Skocz do zawartości

4.6 IS M62TUB46 reanimacja silnika- temperatura oleju silnik


krilan

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy,


Po przygodzie z nieuczciwym warsztatem x2 https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=83&t=351320 postanowiłem jednak reanimować mój silnik, to chyba najpewniejsze z rozwiązań.


Na pierwszy ogień poszły głowice auto-szlif w Toruniu


20190118-131856.jpg 20190118-131901.jpg


W dniu jutrzejszym dół silnika wyjeżdża do DZIAK AUTO-SZLIF s.c. tulejowanie bloku...dół na gotowo


20190121-173950.jpg


vanosy profilaktycznie regeneracja w Mehenker http://mehenker.com/pl/bmw/15-regeneracja-vanos-m62tu-bmw-v8.html


szukam teraz kompletu uszczelek i kupletu rozrządu, nie chodzi o pojedyncze elementy lecz zestawy np. https://www.autodoc.pl/reinz/7439871


Znalazłem coś takiego jako: komplet AJUSA Kompletny zestaw uszczelek, silnik https://www.autodoc.pl/ajusa/9834474 tylko nie mogę znaleźć gdzie to jest dostępne.


Może ktoś już przerabiał temat i ma takie zestawienie, uszczelki rozrząd jako komplet, może również podpowiedz gdzie to najlepiej kopić.

Edytowane przez krilan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do ajusa mam mieszane uczucia, nie zrobiłem 10tys km a już się pociły. Po 20 tyś km zmieniłem na Reinza i potem spokój (m54b30). Elring i Reinz (ze wskazaniem na to drugie) będą pewniejsze.

Zawsze możesz po real oem z zamiennika dobrać.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do ajusa mam mieszane uczucia, nie zrobiłem 10tys km a już się pociły. Po 20 tyś km zmieniłem na Reinza i potem spokój (m54b30). Elring i Reinz (ze wskazaniem na to drugie) będą pewniejsze.

Zawsze możesz po real oem z zamiennika dobrać.

 

ok, chodzi tylko o dobranie zestawów aby pokryły wszystkie niezbędne uszczelki przy tej naprawie


zaczynając od dołu


1. REINZ Zestaw uszczelek, skrzynia korbowa Numer artykułu: 08-39344-01


reinz.jpg


2...??

3...??


Może już to ktoś ten temat przechodził i ma "komplet" na cały silnik


uszcelki-set.jpg


Czy zaznaczone pozycje wystarczą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiasz tuleje w blok? Co sie dzialo z tym silnikiem ze trzeba robic taki gruby temat? Rozumiem ze tuleja zeliwna? Ciekawe jak to sie sprawdzi, jaki jest koszt od cylindra?


Z uszczelkami zrobisz jak uwazasz ale z doswiadczenia powiem- smaruj kazda uszczelke uszczelniaczem. Victor Reinz, bo mimo ze jest noea i orinto i tak bedzie po chwili cieklo

Panewki glowne i korbowodowe nominal? Czy szlif walu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiasz tuleje w blok? Co sie dzialo z tym silnikiem ze trzeba robic taki gruby temat? Rozumiem ze tuleja zeliwna? Ciekawe jak to sie sprawdzi, jaki jest koszt od cylindra?


Z uszczelkami zrobisz jak uwazasz ale z doswiadczenia powiem- smaruj kazda uszczelke uszczelniaczem. Victor Reinz, bo mimo ze jest noea i orinto i tak bedzie po chwili cieklo

Panewki glowne i korbowodowe nominal? Czy szlif walu?

 

Klasyka gatunku M62TUB popękane ślizgi zatkana pompa oleju, kupiłem drugi silnik ale tutaj przeczytasz jak to wygląda/ło https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=83&t=351320

Koszt tulei to 390 pln/szt, wał raczej powinien być ok ale to już zdecydują na miejscu dzisiaj silnik powinien dotrzeć do DZIAK'ów


Postanowiłem wiec iż najpewniej będzie odratować mój silnik, zdjęcia i filmy będę wrzucał na bieżąco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz oszczędzić sobie problemu z uszczelkami i wyciekami chłodniejszy termostat ogarnij od razu (90 stopni)
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz oszczędzić sobie problemu z uszczelkami i wyciekami chłodniejszy termostat ogarnij od razu (90 stopni)

 

