Skocz do zawartości

xDrive a wymiana opon - przestroga - WAŻNE


papik

Rekomendowane odpowiedzi

Gdyby ktos chcial wiedziec jakie opony kupic na lato to odpowiem jakich nie kupowac:

nie kupowac roznych opon na przod i na tyl z roznego rocznika/modelu nawet jesli sa "nowe" i niejezdzone (!) :duh:

 

Klient wymienil zimowe opony na "NOWE" opony letnie. Poniewaz felgi 18" ma roznej szerokosci (przod 8" a tyl 9") zatem opony takze powinien miec w roznym rozmiarze: 235/45/18 przod i 255/50/18 tyl. Szkopul byl jeden: przednie opony byly z roku 2011 a tylne z 2013 roku. Roznica wynikajaca z rozmiarow "na kalkulatorze" to okolo 2mm, fizycznie okolo 5cm (!) co daje roznice w srednicy przod/tyl okolo 2cm !!.

 

Skrzynka wytrzymala 300km (!) po zmianie opon i sie rozleciala... (padly WSZYSTKIE lozyska).

 

Gwarancja takiej sytuacji nie przewiduje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jakaś paranoja w X-ksach z tę skrzynką. Kto w dzisiejszych czasach kto nie zna sie na mechanice będzie kojarzył że opony mogą spowodować awarię poważnego podzespołu samochodu.

 

Nie będąc na tym forum sam bym o tym nigdy nie pomyślał i popukałbym się w czoło gdyby ktoś wciskał mi tego typu kity.

 

A tu proszę taka marka jak BMW wypuszcza bubla nie z tej ziemi-defacto sam mam tego bubla już 4 lata.

 

Z nowszymi samochodami z serii X też są problemy z X-Drive ???

 

A druga sprawa jeśli to faktycznie wina opon to składać reklamację do sprzedawcy opon. Klient nie musi się aż tak znać a sprzedający jednak powinien. :)

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No lipa z tymi oponami. Tolerancja przód-tyl powinna byc wieksza. Malo tego, kupujesz zimowki dobrej firmy, maja nawet ponad 9mm i tez jest zle. Moj transfer na nowych zimowkach potrafil "wyc" przy starcie z miejsca. Teraz juz troszke je zjechalem i jest spokój. Gdzieś na angielskich forum czytalem ze te z gwiazdka, bmw zalecane opony, sa troszke plytsze....Swoj 1szy transfer zajechalem z braku wiedzy w tym temacie, moje opony byly 4mm tyl, 6.5 przod. Papik: wiem, ze robiles update oprogramowania vtg, cos zmienia w tym temacie? Pewnie nie ma jak tego stwierdzić, czy zmieniono tolerancję. ?.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papik dobrze że przypominasz o tych oponach bo czasami nasi forumowicze sie zapominają i chcą poprawiać normy konstruktora naszych aut.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, ze nie mial alarmu "tyre pressure" - jak jest minimalna roznica w wysokosci opony to powinno sygnalizowac, - ktos tutaj tez pisal o przypadkach ze po zmianie opon potrafilo szarpac i trzasc autem.

 

Proponuje przykleic ten temat bo idzie wiosna i ludziska opony wymieniaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosząc podane przez Papika wymiary opon do jednego z zalecanych rozmiarów w X3 – 235/50 R18, różnica w średnicy z kalkulatora (teoria) wynosi przód: 2,3cm mniej, tył więcej o 2cm.

Podobnie wyszło fizycznie.

Ktoś w tym iksie konkretnie popłynął z doborem opon bo z kalkulatora od razu widać, że to się "nie dodaje".

Przód jeszcze pasowałby gdyby były 19 a nie 18 ale tył to konkretna rzeźba, nieodpowiednia średnica i profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tabliczce z tego co pamiętam jest: 135/90 R17, 215/60 R17, 235/55 R17, 235/50 R18 oraz dwa rodzaje mieszanych:

P 235/50 R18 T 255/45 R18,

P 235/45 R19 T 255/40 R19.

