Skocz do zawartości

Sterownik świec żarowych - jak wymontować


maciek1024

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...

Witam może ktoś pokazać na zdjęciu gdzie szukać tego sterownika :D

silnik 2.0D M47

Byłem tak blisko i zawróciłem :evil:

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/924/4ZSrI7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

I ja jestem po wymontowaniu i lutowaniu sterownika.

Pacjent BMW x3 e83 3.0 SD 286km 2008 rok. Sterownik po prawej stronie pod kolektorem ssącym na środku przykręcony do bloku silnika.

Naprawdę pomysł z umieszczeniem go tam to rewelcyjna sprawa :evil: .

Bez zdjęcia kolektora nie obejdzie się, reszty nie trzeba ruszać węże wodne itp, ciężko go wyjąć ale się da.

Polutowałem też sam ciężko ale się da :)

W końcu moja X3 nie ma żadnych błędów.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
I ja jestem po wymontowaniu i lutowaniu sterownika.

Pacjent BMW x3 e83 3.0 SD 286km 2008 rok. Sterownik po prawej stronie pod kolektorem ssącym na środku przykręcony do bloku silnika.

Naprawdę pomysł z umieszczeniem go tam to rewelcyjna sprawa :evil: .

Bez zdjęcia kolektora nie obejdzie się, reszty nie trzeba ruszać węże wodne itp, ciężko go wyjąć ale się da.

Polutowałem też sam ciężko ale się da :)

W końcu moja X3 nie ma żadnych błędów.

Pozdrawiam,

 

Nie trzeba zdejmować kolektora,robiłem to nie raz.Wystarczy odkręcić zbiorniczek wyrównawczy płynu i przestawić go na bok,wtedy jest dobre dojście na czuja.Trzeba zdjąć 2 wtyczki ze sterownika,później wymacać 2 nakrętki na klucz 10 i je odkręcić.Cała filizofia.Jak zdejmiemy kolektor nic to nam nie daje,bo i tak za bardzo sterownika nie widać.A jak odchylimy zbiorniczek wyrównawczy jest wystarczająco miejsca na wsadzenie ręki i ruch kluczem



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam! Mam takie pytanie mam błąd 6 świec żarowych modół przekaźnik świec już na wieszchu jak się do niego zabrać jak się go otwiera? Świece cały ok. A następne co opdopiada za sterowanie tym przekaźnikiem bezpieczniki itp? I gdzie tego szukać? Bo niby coś tam sprawdzałem ale nie wiem czy dobrze. Prąd na przekaźniku ten jeden gruby pin jest nie wiem jak sprawdzić tą kostkę z 12 pinami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Otwiera sie go bardzo ciężko. Trzeba od gory na chama odciąć górne wieczko. Tak żeby możn było to ponownie zamknąć. Skoro świece masz ok i jest błąd 6 świec, to znaczy, że masz urwany drut między pojedynczą wtyczką a płytką w sterownku. Trzeba otworzyć i wymienić je. Rad na forum jest pełno co i jak. Twój różni się od 4 cylindrowego, że nasz na pinie 7 i 8 z wtyczki 12 pinowej pociągnięte dodatkowe świece. Także obsadzone są z tego co pamiętam piny 1,2,3,4,7,8 - świece oraz piny

5-zabezpieczony bezpiecznikiem ze skrzynki bezpieczników pod maska,

6 - jakiś pin sygnałowy

12 - sygnał magistali LIN.

Wszystko do sprawdzenia na stronie

https://www.newtis.info/tisv2/a/en

Szukaj pod hasłem preheat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.