Skocz do zawartości

E53 Tania naprawa wentylatora klimatyzacji


dlugas89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciał bym wam przedstawić mój sposób na naprawę wentylatora klimatyzacji w E53 3.0d za ok 300zl.

Wiec jak kupiłem wentylator klimatyzacji z bmw e46 330d za 300zl.

Wentylator e46 w przeciwieństwie do wentylatora e53 różni się średnicą wiatraka, rozstawem mocowań silnika

i zewnętrznym modułem sterującym(e53 wbudowany w silnik), ale to w niczym nie przeszkadza. Potrzebne są tylko male przeróbki obudowy wentylatora e53.

Wiec zaczynam:

Wykręcamy silnik i moduł z obudowy e46(7 śrubek ).

http://images67.fotosik.pl/99/8cf2f54d8feb048cm.jpg

Wykręcamy oryginalny silnik z obudowy e53 i nawiercamy w obudowie nowe otwory pod mocowanie silnika z e46.

Ma to wyglądać tak

http://images67.fotosik.pl/99/7ae5f7b352fcab53m.jpg

Uwaga ważne. Trzeba podłożyć 3 podkładki ok 2mm grubości. Po jednej pod każde z ramion mocowania silnika. bez tego wiatrak będzie przycierał o obudowę.

Moduł mocujemy w tym miejscu wycinając trochę kratkę by mógł się głębiej schować i nawiercamy otwory pod mocowanie modułu (polecam trytki)

http://images69.fotosik.pl/98/0393260597ff7895m.jpg

http://images70.fotosik.pl/98/abe5eeeea12afd15m.jpg

Całość po zmontowaniu wygląda tak.

http://images67.fotosik.pl/99/1262fcc478ddc5a8m.jpg

http://images69.fotosik.pl/98/a1de0c939247be75m.jpg

I po zamontowaniu w aucie tak.

http://images69.fotosik.pl/98/3d337aab01b358b3m.jpg

W e53 z silnikami benzynowymi można zrobić tak samo tylko w benzynie różni się obudowa wentylatora, moduł i silnik wsadzamy oczywiście z e46 330d.

W razie by coś nie było jasne służę pomocą Tel: 508-825-804

Ps. własnie zaoszczędziłeś ok 500-1000zl. Flaszka się należy dla mnie:)

Pozdrawiam

Edytowane przez dlugas89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

zastosowałem taka sama przeróbkę ale od e46 3.0 benzyny

 

a tak nawiasem mówiąć to wentylator klimatyzacji w tej przeróbce będzie pasował z KAŻDEJ wersji silnikowej bmw e46 zarówno 2.0 diesel 3.0d 2.0 benz 2.5 itp różni sie tylko wiatrak ( w mniejszych silnikach ma mniej śmigieł - 6 a w większych ma więcej - 7 )

 

pozdrawiam

 

p.s. klima chodzi IDEALNIE w każdych warunkach i wszystko pracuje idealnie prawidłowo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie zwróćcie uwage, że są różne rodzaje silników w e46. W x5 musi być zamontowany wiatrak z płynną regulacją obrotów (8 fazowy), a nie dwu biego wy z e46. Jeżeli zamontujemy nie właściwy, to nie będzie działał jak należny - będzie pulsował.

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie wiem jakie sa roznice miedzy wiatrakami z e46 a e53.Ale jesli wiatraki maja takie same kostki i dzialaja po podlaczeniu to na 100% bedzie dzialac i klima bedzie prawidlowo funkcjonowac. U mnie to rozwiazanie sprawdza sie bezproblemowo od roku i wiem o czterech x5 tak przerobionych ktore rowniez sa tak przerobione i nie maja zadnych problemow ani roznic w funkcjonowaniu. Pozdrawiam.

ps. Niedlugo opisze na forum jak zrobic auxa w x5. (koszt praktycznie zerowy czas pracy max 30minut)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

zrobiłem taki zabieg w swojej, ale mam problem bo wentylator nie osiąga pełnych obrotów, które powinny się płynnie zmieniać a u mnie chodzi tak jakby na wolnym biegu, bardzo powoli się kręci, mógłbym go wręcz zatrzymać.Ciśnienie się podnosi, wiatrak nie schładza, klima wyje strasznie bo ciśnienie jest za wysokie, a na dodatek część gazu ucieka przez zawór bezpieczeństwa.

