Skocz do zawartości

E53 3.0D Błąd 52 nie przerzuca na 4 i wyżej


deeejayyy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pacjent to BMW X5 E53 3.0 DIESEL 2002rok ( werjsa sport )

Mam ( chyba ) nietypowy przypadek. Mianowicie wyjechałem sobie na wczasy 500km w jedną stronę, na miejscu zrobiłem kolejne 100km i wszystko ze skrzynią było ok, nic się nie działo, biegi zmieniała bardzo płynnie, ( skrzynia GM 5 biegów, nie wiem jeszcze dokładnie modelu gdyż nie jestem w stanie tam spojrzeć. ) Podczas powrotu jakieś 150km do domu, na autostradzie przy prędkości około 110km/h nagle zrzuciła bieg na "3" i komunikat trans. prog. failsafe no wiadomo tryb awaryjny...... zjechałem na parking zgasiłem auto odczekałem 5 minut następnie odpaliłem i błędu nie było lecz po ruszeniu nadal elegancko zmieniała biegi do momentu "3" gdyż dalej nie przerzuca po dzień dzisiejszy.

Poczytałem tutaj większość wątków i widzę iż nikt takiego problemu nie miał.

Reasumując:

Odpalam auto elegancko rusza, ma moc, nic nie puka nic nie stuka, tylko nie wrzuca już na 4 i wyżej.

Dochodzi do 3 biegu i gdy jest czas na 4 wyskakuje tryb awaryjny. Bardzo oczekuje na waszą pomoc, ponieważ jestem z autem uwięziony w UK, angielscy mechanicy to odrazu chcą skrzynie wymieniać nie sprawdzając zupełnie nic. Znajomy podłączył auto pod kompa i wyskoczył błąd 52.

Dzięki za udzielenie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo mozliwe ze sprzegla badz jakies tarczki ktore odpowiedaja za dany bieg ci sie posypaly i dlatego w danym momencie wywala ci blad skrzyni. Jak padnie kosz forwardu w 4.4 to tez mozna jechac ale skrzynia musi wbic na wyzszy bieg odrazu i jak sie powoli rozpedzimy to mozna i 100 km jechac. Skrzynie gm sa dosyc tanie tyle ze czesto maja po 500 000 km zrobione i wiecej ;) Jak nie masz zamiaru jezdzic tym autem nastepnych 3 lat to szukaj uzywki od kogos zaufanego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opowiedź.


Tylko że to się stało nagle, bez żadnych uprzedzeń.

Jeden, dwa, trzy elegamcko ( i powolny rozbieg i pełna moc bez efektów )i bummmmm tryb awaryjny.

Szukałem na zagranicznych forach ten kod 52 i piszą że to jakiś zawór czy coś.....

Nie chciałbym oddać auta w ciemno do naprawy, bo wiadomo jak to jest dziś z mechanikami......

Najciekawsze to jest to, iż nic nie hałasuje, pracuje idealnie do momentu próby ( w sumie to nawet nie próbuje przewalić na 4 ) przeskoczenia na bieg wyżej.

Wszystko ( na teraz wszystko to jest trzy biegi ) pracuje idealnie tj. do przodu, do tyłu, P ...........

Zupełny brak oznaki uszkodzenia mechanicznego ( tak mi sie wydaje z względu na brak jakichkolwiek odgłosów metaliczych i tym podobnych )

Czy możliwe jest jakieś uszkodzenie elektryczne ( dodam, że odszukałem kod 52 na amerykańskich stronach i mówią one o jakiś zaworach "SOLENOID VALVE" )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.