Skocz do zawartości

X3 E83 M54B25 - Ogrzewanie czasem działa, czasem nie.


Mlyno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tydzień temu zakupiłem X3.

Jest to moje pierwsze BMW i jeszcze nie bardzo ogarniam.

Szukałem i czytałem już z 3dni ale każdy temat na każdym forum kończył się bez odpowiedzi albo bez rozwiązania problemu.


Więc w mojej X3 słabo działa ogrzewanie, powiedziałbym że na postoju dmucha zimnym/letnim, temperatura zwiększa się razem z obrotami, zazwyczaj na 3000rpm+ dmucha ciepło.

Zazwyczaj jest tak że podczas jazdy jest ciepło, stanę na światłach i po 10 sekundach jest letnie, następne 10 sekund i zimne.

ALE nie zawsze, czasem podczas jazdy jest gorące, i nagle się robi zimne, i nawet jadąc na 5000rpm dalej wieje zimno.

Odnoszę wrażenie że nawiew centralny jest dużo cieplejszy niż nawiew na nogi, tak samo centralny cieplejszy niż kratki boczne.

Samochód rozgrzewa się normalnie, podczas mocnego upalania nie przegrzewa się, zawsze podczas jazdy wskaźnik temperatury jest na środku.

Pomijając szalone wahania temperatury z nawiewów to czasem mi się wydaje że moc nawiewu też trochę świruje.

Aaa, i panel ogrzewania mam manualny, z pokrętami.


Elementy które jak na razie sprawdziłem w "warunkach domowych":


Nagrzewnica: Myślałem że może być przypchana, zlałem cały płyn chłodzący ale był czysty, wlałem wodę i płukankę Prestone Cleaner, zrobiłem 50km upalając na wyższych obrotach, zlałem wszystko (było czysto), wlałem wodę i drugą butelkę płukanki, znowu poupalałem 50km, silnik był mocno nagrzany na pewno, ogrzewanie gorące, wyszedłem na papierosa, po 5min wsiadam i wieje zimno, całą drogę do domu 20km wiało zimnem bez względu na obroty. Zlałem wszystko i znowu czysto, przepłukałem jeszcze raz cały układ wodą, a na końcu zalałem docelowym płynem i odpowietrzałem 2 godziny, następnego dnia na zimnym silniku i płynie dolałem ile trzeba. ZABIEG NIC NIE POMÓGŁ.


Termostat: Odpalam z rana zimny samochód, ogrzewanie włączone na maxa, od jednej strony termostatu wąż z płynem nagrzewa się, po drugiej stronie zimny, gdy płyn zagrzał się do 95stopni, włączył się wiatrak chłodnicy i termostat chyba otworzył, bo zimny wąż zaczął się nagrzewać.


Elektrozawór Wszystkie węże przy elektrozaworze są ciepłe. Odpiąłem wtyczkę zasilającą elektrozawór i pojedziłem tak z 20km, ogrzewanie zachowywało się tak samo jak z podłączonym elektrozaworem, raz ciepło raz zimno.


Pompa wodna: Wiem tylko że przepływ jest, bo odpowietrzałem układ. Na biegu jałowym systematycznie przelewa się płyn, nie ma wahań ciśnienia itp, z obrotami leje szybciej, więc chyba sprawna.


Co zostaje mi dalej do sprawdzenia, podobno za panelem ogrzewania jest też termometr który daje sygnał do elektrozaworu, chociaż jak odpiąłem elektrozawór to powinien być w pozycji otwartej czyli maksymalne ciepło? A tak nie było.

Już tracę nerwy, nie wiem co robić dalej, a muszę to naprawić przed mocniejszymi mrozami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ,że nie było syfu w płynie nie świadczy o tym iż nagrzewnica jest drożna.

Jak już to musi być gorący przewód powrotny od nagrzewnicy , choć i to nie gwarantuje drożności na takim poziomie aby było ciepło w aucie.


Najczęściej zatyka się ona od starego płynu chłodzącego który po wielu latach nie wymieniania ulega rozkładowi .

Także od mieszania różnych płynów , a już na pewno jak ktoś dolewa kranówkę.

Uszczelniacz do chłodnic też skutecznie ją zatyka.


Przerabiałem temat nagrzewnicy w innym aucie , płukanką nie odetkasz zatkanej nagrzewnicy. Żadne czyszczenie nic nie da tylko wymiana na nową.

Takie same objawy na postoju zimne powietrze przy dawaniu po obrotach cieplejsze ale do gorącego to mu dużo brakowało.

Kolega rozebrał całą dekę i wyciągnął nagrzewnicę dało się ją tylko udrożnić mechanicznie + kwas .

Ładnie pięknie złożył wszystko i super grzało . Na przyszłą zimę robił to jeszcze raz bo znowu się zatkała , tym razem kupił nową i spokój na lata.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, więc po sprawdzeniu nagrzewnicy, przepływ/przedmuch jest dobry.

