Skocz do zawartości

F01 HSR Błąd tylnej osi skrętnej - Track rod position sensor


rockybor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


dzisiaj podczas jazdy wyskoczyły błędy układu kierowniczego i po diagnostyce błędy są następujące:

142442146-228664155590290-469121515457079476-n.jpg


Wg mnie najważniejszy błąd to: HSR Track rod position sensor value incorrect.


Czy ktoś z Was przerabiał temat?


1. Sprawdziłem wtyczki - są ok.

2. Kable - wyglądają na ok.

3. Moduł w bagażniku suchy.


W następny weekend jak pogoda dopiszę to sprawdzę przejścia na przewodach. Może sygnał na którejś wiązce nie przechodzi.

IMG-1214.jpg

IMG-1211.jpg

IMG-1212.jpg

IMG-1213.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jadąc na podnośnik auto wyzdrowiało na pare sekund:). Zero błędów. Skręciłem w ulice i nagle błąd i tylne koła pozostały skręcone w prawo, kierownica przekrzywiona w prawo :(.

000000.jpg


Tak to wygląda na aucie.

IMG-1247.jpg


Skorodowane wtyczki wyczyściłem i sprawdziłem miernikiem przejście - wszystko OK.

IMG-1251.jpg

IMG-1252.jpg


Wilgoć i korozja na pinach modułu HSR

IMG-1264.jpg


Zlutowanie ułamanego pinu w module

IMG-1280.jpg


Niby przeczyściłem piny, jest sucho, w miejsce ułamanego pinu wlutowałem nowy. To teraz brak komunikacji z dwoma modułami HSR i AL.


Brak komunikacji z HSR i AL (Active steering)

IMG-1290.jpg


Zasilanie dochodzi do modułu HSR. Nawet zrobiłem obejście nowego pinu aby wykluczyć błąd w lutowaniu.

IMG-1302.jpg



Moduł HSR miał prawo się uszkodzić ale dlaczego brak komunikacji z AL :(? Jeszcze BMW umieściło ten AL pod siedzeniem kierowcy, pod wykładziną - brawo.


Bezpieczniki


Z3 - F501 60A (nie sprawdziłem ale w module na grubych przewodach jest 12V)

Z2 - F134 5A (OK)

Z1 - F39 40A (OK)

Z1 - F45 5A (OK)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się wyprostować kola i od razu odłączyłem moduł HSR.


Wciąż mam brak komunikacji z AL. Mam nadzieję, że nie spalił się moduł AL. Jest w wykładzinie pod fotelem kierowcy i średnio chce mi się tam zaglądać.


ZGW zgłasza błąd flexray

000769-Copy.jpg

000754-Copy.jpg


Chcę zamówić używany moduł HSR i podmienić. Zobaczę czy w ogóle złapie komunikację bez programowania (nie mam ICOM i zasilacza wiec strach).


1. Czy odłączony/uszkodzony moduł HSR powinien powodować brak komunikacji z AL?

2. Na forum z USA komuś wkodowano HSR. Ciekawi mnie jak to zrobili, usuwając VO 2VH? Tylko wtedy cały Active steering poleci. W E-sys nie mogę nawet załadować folderu HSR (tak samo AL).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to, ze ZGM (CGM) odcial dwa sterowniki AL i HSR. Mam dwa bledy komunikacji i blad flexray line 3. Jeszcze nie mialem mozliwosci sprawdzic wiazki od ZGM to AL i AL do HSR.

000759-Copy.jpg


Dostałem podpowiedź z FB grup aby sprobować zainicjalizować flaxray w ISTA/D jednak nie pomoglo :(.

Initial-port.jpg


Druga podpowiedź to użyć tool32 i sprawdzenia czy przypadkiem CGM (ZGM) nie zablokował portów idących do AL i HSR z powodu liczby błędów, zwarć.

Czy ktos ma doswiadczenie w uzywaniu Tool32 i moglby pomoc? Na razie ogladam sobie w trybie symulacji.

