Skocz do zawartości

Sruby zabezpieczjace antykradzieżowe


czestek1

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki jaka jest rzeczywista skutecznosc takich srub, stosujecie takie zabezpieczenia u siebie?

Na rynku sa tansze jak i drozsze zestawy, co polecacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skuteczność jest taka, że jak nie miałem śrub to mi ukradli koła miesiąc po tym jak założyłem nowe.

 

Polecam śruby zabezpieczające McGard http://www.mcgard.com/ lub innej firmy ale o podobnej budowie (zewnętrzna cześć łba śruby jest okrągła i w niektórych modelach obraca się).

Dość trudne do odkręcenia bez robienia sporego hałasu i uszkodzeniu felgi, szczególnie przy felgach aluminiowych z głębokimi gniazdami. Niestety trzeba uważać na końcówkę do odkręcania, żeby nie uszkodzić podczas odkręcania kluczem pneumatycznym lub stawania na klucz fajkowy bez odpowiedniego podparcia ;)

 

Koszt śrub McGard to około 100 zł, na allegro nawet 60 zł. Nieporównywalny z ewentualną stratą kół w słusznym rozmiarze, z nową oponą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takiego typu jak te za 50 zł.

 

Mam nadzieję, że się sprawdzają. Chociaż nie wiem czy ktoś niepowołany kiedykolwiek próbował mi odkręcić koło. Ostatnio przy zmianie na letnie zapomniałem nasadki do klucza to w wulkanizacji nie umieli tego inaczej odkręcić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sklepie jak wyjmowalem te nasadki to na jakies 6 kartonow zadna nie pasowala na sruby innego kompleciku, zadalem pytanie sprzedajacym jak jest u nich czy sa powtarzalne zestawy czy kazdy zestaw ma inna nasadke.....sprawa jest jasna raczej jesli chodzi o te sruby z nasadkami i gwiadkami , ale jak wyglada srawa z tymi czarnymi srubami do BMW typowymi ze słoneczkiem, czy kazde sloneczko w zestawie ma innaczej zęby ?! :worried:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Temat może stary, ale odświeżę i odpowiem na pytanie kolegi odnośnie oryginalnych śrub zabezpieczających BMW. Z tego co rozeznałem temat to w tej chwili jest 11 różnych dostępnych zestawów (kompletów) śrub z kluczem. Wszystkie komplety są pod tym samym nr katalogowym i przy zakupie trafi nam się jeden z tych 11. Myślę że lepszym rozwiązaniem jest zakup śrub od profesjonalnej firmy która produkuje śruby zabezpieczjące i ma więcej kombinacji :roll: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a w którym miejscu na śrubie zabezpieczającej szukać numeru? Planuję zamówić w ASO nasadkę do ich odkręcania, ale nie jestem w stanie fizycznie odszukać numeru. A nie wiem czy po liczbie ząbków (21) będą w stanie mi pomóc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja mam taki typ http://allegro.pl/bmw-e90-e-90-lift-320d-09r-sruby-zabezpieczajace-i1523993935.html , sprawdzałem na przypadkowych srubach tego samego typu u kolegi. MOja koncowka nie pasowała do jego srub.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
śruba zabezpieczająca ma taką samą skuteczność jak zwykła :) tzn ta i ta koło trzyma , a dla złodziejaszka to żadne zabezpieczenie , a na trasie może być źródłem problemu...

 

Przy takim podejsciu do sprawy to po co zamykać samochód i zabierać kluczyki, jak będą chcieli zwinąć to i tak zwiną. Może i śruba nie jest zabezpieczeniem dla każdego złodzieja, ale dla wielu jest barierą :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śruba zabezpieczająca ma taką samą skuteczność jak zwykła :) tzn ta i ta koło trzyma , a dla złodziejaszka to żadne zabezpieczenie , a na trasie może być źródłem problemu...

 

Przy takim podejsciu do sprawy to po co zamykać samochód i zabierać kluczyki, jak będą chcieli zwinąć to i tak zwiną. Może i śruba nie jest zabezpieczeniem dla każdego złodzieja, ale dla wielu jest barierą :mrgreen: .

