Skocz do zawartości

2.0d 150km - Problem z DPF!


kzNN

Rekomendowane odpowiedzi

Siema od kupiłem sobie interfejs OBDII i car 3 vgate i pobrałem płatna aplikacje BTool aby kontrolować DPF i inne parametry silnika. Sadza bardzo szybko osiąga wartość 50+% czyli około 30g i wymusza to regenerację. Dziwi mnie to ponieważ wypalanie DPF powinno być co 300-500km a nie co 40km. Prosze o szybką pomoc!!!! Edytowane przez kzNN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zamkną Ci wątek za tytuł niezgodny z regulaminem (swoją drogą mógłbyś go przeczytać...):


1. Jaki silnik? 2.0, 3.0? M czy N?

2. Jaki przebieg?

3. Jeździsz po mieście czy w trasie?

4. Jaką temperaturę pracy osiąga silnik?

5. Masz błędy z sondy lambda?

6. Masz błędy z czujników temperatury spalin?

7. Przybywa Ci oleju?


Zakładam, że skoro masz komunikat o starcie procedury wypalania DPF, to faktycznie to wypalanie następuje. Czy po zakończeniu procedury spada Ci wskazanie poziomu sadzy?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Silnik 2.0d M47N2

2. Przebieg 276k

3. Dojazdy po 30 km w tym moze ze 3 to miasto

4. Temperatura silnika 90C a temperatura chlodzenia na apce okolo 75C

5. Mialem jeden blad sondy lambda i cos z ogrzewaniem i drugi z dpf'em ale usunalem i sie nie pojawiaja

6. Chyba nie

7. Raczej nie ostatnio sprawdzalem


Zazwyczaj po zakonczeniu wypalania poprostu sadza znowu sie zwieksza az dojdzie to tych 50+% i znowu to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Silnik 2.0d M47N2

2. Przebieg 276k

3. Dojazdy po 30 km w tym moze ze 3 to miasto

4. Temperatura silnika 90C a temperatura chlodzenia na apce okolo 75C

5. Mialem jeden blad sondy lambda i cos z ogrzewaniem i drugi z dpf'em ale usunalem i sie nie pojawiaja

6. Chyba nie

7. Raczej nie ostatnio sprawdzalem


Zazwyczaj po zakonczeniu wypalania poprostu sadza znowu sie zwieksza az dojdzie to tych 50+% i znowu to samo

 

Z czego odczytałeś te 90 stopni temperatury silnika?


Czy ten "błąd" DPF to przypadkiem nie był wynikający z przebiegu auta komunikat o konieczności wymiany DPF-a?


Jeśli wypalanie przebiega prawidłowo (a tak wynikałoby z Twojego opisu o komunikatach z modułu diagnostycznego), to IMHO DPF wymaga pilnego oczyszczenia - możesz spróbować zaaplikować mu chemię przez otwór czujnika temperatury spalin w DPF (choć to trudne z uwagi na jego małą średnicę - przerabiałem to), albo zdemontować DPF (co akurat w tym silniku jest łatwe) i oddać go do profesjonalnego płukania.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.