 

Myślałem, że to wina czujnika ciśnienia klimatyzacji, więc go wymieniłem, ale niestety nadal jest to samo, czy może mi ktoś powiedzieć co mam jeszcze sprawdzić ( mam inpe i disa jakby co) bo już mi sie naprawdę pomysły pokończyły.

 

Pozdrawiam

 

dokladnie kupilem ten wiatrak:

http://allegro.pl/nowy-wentylator-silnika-i-klimatyzacji-bmw-e46-i5462744062.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisie aukcji nie pisze do jakiego modelu e46 jest wiatrak. Różne modele mogą mieć inne sterowniki i wiatrak będzie działał niepoprawnie. Również nowe nieoryginalne zamienniki są często wadliwe. Proponuje zakup używanego oryginalnego wiatraka od e46 3.0d i sprawdzenie go przy odbiorze po przez podłączenie do kostki i uruchomienie klimatyzacji. Info 508825804
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

dzięki za odpowiedź, już myślałem że nikt tego nie czyta… i sorry ze tak pozno ale mialem blokade niby z jakiegos systemu antyspamowego i jakos wylecialo mi z glowy

 

problem rozwiązałem sam, posłuchałem Twojej rady o przedłużeniu przewodu i umieściłem moduł koło chłodnicy pod maską, a okazuje się, że jest on chłodzony powietrzem z wentylatora, więc najzwyczajniej w świecie moduł się przegrzewał i zwalniał prace wentylatora, teoria sprawdzona bo polałem moduł wodą i wiatrak od razu ruszył i wszedł na bardzo wysokie obroty. Także znów czeka mnie ściąganie zderzaka i przenoszenie tego modułu za wentylator.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam.

Panowie, jest jeden gość który sprzedaje na All...... oryginalny silnik Siemens-a, oto aukcja http://allegro.pl/bmw-e53-x5-3-0i-4-4i-wentylator-silnik-simens-org-i5523984458.html

Orientuje się może ktoś czy do każdej wersji silnikowej będzie on pasował ? Ja potrzebuje do 3.0 diesel-ka, myślę że zakup owego samego silnika byłby najrozsądniejszy, gdyż

wiadomo oryginał to oryginał, zamienniki nie wiadomo jak będą chodzić i jak długo, nowy oryginał jest przesadnie drogi, a kupno używanego oryginalnego to loteria ( nie wiadomo jak długo pochodzi )

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego, widziałem, jednak wolałbym pewniejsze rozwiązanie, a poza tym nie bardzo pasuje mi demontaż zderzaka, wiatraka, potem wysyłanie i czekanie - zrobi albo nie zrobi. Auto musi być od razu zrobione i jeździć.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja kupiłem wentylator od e46 2,5B oczywiście to rozbieranie zderzaka lamp i górnego wzmocnienia co nic( małe nerwy ) jak samo odkręcenie silnika od obudowy ale dałem rade przymierzyłem nowy od e46 mały tuning(otwory i fazowanie na moduł) i działa bez problemu za wentylator dałem 70zl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja wczoraj zakupiłem wentylator od E90 (chyba benzyna ale do końca nie jestem pewien). W poniedziałek demontuje silniczek i moduł i robię przeszczep do mojej X5 E53 przed lift 3.0D

Bardzo dobry patent z tą podmianą silniczków i modułów od innych wersji - zdecydowanie tańsze. Za za swój od E90 dałem 150zł.

 

Dam znać po przeszczepie. :cool2: Brawo dlugas89 za podpowiedz dla innych i opis. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.