 

dla pijaczka pod monopolowym może i jest barierą , ale dla osiedlowego cwaniaczka żadną ... dla kumpla skubnęli koła z garażu :) najlepszym wyjściem jest albo AC , albo kupienie najbardziej standardowych felg i spokojny sen :)

 

Co do niezamykania auta to kiepski pomysł , po prostu jakaś pijaczyna może wejść do auta i do niego nas.. narobić :)

Kamil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie a w którym miejscu na śrubie zabezpieczającej szukać numeru? Planuję zamówić w ASO nasadkę do ich odkręcania, ale nie jestem w stanie fizycznie odszukać numeru. A nie wiem czy po liczbie ząbków (21) będą w stanie mi pomóc.

 

Znajomy, poprzedni właściciel mojej buni, zgubił nasadkę, więc pojechał do ASO, tam dali mu skrzynkę nasadek i próbował po kolei aż do skutku :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie a w którym miejscu na śrubie zabezpieczającej szukać numeru? Planuję zamówić w ASO nasadkę do ich odkręcania, ale nie jestem w stanie fizycznie odszukać numeru. A nie wiem czy po liczbie ząbków (21) będą w stanie mi pomóc.

 

Znajomy, poprzedni właściciel mojej buni, zgubił nasadkę, więc pojechał do ASO, tam dali mu skrzynkę nasadek i próbował po kolei aż do skutku :wink:

 

jest też inny sposób na odkręcenie takich śrub , tylko trochę głośniejszy :) , te śruby przysporzą właścicielowi więcej problemów niż pożytku ... prosta sytuacja , wulkanizator strasznie mocno dokręcił koło (o co nie trudno) , łapiesz na trasie deszcz wiatr ziąb , podczas próby odkręcenia koła niszczysz wzorek w śrubie i mamy problem ...

Kamil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
ja mam własnie taki problem i teraz co mam zrobić gdzie dostane sam klucz ? jedna śruba zabezpieczająca rozwalona klucz do wyżycenia i co zrobić ? To jest auto mojej dziewczyny, a dokładniej jej ojca i prosił mnie zebym mu z tym zrobił a on aktualnie jest za granica i wraca pod koniec roku. Byłem u znajomego wulkanizatora to powiedział mi, że trzeba bedzie rozwiercac....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam własnie taki problem i teraz co mam zrobić gdzie dostane sam klucz ? jedna śruba zabezpieczająca rozwalona klucz do wyżycenia i co zrobić ? To jest auto mojej dziewczyny, a dokładniej jej ojca i prosił mnie zebym mu z tym zrobił a on aktualnie jest za granica i wraca pod koniec roku. Byłem u znajomego wulkanizatora to powiedział mi, że trzeba bedzie rozwiercac....

 

Jeśłi masz oryginalne śruby zabezpieczjące to podjedź do pożądnego ASO. W dobrym ASO mają na warsztacie wszystkie końcówki do oryginalnych śrub to ci wykręcą i po kłopocie, albo zamówią ci odpowiedni klucz. Gorzej jak masz śruby innego producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak tylko, ze do aso mam kawałek drogi, a nie wiem czy oplaca sie jechac jak okaze sie, ze sa to po prostu podróbki jak moge sprawdzic ich oryginalność widnieje na nich jakis numer przez który można dowieść o ich oryginalności ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Jedyny numer czy symbol może być na opakowaniu, czy etykiecie, których, jak podejrzewam, nie masz.

 

Jak masz daleko do ASO, to może masz bliżej jakiegoś porządnego męczygumę, który będzie w stanie określić co to za śruby? Bo innej możliwości nie widzę. A jak męczyguma będzie naprawdę dobry, to ci odkręci tę rozwaloną i wszystkie pozostałe, żebyś mógł kupić drugi komplet.