 

Skrzynka padła po naprawie czy niedomagała wcześniej a niewłaściwy dobór opon tylko przyspieszył zgon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynka padła po naprawie czy niedomagała wcześniej a niewłaściwy dobór opon tylko przyspieszył zgon?

 

Padla po 300km od zalozenia nowych opon :) Byla w pelni sprawna, po regeneracji. Olej z bursztynowego zamienil sie w szarosrebrny i czarny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient wymienil zimowe opony na "NOWE" opony letnie. Poniewaz felgi 18" ma roznej szerokosci (przod 8" a tyl 9") zatem opony takze powinien miec w roznym rozmiarze: 235/45/18 przod i 255/50/18 tyl.

 

Na tabliczce z tego co pamiętam jest: 135/90 R17, 215/60 R17, 235/55 R17, 235/50 R18 oraz dwa rodzaje mieszanych:

P 235/50 R18 T 255/45 R18,

P 235/45 R19 T 255/40 R19.

 

Klient jest sam sobie winien i rocznik opon nie ma tu nic do rzeczy. Jeżeli opona jest szersza to musi mieć niższy profil a nie wyższy. Profil to wysokość opony określona wartością procentową w stosunku do szerokości. 235/45 R18 ma wysokość 106 mm, 255/40 R18 ma 102 mm, a 255/40 R18 niezależnie od rocznika 127 mm. Na tabliczce jest prawidłowo. Powinien założyć 255/40 R18 a nie 255/50 R18. Trzeba dokładnie przeczytać tabliczkę przy drzwiach i myśleć - to nie boli. Jedno jest pewne - żadna gwarancja uszkodzeń spowodowanych takimi błędami nie obejmuje.

 

I na pewno nie ma tu żadnej winy firmy BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołączę się opisując mój przypadek, znany zresztą koledze Papikowi (pozdrawiam przy okazji). W lutym tego roku stałem się posiadaczem Xa, 3.0D z kompletem kół zima R17, lato R19. Przy jeździe na zimówkach wszystko ok, po zmianie w marcu na letnie od razu pojawiły się pooszarpywania, szczególnie przy ruszaniu. Po ponownej zmianie na R17 wszystko ustawało, letnie koła zmierzone na samochodzie wydawały się być jednakowe, natomiast po zdjęciu i ustawieniu przedniego koła z tylnym przy sobie okazało się, że jest znacząca różnica w wysokości kół, felgi sprawdzałem są OK więc to na pewno wina wysokości opon. Zdaję oczywiście sobie sprawę, że opony są różne tj. przód 235/45/R19, a tył 255/40/R19 ale wszystko zgodnie z zaleceniem BMW. Nie wiem ile czasu poprzedni właściciel jeździł na tych kołach ale twierdził, że wszystko było OK (ale co miał powiedzieć :D )

Pytania do kolegów forumowiczów są następujące: czy ktoś jeździ na 19tkach i po paru sezonach miał coś podobnego?, czy można założyć wbrew instrukcji jeden rozmiar opon na przód i tył, a jeśli tak to jaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tył bardziej zdarty ? Stąd z 1 cm różnicy w średnicy kół ... Zapewne wymiana tylnych opon na nowe o tym samym rozmiarze poprawi trakcję, ale na jak długo ?

A może sprzedaj swoje koła i poszukaj 18 calowych ? Wtedy 235/50 na wszystkich kołach - i masz spokój.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barti witaj !

W twoim przypadku to jedne opony miały średnicę 686,6mm a drugie 694,1mm co w przypadku napędu X to wykazywało jak by był poślizg.Musimy pamiętać że Tył i przód cały czas ciągną i opony powinny być takie same.

Nie wiem gdzie widziałeś

Zdaję oczywiście sobie sprawę, że opony są różne tj. przód 235/45/R19, a tył 255/40/R19 ale wszystko zgodnie z zaleceniem BMW.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiary opon, które wymieniłem podaje BMW w instrukcji obsługi oraz na tabliczce znamionowej, oczywiście dla rozmiaru 19 więc musza być OK. Rozważałem sprzedaż felg z oponami ale po 1sze felgi są super, a te które kupię mogą być lipne, po 2gie nie chce mieć od kogoś kto te felgi z oponami kupi ode mnie telefonów, że sprzedałem mu jakiś szajs, po 3cie strasznie ciekawi mnie jak to właściwie jest z tymi oponami?

ponawiam pytanie Czy ktoś z forumowiczów jeździ na 19 na jednym rozmiarze opon i na jakim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barti witaj !

