gdzieś wyczytałem miałeś setup na lato: przód 8,5jx19 ET33 oraz tył 9jx19 ET31. Przód wygląda na to że wejdzie mi bez problemu. Tył nie mam pewności (samochód obniżony dodatkowo sprężynami H&R). Za bazowe wyliczenia wziąłem sobie ori felgi do xDrive - 18" 8J ET43. Z tyłu przy Japan Racingach wychodzi że będą o 11.1mm bliżej zawiasu i wystawały na zewnątrz o 27.1mm więcej. Biorąc pod uwagę Twój setup (9jx19 ET31) w odniesieniu do ori 18 wychodzi o 0,7mm w stronę zawiasu i 24.7mm na zewnątrz. Różnica do nadkola będzie więc 2.4mm. Na moje oko patrząc z suwmiarką wygląda jakby miało wejść i nie obcierać chociaż ciekawe czy nie oprze się na sprężynie.


Co do samych opon. Dużo osób rekomenduje 245/35/19 przód i 275/30/19 tył. Chociaż tak jak Ty bardziej skłaniam się ku 285 na tyle - różnica 0,1% a nie 0,9%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Masz xDrive, zatem e60 z tym napędem ma inne ET niż e60 bez xDrive.

Seria e60 z napędem xDrive ma 8.0x18 ET 43 245/40.

Przód, który chcesz założyć 8.5 ET 35 będzie tarł, bo masz obniżenie. Tył raczej nie wejdzie, bo to aż 27 mm wysunięcia. Nie wiem ile miejsca m xDrive w nadkolu. Zazwyczaj na tył spokojnie ludzie ładują 20 mm dystanse na stronę nawet z Eibachami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód, który chcesz założyć 8.5 ET 35 będzie tarł, bo masz obniżenie.

 

Śmiem w to wątpić. Przeczytałem już kilkanaście tematów i ludzie spokojnie upychali takie felgi z przodu. Porównianie ori 245/40/18 ET43 8J do 245/35/19 ET35 8,5J: Compared to your existing wheel, this new wheel will have an inner rim which is 1.7mm further away from the suspension strut. The outer rim will poke out 14.4mm more than before.


1,7mm dalej od sprężyny, 14.4mm na zewnątrz. Tyle miejsca jest jeszcze spokojnie do rantu nadkola z przodu :). Martwi mnie tylko tył.

Edytowane przez tmplr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Cóż, widzę, ze sam chcesz się przekonać. To tak, jakbyś dał 15 mm dystans na przód. Na skręcie kł będzie tarło o nadkole. Ja też jestem na niemieckim forum, na bimmerpost. Uwierz mi oni mają samochody obniżone -40 i więcej ale jeżdżą raz na weekend tymi furami po drogach płaskich jak stół, to im nic nie trze.

W Polsce jest jak jest i zobaczysz sam na skręcie przy 80 km/h będzie dół będzie nadkole wytarte na 15 mm wysunięciu, jak masz obniżoną furę. Bez obniżenia proszę bardzo.

No ale widzę nie założysz sam to się nie przekonasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem wrzucić na lato felgi Japan Racing i na ogół u nich standard przy 19 calach:

Przód - 8,5J ET35

Tył: - 9,5J ET35

 

Siema....


Przód wejdzie - ja mam 8.5j ET 33 więc 2mm nie robi różnicy tymbardziej że wejdzie do środka auta.


Tył...... moze byc problem. Porównując do mojej s351 (9j ET44 minus dystans 13mm >> czyli tak jakby było 9j ET31) to Twoja felga będzie wystawać na zewnątrz WIĘCEJ o 2,3mm a w stronę zawieszenia będzie bardziej wystawać o 10,3mm od mojej.


I teraz.... do zawieszenia napewno nie dostanie ale o błotnik bedzie tarło na 90%. Ja mam błotniki z tyłu zrolowane , zrobiłem to kiedyś na potrzebę zamontowania 10j ET45.

 

Z tego co też gdzieś wyczytałem miałeś setup na lato: przód 8,5jx19 ET33 oraz tył 9jx19 ET31.

 

Cały czas mam taki setup. Styling 351 - z tyłu 9j ET44 plus dystans 13mm ale mam zrolowany rant po poprzednim kole. Niestety nie jestem w stanie powiedzieć czy taki setup wchodzi w nienaruszone nadkola :!:


 

Dużo osób rekomenduje 245/35/19 przód i 275/30/19 tył. Chociaż tak jak Ty bardziej skłaniam się ku 285 na tyle - różnica 0,1% a nie 0,9%.

