Skocz do zawartości

e53 4.4 opony roznych producentow


maciej123

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos jezdzil na zimowkach roznych producentow na obu osiach ? Na tyle mam swoje stare pirelli ktore sa wcaiz dobre a na przod mam do kupienia od znajomego zimowki innego producenta ktore wytrzymaja jeszcze dwa sezony. Mam przedlifta , ktos takie cos praktykowal ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. Kupiłem na zimę alu 17 na których były założone opony wielosezonowe. 2 z nich były praktycznie nowe a 2 do wyrzucenia. Zapytałem się moderatora KRUKA o to czy mogę zatrzymać te 2 wielosezonowe i dokupić w tym samym rozmiarze 2 zimowe tak co by obwody się praktycznie zgadzały. Oto co mi odpisał "Nie wolno, można uszkodzić tarcze cierne reduktora." Ja dokupiłem więc 2 nowe identyczne wielosezonowe z racji tego że zima u nas taka nijaka a stały napęd na 4 koła i tak da rade w każdych normalnych warunkach. Dodam tylko że mam manual który nie jest przecież tak wrażliwy na opony jak automat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byly problemy z xdrive z powodu opon i dlatego sie pytam jak jest w wersji bez xdrive. Ogolnie to szukam opon na felgi 19 cali wiec troche mam maly wybor a troche boje sie kupowac opony nowe na jedna os z kompletnie innego rocznika bo slyszalem ze bywaja z tym probemy( inne parametry) . Mysle ze lepiej bedzie moje dwie stare ale dobre sprzedac i kupic powiedzmy za te 2000zl komplet uzywanych z 6,5 - 7 mm bieznika powiedzmy nokiana albo michelina . Teraz mam Pirellli wiec troche mi szkoda sprzedawac bo to swietne gumy ale coz......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej tak przeciez musi to byc jakos znormalizowane ;) a 2cm beda rowne na roznych linijkach czy miarach? Beda w zakresie jakies dokladnosci i tolerancji ;) jesli juz beda roznice w rozmiarach opon roznych producentow to pewnie znikome
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie dostalem odpowiedz ze sie roznia i czasami dosyc znacznie . Byly tematy gdzie ludzie mieli prawidlowe rozmiary ale roznych producentow i pomiedzy zmiana biegow bylo szarpanie autem, po zmianie na komplet tego samego modelu problemy znikaly.

 

Pierwszy z brzegu temat :

 

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=321222

 

w dziale e83 jest pelno info o tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ee tam bez przesady , zrobilem na letnich Nexen roadian HP 285 i 255 R19 jakies 60 000km i zlego slowa nie moge o nich powiedziec , komplet letnich to jakies 2200zl. Nexeny sa bardzo popularne w uk z tego co widzialem.

Wiesz uzytkownik Papip pisze ze nie ma roznicy czy jest xdrive czy nie , jest 4x4 i tak wiec obwody musze byc zblizone. Narazie szukam kompletu a jak bede pod sciana i zacznie sypac snieg to wezme jakies pirelli z powiedzmy 7mm bieznika na jedna os a na drugiej beda moje stare zimowe pirelli i bede sie modlic zeby obwody byly podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zapytam inaczej...

Nie pamiętam jaki jest rozmiar zapasówki ale oczywiście mogę to sprawdzić.

Jeśli złapie gumę, a powiedzmy mam 4 takie same opony to:

1. czekać na drodze na dostawę odpowiedniej jednej opony,

2. zakładać zapas i jechać?

3. jeśli auto jechało i złapało kapcia i chwilę z tym kapciem jechało...nadaje się to auto do dalszej jazdy?

 

Tak pytam tylko, bo chyba po coś producent wkleja naklejki z rozmiarami opon w okolice drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojazdowka to zwykle kolo ktore mozna uzywac w komplecie przeciez to codzienego uzytku..... ale zalezy jaki masz dystans , jak 50 km to mozesz sobie na zapasowce jechac jak pozostale masz 19 cali np. Jezeli 700 km na autostradzie to bym wolal lawete niz jechac z 3x 19 cali i jedno kolo 17 cali ;) Z tym kapciem to mysle kazdy przypadek jest inny , wiek opony , rodzaje zniszczen itp duzo skladowych. Nikt ci na to nie odpowie na forum ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odpowiedz na zadane pytanie jest prosta i zakonczmy to kolejne dumanie o oponach. Masz przed lifta, zakladaj co chcesz, masz polifta, xdrive:

1. 4xten sam rozmiar, 4xrazy ten sam producent, 4xten sam rodzaj opony

2. Rozne rozmiary przod/tyl, np. 255/285, zakladasz tego samego producenta z aprobata BMW, tzw. gwiazdka (*).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
ile km na nich zrobiles i poza tym ze byly twardsze to cos jeszcze byl nie tak ?

 

Przemeczylem sie caly zeszly sezon zimowy, kupilem cale kola od x6+2tyg temu droga do uk. Jest twardziej niz na 315/35/20 nie rft. Poza brakiem komfortu co oczywiscie wplywa na ogolne odczucia prowadzenia nigdy nie moglem ich odpowiednio wywazyc, to chyba samych opon wina niz tego iz byly rft.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robie malo dlugich tras tym autem wiec jakos moze sie przemecze na tych Pirelli a ze one jeszcze sa na 1,5 sezonu tylko to po zimie je sprzedam za male pieniadze bez bolu serca i kupie na nastepna zime Nokiany SUV , widzialem za 3400zl komplet na 19 cali
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.