88C od M67 już dawno zakupiony, na takim samym jeżdżę w e39 M62TUB44


20180421-190317.jpg 20180421-190325.jpg 20180421-190331.jpg


20180421-191916.jpg 20180421-193102.jpg 20180421-195943.jpg


20180421-195946.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

koledzy


częściowa zmiana planów nabyłem cały silnik, jutro finalna weryfikacja


20190202-115501.jpg 20190202-115512.jpg 20190202-115518.jpg


20190202-120508.jpg 20190202-120519.jpg 20190202-120627.jpg


elementy malowane proszkowo do odbioru


20190206-171335.jpg 20190206-171341.jpg 20190206-171424.jpg


Kompletuje uszczelki, pierścienie i regulator ciśnienia natrysku oleju z ASO BMW, ZESTAW ROZRZĄDU BMW M62TU VANOS + REGENERACJA w MEHENKER http://mehenker.com/pl/bmw/91-zestaw-rozrzadu-bmw-m62tu-vanos-rozszerzony.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam Mehenkera. Regenerowałem u niego (moje vanosy były sprawne, regenerowałem wyłącznie ze względu na klekot) różnica w dźwięku po założeniu była minimalna. Mehenker twierdził że to normalne, że zawsze trochę słychać. Kilka miesięcy temu sprzedałem swoją X5. Wkrótce po sprzedaży vanosy padły całkowicie. Nowy właściciel ponownie wysłał je do Mehenkera, który, uwaga uwaga, stwierdził, że jego zdaniem te vanosy nigdy nie były regenerowane! Następnie oczywiście skasował za kolejną regenerację. O pomyłce nie ma mowy - pierwszy raz vanosy wyjmowałem własnoręcznie, natomiast teraz (dla nowego właściciela) robił to nasz wspólny kolega.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej 4.4 też regenerowałem u Mehenkera i o ile po złożeniu wszystkiego było duuużo lepiej niż przed to po ok.6000 tyś chyba już zaczęły się odzywać.Na pewno nie tak jak przed regeneracją,ale słyszalny był już ten specyficzny dźwięk.Może ja już byłem przewrażliwiony :D

PS. Swoją drogą trochę podziwiam kolegę,że zdecydował się reanimować silnik.Na pewno pójdzie trochę grosza i lepiej żeby nie okazało się,że po reanimacji i przejechaniu ileś tam kilometrów znów coś nie jest tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja w swojej 4.4 też regenerowałem u Mehenkera i o ile po złożeniu wszystkiego było duuużo lepiej niż przed to po ok.6000 tyś chyba już zaczęły się odzywać.Na pewno nie tak jak przed regeneracją,ale słyszalny był już ten specyficzny dźwięk.Może ja już byłem przewrażliwiony :D

PS. Swoją drogą trochę podziwiam kolegę,że zdecydował się reanimować silnik.Na pewno pójdzie trochę grosza i lepiej żeby nie okazało się,że po reanimacji i przejechaniu ileś tam kilometrów znów coś nie jest tak.

 

Kolego, znaleźć w dobrym stanie M62TUB46 to chyba mało realne, dlatego zakupiłem drugi silnik a i tak ma małe ale na jednej z tulei, pierścienie prawdopodobnie zagarnęły nagar, silnik już u "dziaków" prawdopodobnie uda się zhonować no i do tego przyjdzie odświeżenie powłoki krzemowej


20190209-090649.jpg 20190209-090702.jpg 20190209-090713.jpg 20190209-090741.jpg


20190209-090743.jpg 20190209-090921.jpg 20190209-091137.jpg 20190209-091359.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest zdarty nicasil

 

Zdarty jest ale alusil, honowanie nie przejdzie to już wiem. Pozostaje tulejowanie bloku, jutro będę dogadywał szczegóły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mały update,


1. komplety uszczelek można nabyć - nie jest to proste trzeba trochę poszukać

1.1 uszczelki pod głowice też już dojechały info ze śledzenia


20190315-184131.jpg 20190315-184214.jpg


20190315-184240.jpg 20190315-184247.jpg


2. blok już wytulejowany


IMG-20190314-093638.jpg IMG-20190314-093645.jpg IMG-20190314-093652.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz tuleje na żeliwie, to się dowiedz czy tłoki nie będą się gryzły z żeliwem. Do żeliwa na pewno inne pierścienie niż do aluminium z pokryciem.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz tuleje na żeliwie, to się dowiedz czy tłoki nie będą się gryzły z żeliwem. Do żeliwa na pewno inne pierścienie niż do aluminium z pokryciem.

 

Popytałem w rożnych miejscach, porozmawiałem z ludźmi którzy już po takim upgradzie jeżdżą mówią że nie ma problemu. Pierścienie idą nowe Meyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

kilka kolejnych fotek


20190429-124825.jpg 20190429-124828.jpg 20190429-124851.jpg


20190429-124856.jpg 20190429-124858.jpg

 

Parę postów wyżej napisałem,że dobrze by było aby to koledze posłużyło a nie po 10000 km znów coś uszczelniał.Powodzenia.

 

Składałem M62TUB44 może w mniejszym zakresie ( i bardziej budżetowo) i odpukać wszystko jest ok, myślałem że wyruszę is'em na majówkę ale nie cisnę z terminem aby nic nie było robione w pospiechu


20190514 silnik w aucie jutro uruchomienie, jak widać termostat już od M67


20190514-174752.jpg 20190514-174756.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.