 

Ja pracuje przy oponach..... już miałem tego multum w rekach i naprawdę żadne 275/30 R19 nie dogaduje sie z 245/35 R19. Wyjątkiem są "zestawy" do np F10 245/40 i 275/35 R19 z aprobatą BMW (gwiazdka na oponie) gdzie faktycznie te opony sa obwodami podobne ale zdziwilibyście się jaka jest głębokość profilu takiej opony lub faktyczna szerokość >>> opona 275 "z gwiazdką" jest równa szerokości "zwykłej" opony bez specyfikacji bmw o parametrze opisanym jako 255 ;)


 

Przód, który chcesz założyć 8.5 ET 35 będzie tarł, bo masz obniżenie.

 

Nie będzie tarł. Ani przy obniżeniu... ani przy 245/35 R19.... ani przy 235/40 R19. Będzie dobrze :cool2:



 

Martwi mnie tylko tył.

 

No mnie tez :mrgreen: Jakbym miał nie ruszone nadkola to mógłbym Ci to jakoś pomierzyć no ale niestety... byłem młody i szalony i zachciało mi się 285/30 R19 (wygląd kozak !) Teraz jestem już tylko szalony i nadal tłukę się na R19 choć najlepiej mi się jeździ na 7.5j ET E20 w R17 :lol:


 

Uwierz mi oni mają samochody obniżone -40 i więcej ale jeżdżą raz na weekend tymi furami po drogach płaskich jak stół, to im nic nie trze.

 


Przy takim obniżeniu to już półosie przednie obcierają o stabilizator :mrgreen: Wiem bo mam obniżone auto i.... przerobiony stabilizator... i brak odbojników żeby zejść niżej :mrgreen:


 

Kolega mnichu ma u siebie przód 8,5jx19 ET33 czyli jeszcze mniejsze ET, gdzie ja proponowałem ET35. Pisał że nic mu nie ociera i idealnie mieści się w nadkole.



Ja mam nawet 225/50 R17 7.5j ET 20 w zimowych i nic mi nie obciera, a w porównaniu do 8,5j ET33 to to moja 17ka wystaje wiecej o 0.3 mm :lol: tyle co nic ale ciągle nic nie obciera :lol:



POZDRO WARIATY !

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za merytoryczną odpowiedź, ogromnie doceniam!


Tak więc kwestia opon ustalona - 245/35/19 przód, 285/30/19 tył. Tutaj jednak 285 zmusza mnie do minimum 9,5J, na 9J raczej tego nie założę.


Aktualnie tył wygląda u mnie tak:

KLIK1

KLIK2

KLIK3

KLIK4

KLIK5


Na oko wygląda jakby było dość sporo miejsca, szczególnie że zawias nie usiadł tak bardzo. Rolowanie nadkoli jak najbardziej biorę pod uwagę jeśli wyjdzie, że będzie obcierać. Myślę jeszcze nad drugą opcją - felga 9,5J ale większe ET niż 35 tak jak w Japan Racingach. Powiedzmy ET40. Wtedy w porównaniu do ori felg xDrive na zewnątrz wyjdzie 22.1mm jednak w stronę zawiasu 16.1mm. Pytanie jak wiele można upchnąć jeszcze w kierunku sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10j ET45 z opona 285/30 R19 nie obciera od środka. O błotniki przy dobiciu mi obcierało ale ranty z tyłu są bardzo szerokie w E60 i jest tam pole do popisu przy rolowaniu. Można sobie to zrolowac a z zewnatrz auta nie będzie niczego widać.



Ps. Z tyłu można zeswapować zawieszenie ze zwykłego RWD i można klepnąć wtedy coś w stylu ET 15-20 :cool2:


Kiedyś tak chciałem zrobić by założyć hebel z M5 ale kwestia przejścia na zimowe min R18 mi trochę nie pasi. Może kiedyś jak 2JZ wcisnę ale narazie buduję sobie dom i hobby musi zaczekać :mad2:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli widzę, że jednak bezpieczniejszą opcją będzie ewentualnie ET40. Chyba że dorwę dystanse 25-30mm żeby zrobić symulację takiej felgi. Chociaż na żywo (nie wiem czy też widać tak to na zdjęciach) zdaje się że wejdzie bez problemu.


