Skocz do zawartości

Sterownik świec żarowych - jak wymontować


maciek1024

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o pomoc/poradę w kwestii wymontowania sterownika świec żarowych w E83 3.0d Lift.

 

Z naprawą nie ma problemu, tylko z samym wymontowaniem.

 

Po zdemontowaniu kolektora ssącego mam sporych rozmiarów sterownik przykręcony centralnie na silniku.

Pod spodem idą dwie złączki do których jest beznadziejny dostęp, a nad samym sterownikiem "sieć" rurek podciśnienia oraz przewody z cieczą chłodzącą.

 

Jest na to jakiś złoty środek ?

Jak go zdemontować ?

Trzeba wszystko po kolei rozpinać ? Usunąć płyn chłodzący i rozpiąć przewody gumowe ?

 

ps. w ECU błąd -uszkodzona 4 i 6 świeca mimo sprawnych świec. Zakładam standardową usterkę sterownika świec (pęknięte druciki doprowadzające napięcie do złączki świec)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w 3.0 ale w moim 2.0d za pomocą zgrabnych rączek i sporej gimnastyki wymontowałem bez odpinania innych przewodów. Pamiętaj tylko by odłączyć akumulator. Niektórzy wyjmują od dołu, ale ja wolałem od góry.

 

W 2.0d sterownik również jest zamontowany centralnie na silniku pod kolektorem ssącym ?

 

U mnie mam wrażenie jakby sterownik był tak duży, że nie ma szans przesmyknąć się przez plątaninę wężyków i węży gumowych :-|

 

Odkręciłeś go i wyjąłeś, czy najpierw odłączyłeś dwie wtyczki ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 1 miesiąc temu...

Po kolei demontaż sterownika od góry:

-oglądamy na allegro jak wygląda sterownik świec,gdzie są nakrętki i jakie kostki do niego wchodzą-google też dobre.

-odłączamy akumulator(-) na klemie z tyłu w bagażniku.

-odkręcamy zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego i umieszczamy go na chłodnicy(węże są długie więc spokojnie starczą-węże nie odłączać)

-świecąc latarką od góry łapiemy od góry i dołu klipsy od kostki podłużnej sterownika i po kliknięciu ciągniemy do siebie.

-bierzemy klucz nasadowy 10, do niego przywiązujemy sznurek i koniec sznurka do dłoni.Manewrując ręką popuszczamy obydwie nakrętki i ręką wykręcamy nakrętki.Sznurek potrzebny jakby klucz wypadł z dłoni ,mi się zdarzyło parę razy bo dojście do śruby lewej sterownika jest trudne.

-uważać bo po odkręceniu drugiej nakrętki aby sterownik nie wypadł ,jeśli się tak zdarzy to druga kostka go przytrzyma

-odpinamy tą okrągła kostkę

-izolujemy obydwie kostki izolacją.

-sterownik do Roger Nysa na regenerację

-podpinamy aku

i tyle...

szczyrk81 ZDW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za super opis, niestety dotyczy prawdopodobnie wersji 2.0d.

W 3.0d sterownik jest centralnie pod kolektorem ssącym ? A może się mylę i opis dotyczy 3.0d ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
blind.one niestety trzeba sciągnąć kolektor dolotowy :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest to do zrobienia w przydomowym garażu, czy lepiej sie za to nie zabierać bez doświadczenia?[/quote

 

jeżeli grzebałeś się przy samochodach trochę to dasz radę :cool2: pamiętaj tylko by odkręcić od kolektora bagnet oleju... kiedyś nie wykręciłem i prawie cały olej silnikowy poszedł na posadzkę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w X3 dostęp jest fatalny w porównaniu z innymi BMW gdzie siedzi 3.0d

Głowne przeszkody, to bagnet olejowy, rury chłodzenia, węzyki podcisnienia, zasilanie paliwem itd. Uniemożliwiają odkręcenie dwóch śrub mocujących, a co dopiero odpięcie wtyczek (które często notabene ulegają przy odpinaniu uszkodzeniu)

Zdecydowanie łatwiej jest zdemontować kolektror ssący aby się dobrać do sterwonika świec. Ma to tę wadę, ze trzeba mieć odrazu zapasowy pod ręką.

 

W 2.0d wyjmuje sie od dołu, i to jest troche inna sprawa.

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem błąd stały sterownika swiec zarowych+błąd czterech swiec.Panowie w serwisie stwierdzili, że to błąd tylko i wyłącznie spowodowany uszkodżemem sterownika.Wymieniłem sterownik,błędu nie ma, lecz ciągle jest ten od tych swiec.Dodam ze auto ładnie pali, rano trzęsie lekko budą ale to przez kilka sekund. Swiece zmieniałem rok temu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podobno po kodzie błedu można odczytać czy to sterownik czy swiece ale trzeba pytać magików od diagnozy

 

 

Nie ma na to reguły - czesto np sterownik jest uszkodzony i pokazuje 4 padniete swiece. Czasem pokazuje też bład sterownika, a czasem jedną dwie spalone świece, albo wszystkei 6 sztuk.

 

W zasadzie powinno sie to wymieniać parami -jeśli sterownik nie był jeszcze naprawiany to zrobić to za jednym zamachem i mieć na jakis czas spokoj (az do spalenia samych swiec)

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.