Skocz do zawartości

pochylone tylne koła E53 3.0d


walker72

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy i witam wszystkich. Pytanie w imieniu mojego Ojca.

Poradźcie proszę dobrego zawieszeniowca umiejącego pochylić się nad tym przypadkiem, Poznań, Gniezno i okolice lub poradźcie czy w regulacji pochylenia tylnych kół w E53 jest coś szczególnie specyficznego.

Pacjent: X5 3.0d pierwszej generacji, 2006, zawieszenie sprężynowe, 220 tys km, bezwypadkowy, bezkolizyjny u Ojca prawie od nowości.

Problem: pochylenie tylnych kół, szczególnie lewego, czyli objaw / \ patrząc od tyłu, tnie opony od wewnątrz, Tnie zarówno letnie 255/285 R19 jak i zimowe 235 R17.

Nikt nie umie tego ustawić. Ojciec był w półrocznym odstępie w 2 serwisach, za każdym razie ustawiali i niby miało być dobrze. Za każdym razem stwierdzali brak jakichkolwiek luzów w zawieszeniu.

Mam wydruk z ostatniej geometrii ale chyba nie mam uprawnień do wstawiania załączników ?

Dzięki z góry.

Edytowane przez walker72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slyszalem w kilku zrodlach ze to norma w e53 i ze niby tak ma byc. U mnie nowe oponyvtwz mocno scina w srodku bo sa kola mocno ppchylone tak jak mowisz. Zrobilem moze z 40k i zaraz znowu do wymiany heh, najgorzej ze nie zamienisz stronami zeby zarlo z drugiej strony :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem właśnie taki mocny negatyw, zwłaszcza prawa strona się kładła. Po wymianie tulei (prawa się rozpadła) i obu górnych wahaczy jest OK.

Regulacja na śrubach mimośrodowych na wahaczach (górnym i dolnym) wystarcza do ustawień geometrii ale ma za mały zakres regulacji żeby wystarczająco "zwężyć" dół i "rozszerzyć" górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

dzis bylem na zbieznosci i tez wlasnie zwrocilem na to uwage ze kola sa delikatnie pochylone / \ po zrobieniu zbieznosc ale gosc mowil ze tak ma byc bo takie sa ustawienia fabryczne w tym modelu , wczesniej mialem ,,normalnie kola '' ale wtedy byla zbieznosc zwalona bo tyl zawieszenie robilem.Najlepiej widac to ,,zjawisko'' ustawienia kol na normalnych 19 calach a ostatnio jechalem za e53 z 20 calami i wyglada to tak jakby to jechal jakis maniak tuningu tylniego zawieszenia ;) Ogolnie fajnie to wyglada tylko mam nadzieje ze jak jak na wiosne wywale swoje 4 letnie opony i kupie nowe to mi nie bedzie jakos bardzo scinalo.


Dodam ze ostatnio mialem wymieniane 4x wahacze gorne na tylniej osi + 4 tuleje tylniej belki wiec luzow u mnie raczej nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Bo opony powinno się przekładać co sezon na drugą stronę (o ile się da bo niektóre są kierunkowe a wtedy lipa).

Poza tym nie przekonuje mnie stwierdzenie, że jak koła stoją w ten sposób / \ to opony musi ścinać.

Ja ponad dwa lata temu kupiłem nowe 19'', zrobiłem na nich ponad 30 kkm i wyglądają prawie jak nowe. Oczywiście pomijam fakt że mam sprawne zawieszenie i ustawioną geometrię, którą sprawdzam co roku ( na maszynie do geometrii 3D )

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam, mam podobny problem z położonymi kołami z tyłu. Przy próbie ustawienia kątów z tyłu brakuje już regulacji aby koła stanęły w -1,5°. W zawieszeniu z tyłu zostało wymienione juz praktycznie wszystko A poprawy nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.