Skocz do zawartości

Huczacy dyferencjał ???


fobos_1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Kolegów

Nie wiem czy ktoś z Was spotkał się z takim objawem w x6.

Otóż podczas jazdy słychać niewielkie huczenie spod podłogi po stronie kierowcy. Początkowo sadziłem ,że jest to zużywające się łożysko piasty ale wykonując skręty nie następowała żadna zmiana.

Natomiast co ciekawe ten lekkie huczenie ustępuje w momencie nawet lekkiego dodania gazu czyli milknie pod obciążeniem. Nie ma znaczenia z jaka prędkością jadę. Oczywiście przy bardzo małych prędkościach ( manewrowych ) , jest on w ogóle niesłyszalny .

Obstawiam ,że jest huczenie dyferencjału przedniej osi ale może kotoś z Kolegów miał podobny problem i ma w tym jakieś doświadczenie.

Zapobiegawczo zmieniłem olej w dyferencjale na zalecany .

Co najważniejsze to to ,że to lekkie huczenie nie wzmaga się , jest cały czas takie same a przejechałem już kila tys kilometrów.

Pozdrawiam i czekam na Wasze sugestie i uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

Poszperałem troszeczkę w sieci i nasunął mi się jeden wniosek.

Nie jestem do końca przekonany czy te odgłosy dochodzą na pewno z dyferencjału czy też ze skrzyni rozdzielczej.

Możliwe ,że to zbyt rozciągnięty łańcuch zębaty ociera o ślizgi lub inne elementy.

Poniżej wstawiam link z youtube przedstawiający wymianę takiego łańcucha w X3 ale konstrukcja jest chyba podobna.

Co o tym myślicie ?

 

Link:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam , również dołączam sie do pytania. Mam taki objaw w E70 4.0D. Ktoś jeszcze ma taki sam problem z X5 jest o tym wątek, opisywałem tam tez swój przypadek ale dyskusja coś sie nie rozwinęła.

 

 

U mnie Dźwięk jest słyszalny najbardziej w zakresie prędkości 80-90 podczas puszczenia gazu. Efekt przypominający wyjący dyfer w starych autobusach przy hamowaniu silnikiem.

Na letnich i zimowych oponach tak samo. Przejechałem już tak ze 30 tys km od zakupu auta, nie jest chyba gorzej ale denerwuje. Obecny przebieg 150 tys, auto 100% bezwypadkowe, serwisowane w aso, kupione od znajomej z firmy, ale kobiety to nie zwracają uwagi na takie nieistotne mankamenty jak buczenie gdzieś spod auta. W aso pytalem co oni na to , widać było po minach że nie mają pomysłu co to może być, najlepiej gdybym kupił u nich nówke x5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nawiązując do swoich poprzednik wątków postanowiłem ,że tak jak poprzednio w przednim dyferencjale , tak samo w pierwszej kolejności wymienię olej w skrzyni rozdzielczej.

Wymieniony olej przefiltruje ( tak jak to zrobiłem w przypadku przedniego dyferencjału ) i sprawdzę czy występują jakieś pozostałości w postaci opiłków metalu albo tworzywa sztucznego.

Jeśli łańcuch jest wyciągnięty i trze po ślizgach to powinny się znaleźć jakieś pozostałości po startym tworzywie a może jest tak ,że jest to wada konstrukcyjna i ślizg przenosi drgania na cały zespół.

Będzie chwila czasu to spróbuję to sprawdzić .Może wystarczy "odizolować " ślizg od obudowy materiałem absorbującym drgania . Oczywiście o ile to jest przyczyną :D :D :D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Walczę z tym od dwóch miesięcy, idąc po kolei drogą eliminacji wymieniłem olej w skrzyni rozdzielczej, nic się nie zmieniło, w przyszłym tygodniu jestem umówiony na wymianę oleju w przednim moście i zobaczę. Później tylny most (mój trzy komorowy, dwa rodzaje oleju) i zobaczę, byłem w dwóch BMW ASO i tak ktoś napisał nie mają zielonego pojęcia, kontaktowałem się z firmą w Częstochowie mającą autoryzację na regenerację napędów x-driwe i 4matic, gościu ewidentnie ma pojęcie o tych skrzyniach i twierdzi, że te skrzynie nie dają takich dźwięków jak się kończą, więc na 4-go grudnia jestem umówiony ma wymianę oleju w skrzyni biegów i się coś okaże, albo nie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wymieniłem olej w przednim moście i nadal bez zmian, natomiast jest nowy trop, wspornik półosi przedniej. Mianowicie jedna z półosi jest sporo dłuższa, w związku z tym jest podparta wspornikiem w którym jest łożysko, podczas badania statoskopem faktycznie wydaje jakiś dźwięk, ale przy napędzie X-drive jest ciężko rozpędzić koła na podnośniku mimo wyłączonych systemów, poza tym koła nie są obciążone, jedyna metoda to wymiana podpory, zaryzykuję wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolego jak wyglada sprawa z tym dźwiękiem? Mam podobny przypadek w rodzinie. X6 4.0d 13r. Mistrz serwisu wielokrotnie diagnozował ten szum. Występuje najczęściej kiedy puszczamy gaz przy wyższych prędkościach.