Co do zmiany zawiasu z tyłu też myślałem nad tematem bo identycznie, chciałem wrzucić heble z M5. Finalnie dałem tylko przód z 535d :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info dla potomnych bo już prawie wszystko pomierzyłem :). Furka na sprężynach obniżających H&R:


Całość pomarów na seryjnej feldzie xDrive: 18 cali, ET43, 8J, opony 245/40. Pożyczyłem dystanse 20mm.


Przód - wejdzie, wygląda przekozacko chociaż uważam, że jest na granicy obcierania a zabrania dowodu rejestracyjnego. Bezpieczna opcja to dystans 15mm albo felga 19 cali, 8,5J, ET35.

Tył - na seryjnej feldze jest około 3-4 cm zapasu w stronę zawieszenia. Dystans 20mm moim zdaniem za mało, można się pokusić spokojnie o 25mm albo nawet wręcz 30mm. Od jednej osoby słyszałem, że przy feldzie 19 cali, 8,5J, ET35 dało się jeździć nawet z dystansem 20mm na tyle (34,3mm na zewnątrz w porównaniu do serii!) i przycierało dopiero z załadowanym tyłem na większych wybojach. Po przejściu na dystans 10mm (24,3mm) zero jakichkolwiek przytarć.


Zamówiłem dystanse przód 15mm, tył 25mm, zdam relację gdy założę :)


Wnioski:

- opisany przód wejdzie bez problemu

- tył, można się pokusić o felgę 19 cali 9,5J ET35 (27.1mm na zewnątrz, 11,1mm wgłąb)

- jak to niektórzy szerzą swoje foliarskie teorie, xDrive nie popłakał się po założeniu dystansów, zero błędów, zero szarpania - można zakładać dwie różne szerokości kół

- miałem rozmowę z twórcami aplikacji xDelete, kompletnie podzielają moje zdanie, że setup dwóch szerokości jest bezpieczny, ich zdaniem nawet do max 1,5% różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam panowie,zeby nie zasmiecac chciałem zapytac o zestaw felg i opon do bmw ale e46 330ix touring Nigdzie nie moge znalez informacji o e46 4x4 dlatego chciałe temat podpiac tutaj.Zzawieszenie kupiłem nowe KW V3,teraz przymierzam sie do zakupu felg w 19 calach. Czy zestaw styling 190 lub 225 z e90 8 et 37 i 9j et 39 w 19 calach oraz opony 225/35/19 oraz 255/30/19 wejda do ixa? To samo pytanie mam o felgi styling 235 8,5x19 et25 tył 9,5x19 et 39 opony jak wczesniej

efekt jakiegi bym chciał osiagnac to mniej wiecej jak na zamieszczonym zdjeciu e91 tylko ze w moin kombi e46 ix


https://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatfotos/topic53898_Bmw_E91_M_Performance_Paket_19_Zoll_3er_BMW_-_E90___E91___E92___E93.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Felgi od e90 do e46 fajnie wyjdą, bo przód wyjdzie 1 cm a tył 1,74 cm. Także styling 190 i 225 bez problemu.

Drugi komplet nie wejdzie, bo przód wyjdzie 2,84 cm aż. To prawie jak 30 mm dystans na stronę i nie ma szans, że wejdzie.

Co do spasu to na zdjęciach jest tragiczny spas, bo w tym rozwiązaniu nie zmniejszasz dziury między oponą a nadkolem tylko kładziesz auto zbyt mocno przez co powstaje efekt jak niżej, tragicznie to wygląda. Na zdjęciu, do którego wstawiłeś link fura siedzi od -40 do -60, ciężko mi ocenić, ale obniżenie 30 mm wygląda w e46 najlepiej - klasyka Eibach Pro Kit. No ale jak się podoba nie będę cię odwodził od tego.

WCizZXu.png

Lepszym zabiegiem jest w e46 montaż felg 8,5 i na tył 9,5 wówczas leci opona 235/40 i tył 265/35 lub analogicznie przy 19" 235/35, a na tył 265/30 - masz delikatnie większy profil i na -30 idealnie to się z dziurą w nadkolu licuje.

174553

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli e90 ma szersze błotniki przód jak e46 sedan kombi? Moze troszke przesadziłem z tym obnizeniem e90,efekt dla mnie ciut nizej o jakis cemtymetr od e46 z Twojego obrazkui byłoby smacznie jak dla mnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.