Skocz do zawartości

X3 3.0i Strzelanie podczas skrętu i zapach spalonego oleju


bubaluki

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


pisze ponieważ mam dwa problemy z autem i chciałem się Was poradzić.

Podczas skręcenia autem niezależnie czy w lewo czy w prawo słychać strzelanie przy czym nie jest to strzelanie kilkukrotne jak gdyby przegub był walnięty tylko takie pojedyncze czasami dwa razy strzeli w krótkich odstępach czasu 1-2sek.

Taki sam dźwięk pojawia się gdy jadę wolno po nierównościach i wtedy słychać ten sam dźwięk.

Byłem u mechanika i powiedział że wahacz wzdłużny może być uszkodzony. Chciałem podpytać czy przy zużyciu wahacza może faktycznie pojawić się taki dźwięk.


Druga sprawa to przy zakupie auta koleś mówił że wymieniał uszczelkę pokrywy zaworów i dał mi niby zużytą uszczelkę. Wszystko było OK, po czym 3-4 miesiące później zacząłem czuć zapach spalonego oleju podczas jazdy z wywietrzników pojechałem do mechanika i mówi że uszczelka jest walnięta dlatego śmierdzi, więc kazałem wymienić i z tego co mi powiedział to niby ta poprzednia wymiana nie miała miejsca(tak przynajmniej twierdził nie wiem jak było faktycznie) i wymienił mi ją na nową. Po czym teraz po 8 miesiącach od tamtej wymiany znów zapach spalania oleju wrócił. Nie wiem gdzie jest problem, może ktoś miał coś podobnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Byłem u mechanika i powiedział że wahacz wzdłużny może być uszkodzony...

 

Ja bym tam mu nie ufał skoro użył słowa MOŻE.

Najpierw pojedź na stację diagnostyczna i sprawdź cały zawias , jak nic nie znajdą pojedź na następną.


Zapach oleju jest dlatego bo pewnie olej kapie sobie na kolektor wydechowy , a skąd kapie to musisz sobie zobaczyć

A tak przypadkiem to ci oleju nie ubywa na miarce ? Zwróć na to uwagę .


Najlepiej to zdejmij wszystkie osłony podwozia i pojeździj trochę bez nich zobacz czy plami , wjedź na kanał i szukaj .

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wymieniłem sworzeń wahacza i nadal pukało ;/

Wymieniłem Łącznik stabilizatora i nadal puka, tylko przy skręcie. Przy nierównościach pukanie ustało :) Jest plus :)


Jeśli się wyrobię podjadę dziś/jutro na stację diagnostyczną zobaczymy co powiedzą.

Na allegro znalazłem półoś GSP, nie kojarzę tej marki a cena jest w miarę przystępna. Korzystał ktoś kiedyś ?


Co do olej, obudowę mam zdjęta i nie kapie nic pod spodem. Poszukam, dzięki za rade!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Miałem takie strzelanie przeważnie po deszczu i uwaga...okazało się że strzeliła śruba mocująca amortyzator zwrotnicy, najzwyczajniej w świecie pękła i odpadła główka śruby. Dobrze że diagnosta na przeglądzie ogarnięty i sprawdza naprawdę wszystko dokładnie. A miałem wrażenie jakby sprężyna się przemieszczała i strzelała :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Strzelanie przy skretach, z przodu,ze srodka,czy z tylu ? Moze Ci w lokciu strzela ?

Jezeli z przodu strzela - przedni dyfer sie rozpadl, moze tez byc lozysko, ale trzeba miec leb aby to sprawdzic, bo wahacze to na pewno nie sa :D:D

Jezeli po srodku, strzela xDrive - ale to moze byc skutek chujowych opon, sprawdz obwody, jesli bedzie na obwodach, gdziekolwiek roznica powyzej 1cm - zmien opony.

Co do uszczelki dekla, to bardzo czesto wymienia sie na pale uszczelke a dekiel plastikowy jest w esy-floresy - zatem powodzenia z mechanikiem i uszczelkami :)


No chyba,ze sie uporales z usterkami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Strzela ewidentnie z lewej strony gdzieś przy kole. Na razie jeżdżę tak, strzelanie trochę ustało na zasadzie że mniej strzela :)

Co do uszczelki to i tak będę musiał wymienić bo mam uszczelkę pod głowicą do zrobienia, więc przy okazji:)


Wiecie czy da się wymienić w M54B30 uszczelka bez wyjmowania całego silnika? Czy raczej i tak trzeba cały wyjąc?

Jaki to może być koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Aktualizacja:

Zaprowadziłem do innego mechanika, uszczelka pod głowicą dobra, nie była wymieniona tylko układ chłodzenia uszczelniony :)

Strzelnie to wina drążków, po wymianie przestało strzelać.

Olej cieknie z przodu, spod obudowy rozrządu. Powiedział żeby nie wymieniać, jak się nie leje to nie ma sensu bo za dużo roboty xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.