Skocz do zawartości

x3 e 83 2.0d 150 KM stuk pod autem przy wysprzegleniu


marhiw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie pytanie do was czy wiecie co to moze byc gdy rozpedzam auto na 1 biegu tak do np okolo 3000_3500 tys obrotow I nagle przyjdzie mi np chamowac przed wrzuceniem 2 biegu czyli wcisne sprzeglo szybko to slychac I czuc pod autem specyficzne stukniecie pojedyncze. Jakby w okolicy walu napedowego tak jakby cos gdzies mialo luz... jakas guma czy cos I wal jakby na chwilke dostal wibracji w postaci pojedynczego stukniecia. Nie jest to napewno slyszalne I odcziwalne z okolicy silnika.... jest tam na wale jakis stabilizator czy cos?

 

Jak powoli wysprzegle z pierwszego biehu to nic nie slychac I nie czuc... tylko gwaltowne rozpedzenie na 1 biegu I szybkie wysprzeglenie. Sytuacja gdy na gdzies na parkingu trzeba podjechac do wyjazdu na droge glowna I nie ma gdzie wrzucic 2 jki...

W czasie jazdy nic nie stuka , nie wyje, zadnych niepokojacych objawow.

Coz to moze byc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest przebieg auta?

 

Podczas jazdy na 1 biegu szybko wciśnij sprzęgło przytrzymaj a potem szybko puść

Tak samo zrób na drugim biegu. Sprawdź dokładnie w którym momencie jest uderzenie. Podczas wciśnięcia czy puszczenia pedału

 

Zatrzymaj auto i sprawdź czy wystartuje z 3-go biegu czy się zadusi

Podczas postoju otwórz drzwi i szybko przekręć kluczyk czyli zgaś auto , słuchaj czy jest klekot sprzęgła , dwumasy podczas gaszenia.

 

ja bym kierował się w okolice sprzęgła i dwumasy , prawdopodobne już ma luz koło lub słoneczko jest spalone a tarcz dojechana

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To sie dziejee gdy wciskam sprzeglo... napewno nie bedzie to dwumasa.. rozpoznalbym to.

Ja bym wlasnie raczej obstawial jakas podpore walu bo to pukniecie to jakby pod podloga slychac.... da sie to jakos zdiagnozowac z kanalu? Trzeba duzo rozbierac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podporę wału ciężko zdiagnozować choć teorii mechaników słyszałem już wiele łącznie z czerwonym nalotem na podporze :mrgreen: .

Nie widać na zewnątrz zużycia ani luzu.Tylko wymiana to potwierdzi

Aby zobaczyć z zewnątrz stan podopory wystarczy osłony zdjąć

Zresztą uważam ,że to jest raczej moze luz na krzyżaku .Podpora wału nie daje takiego dźwięku.Zresztą nikt nie wie za bardzo co to za dzwięk,Tylko Ty wiesz jaki on jest więc to gdybanie

Moze też być ,iż to co słyszysz to spinanie się napędów w Xdrivie bo jednak takie akcje w tym aucie nie są wskazane

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ryzyk fizyk wymieniaj podporę

a dwumas i tak będzie do wymiany :lol:

 

sam sobie odpowiedziałeś " gdy wciskam sprzęgło"

 

zrób test : jedź na wstecznym na pół sprzęgle powoli lekko z gazem lub na 3/4 a potem szybo wciśnij sprzęgło

zobacz czy jest głuche bum!! pod podłogą bo przecież przeniesienie napędu jest dokładnie pod tobą.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.