Skocz do zawartości

Wymiana uszczelek pokrywy zaworów X5 4.4


koles999

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Dzisiaj zaczęło śmierdzieć olejem silnikowym kapie na kolektor. Ogólnie ciężki temat do zlokalizowania prawdopodobnie z pod dekli. Mam pytanie jakieś wskazówki odnośnie wymiany? Wiem że szczelność tych pokryw pozostawia wiele do życzenia ale to plaga wszystkich V. Co sądzicie by na nowe uszczelki dodatkowo dać pastę uszczelniająca Victor reizn (chyba taka nazwa) jaki moment dokręcania. Jakiej firmy uszczelki ogólnie proszę o wszelkie porady.Hej
lokaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Victor reinz koniecznie, zarowno na uszczelki jak i te grzyby pod srubami. I nie sluchaj oszolomow ze sie nie daje, 1000% gwarancji ze bedzie cieklo na drugi dzien


Przy montazu musisz uwazac na polkola z tylu zeby sie nie podwinely.

Na poczatku zdemontuj podszybie (dwie sruby klicz 13 plus powyciagac pare plastikow) to bedziesz mial w miare na wierzchu


Prawa pokrywe (od pasazera) jeszcze sie w moare odkreca ale ta drufa jest dosc upierdliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za odpowiedź. A jaką byś uszczelkę polecił? Pluje sobie w brodę bo jakieś pół roku temu robiłem ta magistrale wodna do której by się dostać trzeba dużo odkręcić a dojście do pokryw bylo wtedy piękne.
lokaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestes pewny ze ci tez nie cieknie z gornej obudowy rozrzadu ? to typowy wyciek dla tego silnika. Po wymianie uszczelek zaworow okazalo sie ze znacznie bardziej cieknie mi z uszczelek gornej obudowy rozrzadu , potem juz nawet nie chcisalo mi sie tego ponownie rozbierac i tak jezdzilem jakis rok . na pol roku uciekalo 300ml oleju tylko .....ale cala kostka na podjezdzie byla zawalona olejem :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchaj kolega dobrze mowi o tych pokrywach rozrzadu


To jest dosc prosty temat i warto zrobic od razu bo jak nie cieknie (a pewnie cieknie xd) to na 100% pocieknie za 2 dni jak beda pokrywy walkow szczelne


Te uszczelki na pewna sa juz plastikowe i nie trzymaja


Ta sa z przodu silnika na gorze

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=FB31-EUR-12-2000-E53-BMW-X5_44i&diagId=11_2247

Te z takimi krzywymi uszczelkami


Musisz odkrecic elektrozawor vanosa i czujnik. Tam tez sa uszczelki i trzeba wymienic


Wszedzie wal victora reinza, uszczelki, oringi, gdzie sie da


Zeby odkrecic te z przodu to z tego co pamietam trza zdjac obudowe visko, chyba pasek? Nie pamietam


Ogolnie jak nie masz dwoch lewych rak i w moare pojecia to prpsta robota


Uszczelki byle firmowe, reinz, dirko, co tam bedzie. Ja mialem gest i kupowalem ori na litwie :mrgreen:


Jak nic nie spoerdolisz to jest szansa ze troche pojezdzisz :mrgreen: u mnie trzyma drugi rok jak narazie i nie cieknie



I nigdy nie zapomne jak znajomy w e39 540 wszystko pieknie pouszcelnial bez silikonu bo mu powiedzieli ze skroo nowe uszczelki to po co :mrgreen: i zajechal do domu a rano caly motor w oleju :mrgreen: :mrgreen: i to byl pierwszy i statni raz roboty bez victorka reinza :mrgreen:



AHA WAZNE PRZED APLIKACJA VICTORA musisz dokladnie oczywcic i ODTLUSCIC


najlepiej zmywaczem do hamulcow bo jest tani


Jak bedziesz palcem kladl victora to musisz czuc opor, tak jak bys na sucho dymal


Bo jak bedziesz kladl i bedzie poslizg to kaszana, tluste i nie bedzie trzymac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja miałem ciekawy przypadek... Uszczelki pokryw suche, reszta sucha a olej kapał.

Okazało się, że czujnik ciśnienia oleju w głowicy ciekanie z pinów, wlewa olej do osłony kabla i dalej sobie leci. Koszt wymiany 18zł.


Victor Reinz nie jest zły ale tak jak poprzednicy napisali trzeba go dobrze aplikować.

Dokładnie odtłuszczone elementy - jeszcze raz - DOKŁADNIE. Nowe uszczelki też warto przetrzeć odtłuszczaczem.

Nie skręcać tego na "pałę" jak miszczowie czerwonego silikonu.

Smarować CIENKĄ, dobrze uformowaną warstwę (to nie ma się wylewać na boki, najlepiej jak nie widać, że był uszczelniacz aplikowany), lekko dokręcić, dokręcić na stałe po stężeniu uszczelniacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam klubowiczów. Dołączę się do rozmowy. Wczoraj wymieniłem uszczelki pod pokrywą i dziwna sprawa bo motor zaczął palić nie na wszystkie gary. Sprawdzałem wtyczki , wszystkie wpięte. Czy po rozpięciu wszystkiego załapał jakiś błędów? Ktoś miał taki przypadek? Pomocy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.