Skocz do zawartości

3.0i zawieszenie S226A pęknięta tylna sprężyna


siara64

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zabrałem się za rozbiórkę tylnych zacisków , aby je wypiaskować i pomalować

sprawdzić tłoczki gumki i inne tam duperele. Przy okazji znalazłem uwaloną sprężynę.

 

Na przeglądzie wszystko ładnie i pięknie wyszło , podczas jazdy też nic nie było czuć

Jedynie to co mnie skłoniło do zerknięcia w zaciski to jakiś metaliczny dźwięk ,

a to okazało się , że ułamany zwój hałasował.

 

Pęknięta sprężyna była krótsza więc wyszła bez problemu , zastanawiam się

jak wyciągnąć drugą ponieważ moje ściski sprężyn mają długą śrubę i nie mogę się tam dostać.

 

Czy aby wyjąć tylne sprężyny potrzeba wywalać półoś , łączniki stabilizatora, stabilizator tylni ?

Czy wystarczy do ścisków założyć krótszą śrubę i ścisnąć sprężynę?

Ktoś to robił , jaki jest patent ?

 

Auto posiada Sportowe dostosowanie podwozia S226A

Czy ktoś posiada taką sprężynę na sprzedaż ?

 

5b094e4db7f4355fmed.jpg

fb6e5bc163bb1f5cmed.jpg

 

1ef2b8dbbaa4a09cmed.jpg

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy tylko scisnąc.

Mam spręzynę z 3,0d 2004. Wymieniałem obie - i tą dobrą zachowałem w garażu. Nie wiem czy moja miała ten sam typ zawieszenia, ale możesz sprawdzić (WB42866). Rano zobaczę ew. kolory kropek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak robiłem i sprężyna ani drgnie widziałem na YouTube , że w e46 tak wystarczy . A może byłem zbyt delikatny ? Powinna lekko wyjść czy trzeba się siłować?

 

Naciskając wahacz wzdłużny , lub tarcz hamulcową , wahacz poprzeczny górny w którym osadzona jest sprężyna opiera się o stabilizator tylni

i nie mogę jej wyciągnąć. Zrobię fotę od dołu to wrzucę.

 

b238babb98176addmed.jpg

0cd299eac9fbd408med.jpg

 

Dodatkowo z prawej strony zawieszenia jest jeszcze czujnik poziomu świateł ksenonowych który jest przykręcony właśnie do wahacza poprzecznego górnego.

 

Ściski sprężyn które posiadam mają długość 26cm i mimo iż udało się ścisnąć trochę sprężynę przez ich długość nie mogłem jej wyciągnąć.

 

Na chwilę obecną widzę dwa rozwiązania obciąć śrubę ścisków do długości 13cm lub nawet mniej tak aby po ściśnięciu sprężyna wyszła

lub odkręcić łączniki stabilizatora tylnego, stabilizator tylni , oraz z prawej poziomice ksenonów ,

dodatkowo jeszcze kosz na koło zapasowe.

 

Jest jeszcze trzecie rozwiązanie które da mi dodatkowe 2cm luzu , odkręcić i wyjąć śrubę która łączy wahacz wzdłużny z poprzecznym górnym

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byles zbyt delikatny. Mi koles naciskał a ja wyszarpywałem springi. Odkręć od drążka stabilizatora ktoś naciska a Ty możesz łomikiem się pobawić jak ręką nie idzie. Wyjdzie bez zciągacza.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyciągnie się sprężyny bez odkręcania całego stabilizatora tylnego.

Skróciłem szlifierką ściągacz i sprężyna wyciągnięta , czekam teraz na nowe 2szt.

Jakby ktoś potrzebował moją starą to za flache BALLANTINES oddam.

 

1bd1bfb110cfc698med.jpg

7e73abd6895a1c23med.jpg

915adc9795232455med.jpg

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W końcu dostałem sprężyny i złożyłem auto.

 

Numer dla X3 z zawiasem S226A to 33533413184

zamiennik SACHS 994609

 

Numer dla X3 z zwykłym 33533413080

 

Sprężyny ciężko dostać , sklepy mają je w ofercie ale tylko na obrazku, później się okazuję

że jednak ich nie ma i nie będzie.

Zamówiłem z Niemiec poprzez eBay z tego sklepu w rozsądnej cenie.

 

http://www.ebay.pl/itm/262931124140?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Sprężyny jeszcze ciężej się wkłada jak wyciąga , bez ścisków nic się nie zdziała.

 

bd6f629b50116412med.jpg

16413976d3c71abamed.jpg

1d6e8883044c60aemed.jpg

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

e83 2.0d

Witam,panowie potrzebuję pomocy w doborze sprężyn.Jest potrzeba wymiany 2 sztuk z tyłu.Kolory na sprężynie to czerwony i zielony.Po kodzie vin to S226A,może ktoś to potwierdzi na 100% WBAPB11070WE01538.Patrzyłem się za numerami na realoem a tam brak numeru sprężyn.Kolega siara64 podał tu numer dla zawieszenia S266A 33533413184 i pod takim powinienem szukać dla mojego auta?Jakiej firmy polecacie sprężyny.Następna rzecz to wiem że kolory oznaczają chyba twardość,to po co tam są.Czy nówki sprężyny też mają kolory?takie może głupie pytanie laika.Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam do sprzedania obniżone. Kupiłem do swojego nowe ale [BAD] klapla mi 2cm w dół. Mogę sprzedać i kupię sobie odpowiednie. Dodam że te sprężyny są niższe a miękkie a nie twarde jak Mpakietowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.