Skocz do zawartości

3.0 si - adaptacja przepustnicy


jerzy.h69

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie może szybciej tu uzyskam pomoc .

Założyłem pytanie w temacie DIAGNOZA, ale jak na razie to cisza.

 

Czyściłem przepustnicę, więc trzeba zrobić adaptację. Wszedłem w INPE, silnik i teraz mam dwa rodzaje N52 i N52KP. Silnik jaki mam to 3.0si rok 2008.

 

Na N52 mam opcję adaptacji:

 

http://images68.fotosik.pl/774/5ede12d9c8892b32.jpg

http://images67.fotosik.pl/776/01ed651d5c24e924.jpg

 

A na drugim N52KP :

 

http://images70.fotosik.pl/773/1c0c7db6d1e0d5b7.jpg

http://images69.fotosik.pl/774/0be58ad223f0360d.jpg

 

I teraz którym powinno się zrobić kasowanie adaptacji???? :mad2:

 

No cóż zrobiłem kasowanie adaptacji w opcji na silnik N52 i przez funkcję kasuj wszystkie. Nie mogłem znaleźć kasowania adaptacji przepustnicy. Po skasowaniu wywaliło dsc 4x4, wiadomo trzeba było się przejechać aby to się ustawiło, ale wszedł też błąd połowa mocy silnika - vanos, skasowałem błąd, po próbnej jeździe, nie pojawia się żaden. Czy nie powinienem po skasowaniu adaptacji, przed pierwszą jazdą wykasować najpierw błędy na silniku ?? Qrcze czy nie powinienem zrobić tego na drugim oznaczeniu? Już sam nie wiem. Chyba muszę jeszcze raz przeprowadzić adaptację, bo mnie nie daje spokoju ten błąd co miałem po kasowaniu wszystkich i z nim jechałem, aby się wszystko ponownie ustawiło. Myślałem , ze się samo skasuje, ale nie, musiałem go sam skasować, nie pomogło wyłączenie silnika i ponowne włączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy coś wniosę do sprawy ale ja też czyściłem przepustnice i (szukałem nieszczelności kolektora w sprawie "moich problemów") i nie musiałem zadnych adaptacji robic wszystko było bez zmian ale dodam ze robiłem kilka razy reset adaptacji właśnie w taki sam sposób w inpie "alle" czyli wszytkiego i tez pojawiała sie choinka na zegarach i jakieś tam błedy diagnostyczne po przejechaniu sie kawałek choinka gasła i po skasowaniu błedów już nic nie powracało. byc moze tak musi być ze błedy po resecie adaptacji pojawiają sie a po przejechaniu kkawałka juz nie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Moje bmw 320 rocznik grudzien 2013 lekko szarpalo przy predkosciach do 50km/h. Przy przychamowaniu np na zakrecie i po ponownym dodaniu gazu lekko szarpalo.

Wyczytalam na angielskim forum o adaptacji korpusu przepustnicy.

 

Po koleji trzeba:

 

1) nacisnac jeden raz przycisk startu, nie odpalajac silnika,

2) docisnac gaz do deski na czas od 10 do 30 sec.

3) wylaczyc przycisk startu, zdjac noge z gazu.

4)odczekac 2 min (w tym czasie uslyszalam stukniecie w aucie)

5) i gotowe. Przepustnica zresetowana. Auto nie szarpie tylko nie wiem na jak dlugo.

 

mam pytanie do jerzy.h69

Po co po kasowaniu adaptacji przepustnicy wciskac pedal gazu na max 15 sek wylanczajac zaplon na zmiane???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

tutaj jest wszystko opisane BMW Vehicle Communication Software Manual str.47 :D :

https://www1.snapon.com/Files/Diagnostics/UserManuals/BMWVehicleCommunicationSoftwareManual_EAZ0025B42B.pdf

 

http://fs5.directupload.net/images/170208/nhadkekp.png

 

Clearing EDK Throttle Values

Whenever the adaptation values are cleared, a new DME is installed, or the EDK unit is replaced,

the throttle settings must be configured in the DME. The adaptation process takes about 20

seconds. If the adaptation process has not successfully completed, then the engine will not start.

 

Usuwanie wartości EDK przepustnicy

Ilekroć wartości adaptacyjne są wyczyszczone, nowy DME jest zainstalowany lub jednostka EDK otrzymuje, ustawienia przepustnicy musi być skonfigurowany w DME. Proces adaptacji trwa około 20 sekund . Jeśli proces adaptacji nie została pomyślnie zakończona, wówczas silnik nie zostanie uruchomiony.

 

To clear EDK throttle values:

1. Turn the ignition on for 10 seconds (do not start the engine).

2. Turn the ignition off for 10 seconds.

3. Start the engine.

 

Aby skasować wartości przepustnicy EDK:

1. Włączyć zapłon na 10 sekund (nie uruchamiać silnika).

2. Wyłączyć zapłon na 10 sekund.

3. Uruchomić silnik.

 

IMPORTANT:

To prevent damage to the control module, allow at least 3 minutes for the ECM/TCM to power

down after the ignition is turned off before disconnecting it.

 

WAŻNE:

Aby zapobiec uszkodzeniu modułu sterującego, odczekać co najmniej 3 minuty dla ECM / TCM

do władzy dół po wyłączeniu zapłonu przed odłączeniem go.

 

sorki za tlumaczenie ale mam b.malo czasu :D

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.