Skocz do zawartości

E70 3.0d zwiekszone spalanie oraz sadza w rurze wydechowej


bodek_wr

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,


od ponad roku walczę z dziwnymi objawem silnika. Samochód zwiększył spalanie ok. 2l /100km.

Wcześniej miałem nieszczelny kolektor dolotowy i olej z niego wyciekał (nieszczelność też pewnie powodowała, że powietrze uciekało "bokiem"

zamiast dojść do cylindrów).


Kolektor uszczelniłem, wymieniłem odmę, oczyściłem blok silnika. Teraz silnik jest suchy, ale spalanie wciąż jest wyższe.

Wcześniej auto spalało ~8l/100km na trasie, teraz 10l/100km.(prędkość 120km/h).


Dodatkowo zauważyłem, że wydech jest czarny (czarna sucha sadza), a wcześniej był czysty (ponad rok temu).

Po objawach wynika, że mieszanka jest zbyt bogata (za dużo paliwa).


Co sprawdziłem:

- korekcja wtryskiwacze -

Przy obrotach jalowych

Correction injection quantities from smooth running regulator in [mg/stroke]:

Cylinder 1: 0.5

Cylinder 5: -0.2

Cylinder 3: -0.1

Cylinder 6: -0.6

Cylinder 2: 0.2

Cylinder 4: 0.1

OK: -5.0 to 4.0

Critical: Rate < -5.0 or > 4.0


Przy 2000 obrotach

Message

Duration: 0 Minutes 0.05 Seconds (14:37:45.826 ... 14:37:45.874 )

Correction injection quantities from smooth running regulator in [mg/stroke]:

Cylinder 1: 1.3

Cylinder 5: -0.5

Cylinder 3: -0.4

Cylinder 6: -0.8

Cylinder 2: 0.1

Cylinder 4: 0.3

OK: -5.0 to 4.0

Critical: Rate < -5.0 or > 4.0

User entry True


Korekcja jest zatem ok.


Mierzyłem cisnienie doładowania:

Setpoint:

Boost pressure = ambient pressure ±25 mbar

Actual values:

Boost pressure: 1017mbar

Ambient pressure: 994mbar

Difference: -23mbar

User entry True



Measured values, mass air system:

Engine speed: 696 rpm

Injector volume: 7.0 mg

Air mass, actual value: 360.2 mg

Air mass, target value: 377.6 mg

Activation, EGR valve: 65 %

Boost pressure, actual value: 1017 mbar

Boost pressure, target value: 1011 mbar

Activation, boost pressure actuator: 95 %

Intake air temperature: 41.7 °C

Charge air temperature: 45.2 °C

Message

Duration: 0 Minutes 0.04 Seconds (14:59:33.776 ... 14:59:33.810 )

Measured values, mass air system:

Engine speed: 818 rpm

Injector volume: 2.4 mg

Air mass, actual value: 459.5 mg

Air mass, target value: 397.0 mg

Activation, EGR valve: 77 %

Boost pressure, actual value: 1132 mbar

Boost pressure, target value: 1003 mbar

Activation, boost pressure actuator: 95 %

Intake air temperature: 39.7 °C

Charge air temperature: 46.2 °C


Ciśnienie na listwie common rail:

Message

Duration: 0 Minutes 0.05 Seconds (14:59:37.314 ... 14:59:37.362 )

Measured values, rail pressure control:

Engine speed: 704 rpm

Coolant temperature: 85.5 °C

Injector volume: 7.1 mg

Rail pressure, actual value: 270.3 bar

Rail pressure, target value: 270.0 bar

Activation, pressure control valve: 25.9 %

Activation, volume control valve: 39.7 %

Intake air temperature: 39.2 °C

Message

Duration: 0 Minutes 0.03 Seconds (14:59:49.340 ... 14:59:49.375 )

Measured values, rail pressure control:

Engine speed: 699 rpm

Coolant temperature: 86.1 °C

Injector volume: 7.1 mg

Rail pressure, actual value: 270.3 bar

Rail pressure, target value: 270.0 bar

Activation, pressure control valve: 25.8 %

Activation, volume control valve: 39.4 %

Intake air temperature: 38.6 °C

User entry True



Teoretycznie parametry są w porzadku a auto i tak wiecej pali. Co powinienem jeszcze sprawdzić?

Wieksze spalanie powoduje zanieczyszczenie silnika i układu wylotowego.


Co może być przyczyną?


Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.