Skocz do zawartości

BMW X5 E53 4.4i - Engine failsafe prog


Duro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem w/w samochód. W dniu zakupu jeździł bardzo dobrze i zachowywał się całkiem normalnie. Następnego dnia rano zaraz po odpaleniu poczułem zapach palącej się izolacji. Wyłączyłem silnik, zajrzałem pod maskę i nic nie zobaczyłem. Przy kolejnej próbie odpalenia, auto juz nie odpaliło. Nie zakręcił nawet rozrusznik. Wyrzuciło tylko na zegarach "Engine failsafe prog" i "Trans failsafe prog. Świeciły także kontrola trakcji i ABS. Po podpięciu INPA nie można było połączyć się ze sterownikiem silnika. Rozpocząłem poszukiwania i znalazłem podobny temat z podobnymi objawami. Tam winna wszystkiemu okazała sie grzałka w obudowie termostatu która robiła zwarcie i przepaliła bezpiecznik 30A. Po wymianie bezpiecznika można było połączyć sie ze sterownikiem silnika i zaczynać błędy po których ktoś doszedł ze to właśnie ta grzałka. Idąc tym tropem zauważyłem że ta grzałka jest spalona też u mnie. Ma chyba gdzieś zwarcie do masy dlategobże przewody ją zasilające jak i sama wtyczka jest stopiona i śmierdzi spalenizną. Po odcięciu tej grzałki i spalonych przewodów błąd skrzyni juz sie nie wyświetla. Można połączyć sie ze sterownikiem i sprawdzić błędy silnika. W dodatku silnik juz odpala ale pracuje bardzo nie równo, falują obroty, szarpie i rozpędza sie do max 40km/h, brak reakcji na gaz. Na zegarach wciąż widnieje błąd "Engine failsafe prog" a wraz z nim w INPA pokazuje błąd "131 DK-Steller Regelbereich" ale nie mogę nic na ten temat znaleźć. Podpowie ktoś gdzie rozpocząć dalsze poszukiwania?

 

Żeby nie zakładać kolejnego tematu, zapytam tutaj. Czy bezpieczniki w E53 są tylko w schowku i w bagażniku czy pod maską też gdzieś znajdę? Jeśli tak to gdzie ich szukać? Konkretnie interesują mnie od DME, przepustnicy i grzałki termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W INPA po wybraniu silnika i wejściu w błędy jest opcja pod "przyciskiem" F7 "adaptionen" jeśli to ta adaptacja to próbowałem. Jeśli to nie jest te kasowanie o którym piszesz to nie wiem jak poprawnie je skasować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. U mnie rowniez spalona grzałka zrobiła zwarcie i przepaliła bezpiecznik. Początkowo tego nie zauważyłem myśląc że bezpieczniki są tylko w schowku sprawdziłem tylko 30sto Amperowe ze schowka i wszystkie były dobre, a przepalony bezpiecznik znajdował się w skrzynce z DME. Jest tam 5 bezpieczników 30A. Po wymianie bezpiecznika wszystko samoistnie wróciło do normy ale na wszelki wypadek pokasowalem błędy i wywala juz tylko coś z termostatem. Podejrzewam ze to ta grzałka której juz nie podłączałem bo wyczytałem na forum ze można bez niej jeździć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, brak grzałki termostatu będzie powodował błąd w INPIE. Tak jak pisałem wyżej też go mam i nic z tego powodu się nie dzieje. Nie wiem jaką w ogóle funkcję ma spełniać ta grzałka, wiele osób jeździ bez niej, zresztą w starszych wersjach silników M62 w ogóle jej nie było.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.