 

Bo jak masz rozwaloną i śrubę i klucz, to i tak nie masz wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Odświeżę jeszcze raz temat bo według mnie nie padły konkretne podpowiedzi użytkowników różnego rodzaju śrub, czy może ktoś miał złe doświadczenia z jakimiś konkretnymi śrubami?? Planuje kupić zestaw na wiosnę i obawiam się nie tyle o zniszczenie "łebka-wzoru" śruby co o to aby taka śruba się nie ukręciła przy ściąganiu koła na zimę. W listopadzie miałem ogromne problemy z odkręceniem przednich kół i naprawdę nie dawałem szans ostatnim trzem śrubom które okazały się jednak pancerne i po ciężkiej walce puściły ale się nie "zerwały". Chciałbym więc uniknąć tego problemu przy zestawie antykradzieżowym. Możecie coś podpowiedzieć ciekawego poza ASO? Bo rozumiem że jakość tych śrub jest na odpowiednim poziomie ale trochę martwi mnie dostępność-popularność takich zestawów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakich się konkretnych odpowiedzi spodziewałeś? Testu z opisem wad i zalet poszczególnych śrub? Śruba to śruba - ma JEDNĄ funkcję, którą niemal każda spełnia dokładnie tak samo, jako że w zasadzie wszystkie są wykonane z tego samego materiału. Ma trzyma koło na piaście.

 

Śruby przeciwkradzieżowe mają jeszcze jedną funkcję, właściwie dwie - ma utrudnić kradzież kół (tak, tylko utrudnić, nie uniemożliwić) oraz zniechęcić kiepskiego złodzieja liczącego na łatwy łup (dobrego i znającego się na rzeczy nie zniechęci).

 

Chcesz kupić przyzwoite śruby i nie bać się o problemy? Kup markowe - McGard, Sparco, OZ. Nie udawaj, jak niektórzy, oszczędzania kupując najtańszy szit z Allegro.

 

I tyle, niewiele więcej da się tu napisać. Ewentualne problemy z odkręcaniem, czy zapiekaniem wynikają przede wszystkim z nieumiejętnego montażu, rzadziej jest to wina samych śrub.

 

Najlepszego w Nowym Roku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest zadowalająca mnie odpowiedz bo padły konkretne firmy a nie "śruba to śruba", pracuje trochę ze stopami stali, teflonu i tytanu i wiem że kuta śruba z porządnej stali mi się nie ukręci jak będę walczył z odkręceniem. To taka sama różnica jak przewody hamulcowe gumowe ze szmacianym oplotem a teflonowe w oplocie ze stali 316L, oba służą do hamowania. Jeżeli ktoś się przejechał na jakiejś konkretnej firmie też byłbym wdzięczny jak i inni zapewne za przestroge :wink:

 

Ode mnie równiej pozdrowienia na Nowy Rok :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ci, którzy uważają , że taka śruba przysporzy więcej problemów niż może pomóc zawsze znajdą jakieś argumenty.

 

1. Śruby nie dokręci zbyt mocno wulkanizator , pod warunkiem , że powiemy mu , że sami ją sobie wkręcimy (ja tak robię).

2. Śruba nie zapiecze się jeśli użyjemy raz do roku przy zmianie opon smaru na bazie miedzi - testowałem , działa.

3. Jeżeli mamy głębokie wnęki na śruby , to dobrą śrubę nie będzie łatwo zwalczyć nawet dobremu złodziejowi, chyba że będzie wiercił kilka godzin wiertarką , ale to jest zbyt duże ryzyko w stosunku do zysku .

4. Najlepiej kupić dobrą śrubę i zamówić wycięcie wzorku na wycinarce laserowej i do tego nasadki . Możemy zrobić dowolny wzór , nawet serduszko :D I nikt nie będzie miał do niej klucza.

BMW


Bayerische Motoren Werke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Co byście wybrali na moim miejscu ori BMW czy MCGARD do f30??


Dzwoniłem do serwisu bmw dzisiaj i nawet oni odradzają mi te oryginały bo podobno to już nie to samo co miałem kiedys w E90 i szybko sie obrabiają i trzeba je dokrecać na max 110Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tak, bo są dwa typy, ja brałem oryginalne BMW, ale ten wieloklin a nie motylkowe, motylkowe mi mój mechanik odradzał i punkt z wymianą opon to samo.

Te są ok:

s-l400.jpg

Te nie:

stock-article-image?fileName=36132453959-01.jpg

Druga sprawa, to nie jest jakaś przeszkoda nie do pokonania dla złodzieja, ale dłużej mu zajmie kradzież :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.