Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Posiadam X3 2.0d z 2008r 177ps

Po okolo 130kkm na desce pojawilo sie sporo kontrolek: 4x4, ABS, POZIOM PLYNU HAM., PODUSZKI

 

Wszystkie te kontrolki pojawiaja sie za sprawa wytartej zebatki a raczej ślimacznicy sprzegla centralnego dyfra.

 

Jako, że u mnie patent z obroceniem tej zebatki nie przyniosl efektu na dluga mete jestem zmuszony poszukac innego rozwiazania - a zima idze ;)

Mam juz wyjeta ta zebatke, troche sie trzeba natrudzic ze zdjeciem blachy ktora zakrywa caly mechanizm bo firma bmw nie przewidziala mozliwosci jej zdjecia - jest zaprasowana na prasie.

Ale pare stukniec w odpowiednich miejscach i wszystko ladnie wychodzi.

Zebatka slimacznicy jest totalnie wytarta, slimak jest wykonany ze stali wiec "wieczny".

Naprawde nie jestem z "tej partii" ale uwierzcie mi, to wyglada na celowe rozwiazanie, no bo jak to inaczej wytlumaczyc?

Uzycie stalowego slimaka i plastikowej slimacznicy w elemencie ktory praktycznie caly czas pracuje podczas jazdy...?

Owszem oszczednosc w pracesie produkcji OGROMNA, bo wykonanie tego elementu metoda obrobki to naprawde duzy koszt w porownaniu z zebatka z wtryskarki.

 

Teraz rozwiazanie: jak znajde czas w tym tygodniu to wykonam kompletny walek slimacznicy z brazu samosmarnego - takiego jak od stu lat stosuje sie w przemysle w ukladach slimakowych.

O postepach napisze na pewno, ale czas mnie nagli juz troche bo snieg zapasem ;) wiec progress powinien byc duzy.

Rysunek juz zrobiony, material jest - do pracy !

 

Nie mialem czasu zrobic fotek podczas demontazu ale jutro zrobie foty i opisze co i jak demontowac.

 

Aha, po wyjeciu zebatki cala obudowa wraz z silnicziem trafila spowrotem do auta - auto jezdzi normalnie tylko ze ma naped na tyl oraz mamy lekko irytujaca dyskoteke na desce.

Moze komos sie przyda pare slow na temat X-Drive bo jednak jest ich troche a przypadlosc dotyczy chyba wszystkich modeli z tym napedem :(

 

BMW to naprawde dobry woz, jakosc wykonania nie budzi watpliwosci, szkoda tylko ze to tylko ta jakosc ktora widac jak wsiadamy do srodka :(

 

 

No to troche czasu nam minelo ale z czasem u mnie krucho wiec nie dalem rady wczesniej napisac nic.

Tak wiec zebatka zrobiona, zalozona i przetestowana.

Zrobilem na niej okolo 4000km.

3000km to trasa na poludnie europy, gory, snieg itd.

1000km to miasto glownie, ale warunki teraz sprzyjaja testowaniu napedu 4x4 wiec mysle ze przekladania ma co robic.

Wszystko chodzi OK. Zaraz po zamontowaniu zebatki WSZYSTKIE KONTROLKI ZGASLY. Nie robilem zadnej adaptacji ani nie podpinalem do kompa.

Zebatka wykonana z brazu B101 typowego na przekladnie slimakowe. Dodatkowo przy skladaniu nalozylem duzo smaru do przekladni SHELL.

W zebatce oryginalnej jest o-ring w srodku. W mojej tez jest o wymiarach 18x10x4 - typowy oring gumowy.

 

Teraz pare fotek:

 

Zebatka w fazie produkcyjnej :)

http://imageshack.us/a/img831/7443/sg1s6137.jpg

 

No i gotowy element:

http://imageshack.us/a/img845/2789/sg1s6310.jpg

http://imageshack.us/a/img441/1300/sg1s6309.jpg

http://imageshack.us/a/img526/7322/sg1s6308.jpg

 

 

 

Pozdrawiam

 

Darek

Edytowane przez darjez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czy w wersji 150 konnej jest taka sama zebatka? Ile kosztowalaby taka zebatka u Ciebie, dalbys rade zrobic jeszcze jedna?

