Skocz do zawartości

Drgania kierownicy podczas hamowania powyzej 120kmh


Mati0609

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Widzialem dosc podobne watki na tym forum jednak nie w dziale X3 - dlatego chcialem Was podpytac czy moze mieliscie podony problem.

Otoz podczas naglego lub delikatnego (nie ma reguly) hamowanie przy bardzo szybkiej jezdzie ok 120 i wiecej czuje spore drgania na kierownicy.

Bede wdzieczny za pomoc.

 

PS. Nie piszcie tylko ze ma sprawdzic cisnienie itp bo to juz zrobilem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy...pierwsze co to jak już opony wyeliminowaliście to po kolei tarcze do sprawdzenia.Miałem tak w jednej X3 .Poza tym wiecie: auto waży trochę i jak chcesz nagle wyhamować ze 120 km do zera to właśnie tarcze dostają najwięcej i się odkształcają :mrgreen: Edytowane przez sfinks311
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam objaw u siebie. Przy delikatnym hamowaniu powyżej 100km/h delikatnie mi drżała kierownica. Podczas samej jazdy bez hamowania wszystko było ok. Pojechałem na przeszlifowanie tarcz i teraz wszystko jest cacy. Także może zacznij od sprawdzenia tarcz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest duże prawdopodobieństwo, że masz krzywe tarcze. Trzeba uważać gdy tarcze są rozgrzane i wjeżdza się np w kałuże. Tarcze potrafią się wtedy pofalować.

Co do przetaczania tarcz to jestem sceptyczny..

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze toczę przy zmianie klocków we wszystkich autach jakie posiadałem (uważam, że wtedy klocek lepiej dociera się do tarczy) Samo toczenie jeśli robi je dobry tokarz zdejmuje nie więcej niż 0,5mm tarczy. Tczenie potrafi wyeliminować objawy typu bicie itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie piszę, że samo toczenie jest złe ale ja mimo wszystko nie zdecydowałbym się na taką usługę.

Nowy klocek hamulcowy tak czy tak uloży się do tarczy

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest z czego toczyć to mozna chociaż ja tego nie robię.Wymieniam po prostu tarcze i tyle.Mając auto za min. kilkadziesiąt tysięcy to chyba nie szkoda tych kilku stów na wymiany

 

ITommyI- widzę ,ze łodzkie :mrgreen: :mrgreen: A masz też X3 ???

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem i winne były nowe tarcze które po 1000km się skrzywiły :( - jazda z przyczepą i załadowane auto - spowodowało przegrzanie i skrzywienie.

Przetoczenie wyeliminowało problem :)

Ale u mnie jeszcze drgania były przy skręcie w lewo i padnięte było łożysko w lewym kole.

Po wymianie już nic nie drga :)

 

P.S

Z tego co mi mówił mechanik - tylko oryginalne tarcze BMW są hartowane po nagrzaniu i dopiero szlifowane.

Wszystkie inne hartują się podczas jazdy na aucie... nawet Brembo - więc nie warto specjalnie przepłacać.

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie powodem były zużyte amortyzatory.

Po wymianie amortyzatorów drżenie bardzo się zmniejszyło ale nie zniknęło zupełnie (trochę za dużo kilometrów tak przejechałem i tarcze nie są już idealne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

No to podpowiem,bo jestem w trakcie :)

1. wymienilem tuleje wahaczy gietych (gumy dobre ale b. miekkie i dajace luzy). Nieco sie poprawilo ale nadal telepalo kierownica

2. doszly jeszcze swoznie na tych wahaczach i wahacze proste (tak jakos w tydzien po wymianie gum zaczelo cos stukac... - nic sie nie zmienilo

3. niestety wywazylem sobie kola na maszynie i sie sytuacja pogorszyla :) Zatem jak zmienie kola na letnie (sprawne, proste felgi) dam Wam znac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

U mnie przyczyną bicia kierownicy podczas hamowania były tarcze.

Czujnik zegarowy na obu wskazywał 0.02mm

Tarcze oddałem do znajomego tokarza .

Tarcze przetoczone ,jedna lewa była krzywa druga delikatnie

Po dotarciu tarcz i klocków jak ręką odjoł , hamuje się super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam ten sam problem, także obstawiam tarcze. Pytanie jednak czy ewentualne luzy na tulejach miały wpływ na ich pokrzywienie.

Co do tarcz, to z tyłu wymieniłem i idealnie sprawują się ATE, więc nie wiem, czy warto inwestować w ori BMW, skoro niby to to samo co Ate tylko ze znaczkiem BMW. Tak mi w każdym bądź razie powiedział sprzedawca z Motostacja.

Auto już kupiłem po wymianie tarcz przednich, jednak patrząc przez pryzmat inwestycji w te auto przez poprzednich właścicieli, obstawiałbym, że wstawił po prostu najtańszy zamiennik, który wytrzymał 30 tysi kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Mam ten sam problem.Zauważyłem,że bicie przy hamowaniu pojawia się najczęściej gdy auto długo stoi tzn.tak powyżej miesiąca.Oprócz X3 mam Mondeo ST.Ford stał 3 miechy,miał tarcze 5 tyś przebiegu ATE.Po tym czasie pojawiło się bicie.Wcześniej było wszystko ok.zawias,sworznie,amortyzatory sprawne.Zmieniłem koła i dalej to samo.Tarcze proste,2 setki różnicy a mimo to biły.Po wymianie tarcz jest ok.Być może to korozja wewnątrz tarczy zmieniła jej wyważenie ale to tylko subiektywna ocena.W BMW temat jest podobny,auto stało,trzęsie budą przy pełnym hamowaniu z dużych prędkości.Przy normalnej eksploatacji nie przeszkadza to,wiec szkoda kasy bo tarcze Zimerman,mieszczą się w wymiarach.Polecam też sprawdzić sworznie wahaczy dolnych bo nawet minimalny luz może powodować takie zachowanie auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie kiedyś jeszcze w X3 E83 tarcze nacinane Ate Power Disk wytrzymały około 20 tyś km.

Powodem było pewnie przegrzanie, bo do kałuży nie wjechałem.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.