Sprawdzony został też elektrozawór i wymieniona pompa wody. Okazało się jeszcze że termostat jest w pozycji otwartej więc nowy termostat.

Dalej brak ciepła


Okazało się że ten wąż zaznaczony na czerwono, przy bloku silnika miał temperature 85stopni, a na końcu w stronę nagrzewnicy tylko 30stopni.

Za 2 tygodnie będę go wymieniał i zobaczymy czy rozwiąże to problem


4tAfON.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie co mnie jeszcze zastanawia to to że nawiew z kratek z deski jest dużo cieplejszy niż nawiew na nogi. Zawsze.

Sterowanie wyborem kratek działa, bo jak ustawię tylko na nogi, wieje tylko na nogi, tylko z deski to wieje tylko z deski.

Jeśli nagrzewnica jest "nagrzana" to powinno lecieć to samo powietrze na nogi i na twarz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Elektrozawór wyjąłem rozebrałem wszystko działa, dla pewności jeszcze pożyczyłem od znajomego i zamontowałem, nic to nie zmienia.

Te wszystkie objawy o których piszę jak i że na nogi wieje zimniej niż na twarz są wszystkie z odpiętą wtyczką od elektrozaworu czyli otwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Mam podobny problem, wymienilem nawet nagrzewnice, co prawda sybciej sie nagrzewa ale tylko gdy jade i trzymam obroty, pozniej podczas jazdy jest ok ale na dluzszym postoju tak jak y wychładza sie.... pompA sprawdzona ale mam nieoryginalna , a jak u Ciebie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam w moim xie było tak samo,winny był elektrozawor,po rozkręceniu niby działał ale po ponownym złożeniu była lipa ,w układzie jest ciśnienie i raz działał a raz nie,po kupnie w zaprzyjaźnionym na forum sklepie nowego wszystko po zamontowaniu śmiga super
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Witam

Mam nadzieję że komuś pomoże to co napisze.

Jeśli chodzi o ogrzewanie w kabinie odpowietrzalem wg instrukcji z forum. Ogrzewanie działało ale tylko chwilowo i jesli silnik był na dość wysokich obrotach to leciało gorące powietrze przy ustawieniu temp na 32C

Przyczyna tego stanu rzeczy był zawór nagrzewnicy. Po wymianie wszystko śmiga i nie ma żadnych problemów.

Uwaga druga dotyczącą zbiorniczek wyrównawczego innej firmy niż Behr/HELLA i zapalają ej się kontrolki o niskim poziomie płynu w układzie chlodzenia.

U mnie sytuacja była taka że po wymianie zbiorniczka na oryginalny BEHR oraz zaworu nagrzewnicy w koncu zniknęły problemy z układem chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Witam.

Mam pytanie czy ten elektrozawory o którym piszecie występuje także w bmw x3 e83 3.0i 231km? Bodajże oznaczenie silnika M54b30

 

Cześć

tak jest ten zawór.. jak popatrzysz na silnik to tak po prawej stronie na podłużnicy jest zamontowany.


U mnie właśnie chyba jest do wymiany bo są 2 objawy:

-na wolnych obrotach nie grzeje

-i czasem strasznie coś stuka pod maską(raz ciszej raz głośniej a czasem w ogóle dodam ze tylko na rozgrzanym silniku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

czy ktoś rozwiązał temat? Ja jestem po wymianie pomy, zaworów, uszczelki po głowica termostatu zrobieniu kryzy na reduktor. Po odpaleniu samochód się nie nagrzewa w środku. Jak już trochę popracuje potrzymam go na wyższych obrotach przez chwilę i wszystko wraca do normy. Czyli grzeje na wolnych i podczas jazdy piekarnik. KTOŚ COŚ POMOŻE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.10.2019 o 19:16, avs_82 napisał(a):

Witam

Mam nadzieję że komuś pomoże to co napisze.

Jeśli chodzi o ogrzewanie w kabinie odpowietrzalem wg instrukcji z forum. Ogrzewanie działało ale tylko chwilowo i jesli silnik był na dość wysokich obrotach to leciało gorące powietrze przy ustawieniu temp na 32C

Przyczyna tego stanu rzeczy był zawór nagrzewnicy. Po wymianie wszystko śmiga i nie ma żadnych problemów.

Uwaga druga dotyczącą zbiorniczek wyrównawczego innej firmy niż Behr/HELLA i zapalają ej się kontrolki o niskim poziomie płynu w układzie chlodzenia.

U mnie sytuacja była taka że po wymianie zbiorniczka na oryginalny BEHR oraz zaworu nagrzewnicy w koncu zniknęły problemy z układem chłodzenia.

Czy udało się rozwiązać problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.