Moze bym wzial i rzucil do garazu na wszelki wypadek.

Mozesz dac info na priv, aby nie zasmiecac tematu.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Udostepnie rysunek, nie ma problemu ale dopiero po tym jak zloze caly naped i bede pewny ze bedzie dzialal.

 

Co do wykonania dodatkowych sztuk - nie ma problemu tylko sytuacja jak wyzej, wiec te sprawy na nieco pozniej.

 

Z ciekawosci, w F25 jaki jest ten system X-DRIVE i przeniesienie napedu z silownika?

Cos poprawili? Macie jakies zdjecia? Bo mysle ze za pare lat wlasnie nastepnym autem bylo by nowsze X3 :)

 

 

 

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie bedziesz mial cennika jak ASO to ja sie pisze na zebatke. :cool2:

Mozemy nawet zrobic zamowienia :mrgreen: Bo jak masz material i checi, i mozliwosci to dlaczego nie mialbys sobie kilku $$$ zarobic. Nawet jak udostepnisz rysunek na forum to i tak ktos to musi fizycznie zrobic.

Czyli otwieram liste:

1. AndiT

2.

3.

4.

5.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, mam prosbe , spokojnie, poczekajmy.

Mysle ze nie bedzie problemu i sie pusci partie ze 100szt. jak juz wszystko bedzie dograne - na razie chcialem opisac co i jak wyglada bo mysle ze wiecej tu bedzie takich przypadkow jak moj.

 

 

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
No musiała być obracana .Innego wytłumaczenia nie ma chyba, ze sama jakimś cudem się obróciła i w jakis magiczny sposób wytarła :) :) :)

 

No ciezko mi powiedziec czy byla obracana wczesniej ale nie bylo raczej rozbierane to.

 

Niemniej jednak zebatka zrobiona z brazu teraz bedzie pewnie na 100 lat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tu zapodaję link do tematu z X-Drive w BMW X5 - taka sama zębatka i ten sam problem.

Ja mam X3 i to naprawiałem.

Usterka typowa - 3 kontrolki na desce i stukanie silniczka X-Drive po zgaszeniu auta.

 

viewtopic.php?f=83&t=137048&start=60

 

Wiadomo że kolega jak zrobił z mosiądzu to na amen problem rozwiązany ale jeśli ktoś chce, to można tą zębatkę zamówić w USA - koszt z przesyłką - 100$ a zębatka za 3 dni już u nas jest :D

 

Ja zamawiałem i wymieniałem.

 

Przy okazji pamiętajcie aby co 120tys.km wymienić olej w skrzynce X-Drive! :wink:

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tylko nie wiadomo czy taka stalowa zębatka nie spowoduje uszkodzenia tego silniczka lub skrzynki X-drive... :shock:

Czy nie będzie wtedy za "ostro" pracować?

Lepiej może wymienić co 150 000km zębatkę za 500zł niż silniczek za 2400zł :)

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mnie spotkał problem zębatki, kontrolki zapalilu sie zaraz po zmienie oleju w skrzyni a jakiś tydzień prędzej auto zaczęło szarpać.

Czy jest ktoś w Warszawie lub okolicy kto mógłby obrócić mi tą zębatkę albo może polecicie jakiś warsztat gdzie to zrobią? Nie chcę zabierać się samemu za tą robotę, nie mam żadnych kluczy, kanału etc.

Pomoże ktoś? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podzwoniłem po warsztatach i każdy ma jakiś inny pomysł a jak mówię żeby zrobić to właśnie w ten sposób to słyszę, że tego tak sie nie robi i trzeba wymienic cały silniczek.

Fajnie jakby znalazła się osoba, która już to przerabiała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.