Skocz do zawartości

xDrive a wymiana opon - przestroga - WAŻNE


papik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W zeszlym roku meczylem sie z oponami do xdrive w x5m50d - zakupilem nowe o sugorowanych przez producenta rozmiarach i takich samych jak opony na drugi sezon. Okazalo sie ze opony na 1 os byly z 2019 a na druga z 2018 i juz producent cos pogrzebal z rodzajem bieznika - w zyciu bym nie wpadl ze uklad jest tak czuly, uslizgiwal i wlaczala sie kontrolka trakcji.

Teraz stoje przed zakupem opon do m135xi i na sama mysl jiz dostaje padaczki... Podpowiedzcie co wybrac:

Producent zaleca 225/35/19 i tyl 245/30/19

Roznica 1.67%

Czy bezpieczniej isc w 4x taka sama opona lub 225/35/19 i tyl 255/30/19 roznica 0.7%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie rozumiesz jednej rzeczy. Producent zaleca ogumienie mieszane - bo masz szersze felgi na tyle, nie możesz kupić tych samych opon do różnych felg.

Nie kupuj 4x tych samych - na dupie masz szersze felgi.

Musisz kupic opony o podanych rozmiarach, ale z gwiazdką (homologacja BMW) - bezwzględnie niezbędna przy ogumieniu mieszanym.

Za 2800 masz komplet takich opon Bridgestone Potenza S001.

Blizzaki miałem - są głośne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie nie lubie takiego narzucania przez producenta.. i braku mozliwosci wyboru, tez proponowano mi bridgestone ale tak jak mowisz sa glosne i dosc twarde

Przednie felgi sa szerokosci 7.5 tyl 8.0

Pod tym wzgledem tyl naped byl o wiele prostszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Homologacja to nic innego jak dopasowanie tych opon do siebie przy mieszanym zestawie gdzie z wyliczen wychodzi co wychodzi. Jak wezmiesz zwykla 225/35 oraz ta z gwiazdka 225/35, postawisz jedna obok drugiej to beda sie roznily wysokoscia tak abys nie mial tego procentu co wyliczyles, 1.67. Przy oponach dedykowanych ten procent wychodzi na zero. Tego ludzie nie moga pojac. Te opony sa inaczej robione. Sprawdzone osobiscie wielokrotnie bo w tym siedze, xdrive, od 8mu lat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam takie pytanie odnośnie opon do x3. Mam felgi 19, przód 8.5" tył 9" producent do tego zaleca opony 235/45 przód i 255/40 tył, czy ktoś moze używa/kupował takie i mógłby coś podrzucić ?

Czytam tutaj i większość zaleceń od was to: kup nowe, dobre opony z homologacja bmw.

No więc właśnie takich szukam i na ten moment znalazłem jedynie takie które by pasowały Pirelli p zero Rosso , z tym, że cena ich to coś w granicy 850/szt znalazłem też Pirelli p zero po około 650-700/szt. Czy ktoś wie czy to się nadaje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, proszę o radę. Jeżdżę 428i xdrive i jestem w trakcie kupna nowych opon letnich.

Felgi 19, szerokość przednich 8, szerokość tyłu 8,5.

Przejrzałem już pół internetu i wychodzi na to, ze potrzebuje opon 225/40/19 na przodzie oraz 255/35/19 na tyle.

Mam racje? Wiec to pierwsze pytanie.

Zanim trafiłem na ten wątek to chciałem kupić michelin pilot sport 4s. Wszyscy chwalą te opony.

Tutaj wyczytałem, ze najlepiej z homologacja bmw, dwie opcje: goodyear asymetric 3 lub bridgestone protenza.

Rezygnować z michelinow i uderzać w jedne z tych dwóch. Runflaty maja znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie wiem czy dostaniesz homologowane opony BMW bez run on flat.

Weź z homologacją i śpij spokojnie, bo to ogumienie mieszane. Przy jednakowych felgach mógłbyś wziąć bez homologacji.

Masz jeszcze w opcji Pirelli P Zero. Ja miałem Eagle F1 asymmetric 3, ale bez run on flat - świetne opony, ciche i na deszczu również ok.

Bridgestony zwróć uwagę na hałas, Pirellki podobno szybko bieżnik ucieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cześć, mechanik przy zmianie opon na letnie powiedzial mi ze mam 4mm roznicy pomiedzy przednimi a tylnimi oponami czego x-drive nie lubi. Czy 4mm to duzo? Sugeruje kupic opony o takiej samej srednicy. Bede musial kupic 4 nowe opony? BMW X3 E83 2,0D 150KM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Pytanie do bardziej ogarniętych, doświadczonych i zagłębionych w temacie.

Mam felgi m-pakietowe przód 8x18, tył 9x18, ale założone 4 identyczne opony w rozmiarze 235/50 R18. (wyczytałem, że optymalnie tył powinien być 255/45/18)

Panowie, czy taka moja konfiguracja mieści się w ramach jakieś przyjętej tolerancji i nie szkodzi nadmiernie napędowi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za odpowiedź.

Zapytałem na forum, dlatego, że nigdy wcześniej nie przypuszczałem, że mogą być mieszane felgi, nigdy w to nawet za bardzo nie wnikałem. Czyszcząc dzisiaj felgi od wewnątrz, dopiero zwróciłem na to uwagę i dopiero w internet, czy tak ma wogóle być he he.

Wiem, że to może głupie i niezrozumiałe dla fanów marki, ale ten komplet kół zakładać miałem już na 3 sezon letni, bez jakiejkolwiek świadomości i wiedzy, że może to szkodzić. Nigdy latem nie miałem żadnego problemu z napędem, typu poszarpywanie czy jakiekolwiek inne niepokojące, nieprawidłowe objawy. Dlatego wolałem się upewnić u znawców, czy czasem nie jest jakaś przyjęta dopuszczalna tolerancja.

Inną rzeczą już jest świadomość i ignorancja zakładu wulkanizacyjnego, który przecież zakładał mi kiedyś te opony....... Szkoda słów, jak to trzeba na wszystkim się znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko,nawet dojechanie 20-30km na takim kole powinno mieć jakieś działanie na skrzynke X.Skoro producent dopuścił taką możliwość,to widocznie nie jest tak dramatycznie jak co nie którzy tu piszą!Że różnica 1-2mm na bieżniku zabiją Xdrive.Przecież to paranoja!Trzeba by było jeździć z suwmiarką i co kilkaset km mierzyć bieżnik :)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1.Nigdy nikt, z osob ktore siedza w temacie, nie tych co pisza bajki, nie napisal iz roznica 1-2mm zniszczy reduktor.

2. Dojazdowka jest po to aby dojechac do zakladu. Nawet jak przejedziesz cala Polske, nic sie nie stanie.

Opisywane problemy sa tych, ktorzy jezdza z roznymi felgami a takimi samymi oponami, badz z roznymi felgami a oponami bez aprobaty, ktore różnią sie obwodami od tych bez aprobaty oraz osob, ktore mieszaja rodzaj odumienia miedzy osiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy. Założyłem nowe letnie opony P235/50/18 i T 255/45 /18 .opony z jednego roku i po przejechaniu się skutek jest taki że trochę rzuca trzęsie i ma takie delikatne przeskoki. Stare opony były w tych samym rozmiarach tylko innej marki.

CZY coś złego zrobiłem.

Zimowe mam w jednym rozmiarze na 17"

Boje się wyjechać z garażu :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.