ASO zaproponowało wymianę mostu przedniego ale mieli przypadki po wymianie że szum był słyszalne donośniejszy... odpuściłem temat...

 

Czy występuje u Ciebie rezonans odczuwalny na aucie przy dodaniu gazu na niskich obrotach?

Lewy pas to nie kółko różańcowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak wyglada sprawa z tym dźwiękiem? Mam podobny przypadek w rodzinie. X6 4.0d 13r. Mistrz serwisu wielokrotnie diagnozował ten szum. Występuje najczęściej kiedy puszczamy gaz przy wyższych prędkościach.

ASO zaproponowało wymianę mostu przedniego ale mieli przypadki po wymianie że szum był słyszalne donośniejszy... odpuściłem temat...

 

Czy występuje u Ciebie rezonans odczuwalny na aucie przy dodaniu gazu na niskich obrotach?

 

Witam

Żadnych rezonansów nie ma abo ich nie zauważyłem.

Co do tego szumu to mam plan , który z braku obecnie czasu chce zrealizować późną wiosną ( chyba ,że zmuszą mnie do tego okoliczności)

Chcę wymontować całą skrzynię rozdzielczą , zbudować układ napędowy ,którym będę mógł zasymulować pracę przekładni.

Dla objaśnienia napęd będzie przekazywany poprzez koło pasowe a źródłem momentu napędowego będzie silnik elektryczny zasilany z falownika wektorowego umożliwiając płynną regulację obrotów, dynamiczne przyspieszanie oraz hamowanie.

Do wału wyjściowego przekładni dołączę jakieś obciążenie np w postaci koła pasowego lub innego o sporej masie , które symulowało by bezwładność auta ( oczywiści w mniejszej skali )

Rozpędzając przekładnie a następnie hamując falownikiem można by sprawdzić czy występują szumy lub huczenie opisywane we wcześniejszych postach.

Oczywiście wszystko to zrobiłbym "dla sportu" i własnej satysfakcji .

Pozdrawiam Szanownych Kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 9 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

od wczoraj mamy na serwisie x6 z huczacym napedem (atc450)

facet nie wymianial oleju przez 120tys

uszkodzony kosz sprzegla i dwa lozyska mocno podmielone

wymiana reduktora lub regeneracja, to juz decyzja klienta

niestety tu juz wymiana oleju by nie pomogla, opilki zrobily swoje


tapatalk

jest moc, będzie szmoc ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie wymieniłem oleje w dyfrach i rozdzielaczu. Przebieg 124 tys.

We wszystkich 3 elementach oleje praktycznie bez przebarwień i czyste. Na magnetycznych korkach mikroskopijny osad .

Mam próbki starego oleju i chciałem je podrzucić kumplowi na uczelnię ale podobno w przypadku tych olejów degradacja idzie w parze ze zmianą wyglądu i zapachu więc sobie daruję.

Uważam, że wymiana była bez sensu przy tym przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
dzień dobry .jestem nowy i mam ten sam problem z e71 tylko że ja już wymieniłem oba łożyska kół ,potem tarcze, potem opony następnie w częstochowie zrobiłem reduktor a ostatnio zmieniłem most i jeszcze łożysko podpory półosi i nadal bez zmian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Witam x6 e71 4.0d 306km, czy rozwiązał ktoś problem z huczącym dyferencjałem i wibracjami budy?

U mnie wibracje powstają jak przyspieszam 80-120km/h i jak zdejmę nogę z gazu 120-80 juz nie mam pojęcia co to może być,opony tarcze nowe.

Na zimówkach dużo mniej odczuwalne wibracje.

Jeszcze stawiam na półosie lub przeguby z przodu- jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich, 

Posiadam identyczny problem z napędem xdrive tzn. Przy prędkościach od 80km/h po odjęciu gazu chuczy i drga buda. 

U siebie wymieniłem już (nie bez przyczyny):

-całe półosie na nowe

‐łożyska kół

-przedni dyfer (miał luz od str. wału)

-Nowe oleje w napędach

-koła proste (sprawdzone felgi i nowe opony)

Co dziwne po wyjęciu bezpiecznika od xdrive wszystkie objawy znikają ale nie działa wtedy napędzanie osi przedniej.

Strzelam że powodem będzie luz w samym VTG. Bo na logikę mając luzy w dyfrze są to właśnie takie objawy. Ja w swoim mam sprawdzone 2 dyferencjały. Zostaje mi teraz przejść do strony rozdzielacza.

Co Wy o tym myślicie?

Może ktoś już rozwiązał problem i się podzieli info. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, wszystkich ponownie. 

Ja już pozbyłem się wibracji z którymi wszyscy się borykaliśmy.

U mnie przyczyną były tylne zaciski, a dokładnie: prowadniczki nie pływały, zastały się. Po zregenerowaniu zacisków wibracje ustały.

Jeśli komuś to nie pomoże to niech zwróci też uwagę na tylny dyferencjał. Wyczytałem że ktoś miał taki problem i po wymianie ustały wibracje. Rezonans przenosił się na przód a po odpięciu vtg ustawał wymienili kompletny przód a okazał się tylny dyfer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.