Nie widziałem co pisze producent ale wiem jedno że w napędach X jak w tym samym czasie napęd na przód chce jechać np 50km/h a tył 51km/h to układ będzie się starał korygować bo to odbiera jako poślizgi co się może objawiać delikatnym szarpaniem a na dłuższą metę to skrzynka dostaje po jajach.

Ty Barti już o tym wiesz ale piszę tak ogólnie aby było mniej niespodzianek

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak piszecie....opony powinny być w tym aucie takie same....oczywiscie są tacy co zakładają inne na przód i tyl i się cieszą ale to do czasu :mrgreen: :mrgreen:

Ja miałem kiedyś 19-tki ale za chiny nie pamiętam jakie były opony ..była jednak tragedia w jeździe więc poszły do sprzedaży :wink: :wink:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko ok ale jak kupujemy nowe opony to co roku trzeba zamieniać przód z tyłem by równo się "zdzierały"??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze to mój pierwszy post tutaj to witam wszystkich z pod znaku śmigła. Kłaniam sie.

Mianowcie dopało mnie cos takiego jak nie jednego z Was.

Kupujac iksa 3.0D manual kupiłem go na oryginalnych kołach bmw 18 styling 114 , przód 8cali , tył 9cali. Opny zimowe założone były 225/50/18. Uzbierałem grosza na felgi 19 z x5 styling 132 przód 9 cali, tył 10 cali. Kupiłem nowe opony jednego producenta przód 245/45/19 i tył 275/40/19 założone wyglad git toczą sie pieknie, a tu odczuwam szarpanie przy przyspieszaniu. Od razu kapnąłem sie ze coc nie tak z oponami ze pewnie po zalozeniu opony z przodu i z tyłu maja inny obwód, Zaraz zdjalem koła i zalożyłem wczesniejsze zimówki, na zimówkach jazda piękna. Co by tu tez zrobic aby było na tych 19 ok. Przód zostawiłbym bez zmian czyli 245/45/19, a jaki bym musiał dobrać rozmiar oponz tył? Szerszych na przód nie moge dać bo szrsze na przodzie beda mi tarły po amortyzatorze. Moze ktos z was Panowie przerabiał ten temat i znalazł rozwiązanie. Poniżej foto nie wiem czy sie załaduje tutaj.

Czekam na odpowiedz. // briko//

 

http://i1295.photobucket.com/albums/b626/motocrossdesign/WP_000387_zps73bca99a.jpg

 

http://i1295.photobucket.com/albums/b626/motocrossdesign/WP_000444_zps3989aed5.jpg

 

http://i1295.photobucket.com/albums/b626/motocrossdesign/WP_000445_zps0449c8b7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet miałem 19tki tylko za chiny nie pamiętam jakie były opony..na bank były takie same na wszystkich kołach ale zabij....nie pamiętam :mad2: :mad2:

Generalnie nie pasowały mi z powodu,iż auto jeździło po mieście,trochę dziurawe drogi więc komfort był bardzo bardzo slaby ale wygląd super.Podobnie mają się 18-tki ale to kwestia indywidualnego odczucia

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wg instrukcji to BMW dla rozmiaru 19 przewiduje na przód opony 235/45/19, a na tył 255/40/19. Ja mam takie u siebie i tak jak opisałem wcześniej sytuacja taka jak u Ciebie kolego, samochód szarpie przy przyśpieszaniu, a na 17 gdzie mam jeden rozmiar opon nie. Nikt niestety ze stałych bywalców nie napisał jak jest u niego, a przecież nie wierzę, że nikt nie jeździ na 19. Teraz mam pomysł żeby założyć na moje felgi 19 cztery jednakowe opony. Jak to zrobię to na pewno napiszę co i jak, nie mniej jednak strasznie mnie nurtuje ten problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.