Skocz do zawartości

Zawieszenie w Z4


RomanWWA

Rekomendowane odpowiedzi

  • 9 lat później...
Szykuje się do wymiany przednich amortyzatorów. W e85 3.0i mam zawieszenie S704 M Sports Suspension. W zawiązku z tym, jaki w zasadzie mogę tam wrzucić zamiennik? Czy ja dobrze rozumiem, ze typowy sachs nie będzie pasował? Będę wdzięczny za wskazanie jakiejś cenowo rozsądnej propozycji. Znalazłem jedynie coś takiego https://www.autodoc.pl/bilstein/633370
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b6 to jest beton w stosunku do serii, na krótkie dystanse na co dzień i tor jest spoko, w trasę na dużym kole to czysta męczarnia.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, runflaty polecą w przyszłym sezonie.

Czy przy zmianie amortyzatorów z przodu na Bilsteiny polecasz wymienić też sprężyny bez względu na ich stan, czy jednak jak są ok obecne, to ten zestaw też się sprawdzi?

Rozumiem, że sprężyny można też wymieniać parami, tylko czy to ma sens? Znalazłem coś takiego: https://allegro.pl/oferta/sprezyny-eibach-pro-kit-bmw-z4-roadster-e85-10477948358

To co ważne jeszcze, to czy te proponowane Eibachy pasują do zawieszenia w wersji M Sports i nie obniżą go jeszcze bardziej niż obecnie? Niżej już bym sobie nie życzył :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem w e53 B6, prowadził się cudownie, stabilnie, przewidywalnie. Zakręty +10-15km/h bez spiny. Do tego z sprężynami H&R (miałem 2 tygodnie) X5 zamienił się w gokarta w zakrętach (+20-25km/h) ze wszystkimi wadami :D po 200km miałeś ochotę wysiąść z auta i je podpalić, na seryjnej sprężynie nie było tak źle. Po Polsce czuć było jak bardzo nie równe są autostrady, opony bez runflat. Trasy do 300km nie było czuć ale powyżej było już męczące. Nie wszędzie jednak w Polsce są równe drogi. A i tak jest niebo lepiej niż we Włoszech, tam seria w X5 jest za twarda :duh:

Wróciłem do serii i auto płynie o drodze. Nówki na ASO koło 1500sztuka, pomęczyć o rabat, duża różnica pomiędzy B6 za 1000sztuka może się zmniejszy.

Chyba, że trasa dla Ciebie to do 300km, to śmiało B6 brać.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podzielenie się doświadczeniem. Trasy będą dłuższe niż 300km. Bilsteiny B6 już zamówione, bo sprawa jest dosyć pilna, do kompletu idą też Eibachy. W takim razie, zastanowię się czy wrzucać te sprężyny, szczególnie jeśli się okaże, że te obecne dają radę i nie wymaga to wymiany. Swoją drogą, nie wiem czy tam obecnie są seryjne, czy już było coś zmieniane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Wymieniaj nawet się nie zastanawiaj, tylko dokup komplet łożysk amortyzatorów, gniazda sprężyn góra dół, osłony amortyzatorów i odboje dla zawieszenia M, bo nie ma w komplecie.

Niektóre nakrętki są też tylko jednorazowe nie używa się ich ponownie.

Masz nowe amortyzatory to nie dawaj tam 15 letnich springów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zamówiłem cały komplet do wymiany na przednią oś. To jest argument, bo jeśli jeszcze tam są oryginały, to nie ma sensu zostawiać starych. No nic, zmienię całość i zobaczymy, co z tego wyjdzie, najwyżej wrócę tu po marudzić;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie warto, ale niestety, tym razem musiałem szybko to ogarnąć, bo potrzebny samochód. Co ciekawe, odebrałem go dziś od mechanika, nowe amortyzatory i sprężyny wrzucone, ale fachowiec mnie poinformował, że do tych amorów osłony i odboje nie były potrzebne.. Z tymi odbojami mam wątpliwość.

Chce się upewnić, bo była o tym mowa wczesniej, owe odboje na przednią oś powinny być też zamontowane (w dolnej części amortyzatora po rezkreceniu), czy ona tam już są w zestawie?


Amortyzatory: https://2407.pl/bilstein-brand/amortyzator-przedni-prawy-z-olejem-napedowym-bilstein-b6-35-124108-829983/


Film, w którym widać gdzie te odboje powinny być:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dla rozbujania tego forum: jak bym chciał się zabawić w mechanika i wymienić sam tylne zawieszenie zakładając Bilsteiny i sprężyny Eibach to mniejwiecej działać tak jak tutaj?




Ewentualnie jakieś sugestie? :)


Mechanik mi zalecał Bilsteiny z tzw. "grubą lagą", to ten typ?


https://allegro.pl/oferta/amortyzator-tyl-b6-bilstein-24-061032-11777931268?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_ss&ev_adgr=Czesci_samochodowe&ev_campaign_id=14491971570&gclid=EAIaIQobChMIjc3YjL7c9gIVhKSyCh3AQAXoEAQYAyABEgIjVPD_BwE


Przypomnę, że w e85 3.0i mam zawieszenie S704 M Sports Suspension.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Bez sensu B6, bo B8 są praktycznie w tych samych pieniądzach.

Kup zestaw B12 Pro Kit i tyle. Tylko do tego dochodzą łożyska amortyzatorów, odboje i gniada sprężyn.

Zabawa jest z tyłem i demontażem półki na dach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.