000791.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na tym forum nie uzyskasz pomocy.


Ja trzymam kciuki za rozwiązanie problemu i proponuje zajrzeć do modułu AL jednak, a dwa sprawdzić czy podczas naprawy modułu HSR nie odpadł żaden element lub ścieżka nie została przecięta, uszkodzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem używany moduł HSR i po podłączeniu samego modułu od razu wróciła komunikacja :). Tylna oś skrętna ciągle wali błędami ale teraz bardziej o konieczności aktywacji po wymianie modułu. Mam trochę dylemat bo może skończyć się ponownym spaleniem modułu. Pytanie czy moduł zabił płyn i wilgoć stojący we wtyczkach od 2 lat czy sama tylna oś jest uszkodzona i pomogła uszkodzić moduł.


Po wymianie modułu, E-sys nie widzi jakbym musiał programować sterownik (dziwne bo słyszałem, ze każdy po wymianie trzeba).

File-010.jpg

File-011.jpg


W ISTA/D dla modułu HSR nie ma żadnych plików CFD

000798.jpg


Zrobiłem automatyczny plan ISTA-P i sam nie wykrył aby HSR był wymieniony. Musiałem ręcznie wybrać sterownik, który został wymieniony. W liście czynności nie ma programowania ani kodowania. Jest tylko czynność końcowa i ustalenie wychyłów tylnej osi.

000800.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wlasnie widze, ze tutaj slabo z pomoca :). Grupy na FB sa bardziej pomocne i forum 7er :).

Na FB akceptowałem Twój post a na 7er też go widziałem gdzie był większy odzew.


Wybierz HSR -> Detect CAF-D for SWE i zakoduj.

Wtedy odpal ista/d i wykasuj bledy, zrob kalibracje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na podnośniku i wykonałem Start-up tylnej osi skrętnej HSR oraz Functional test. Zero błędów na podnośniku i wszystko chodziło jak powinno.




W garażu manewrowałem dużo i dalej było ok. Tylko wyjechałem na ulicę, od razu błąd i tylne koła zablokowane na max w prawo (3 deg). Udało mi się wyprostować koła i odłączyłem HSR ponieważ nie chce znowu spalić modułu.


Błędy:

000826-Copy.jpg


Zauważyłem też pękniętą tylną sprężynę z lewej strony. Jednak wątpię aby system blokował skręcone tylne koła. Jest to bardzo niebezpieczne na ulicy. Zresztą efekt jest taki jakby z tyłu posadzić jakieś ciężkiego osobnika 100-120 kg, więc jedna strona by lekko siadła.


Następne kroki:

- wymiana w ciemno w przewodów idących od modułu do silniczka (pomimo sprawdzenia ciągłości, na mierniku wszystko jest Ok,

- podmiana samych czujników, które są na silniczku,

- zamiana całego silniczka (to już musi pomóc ;P).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat rozwiązany :)


1. Pojechałem rano do Poznania aby podmienić inny moduł HSR oraz spróbować inny aktuator.

2. Po podłączeniu innego modułu HSR od razu był błąd ''HSR encoding missing''. Wtedy zapaliła mi się lampka w głowie. Mój obecny moduł HSR działał na zasadzie plug&play. Miałem dostęp do wszystkich funkcji i były obecne pliki CAFD.

3. Otworzyłem E-sys -> Read coding Data dla HSR i potem Coding dla ich modułu. Zero błędów i auto jeździ jak powinno.

4. Przeprosiłem sprzedawcę z Poznania za zawracanie tyłka i po prostu zakodowałem swój i DZIAŁA :).


Nie wiem jak to możliwe, że po wymianie mojego nie krzyczał o kodowanie a po montażu ich modułu bez tego ani rusz. Wczoraj nawet skorzystałem z ISTA/P i zaznaczyłem, że doszło do wymiany HSR i nawet ISTA/P nie wrzuciła do planu kodowania (tylko Follow up).

HSR-ISTA.jpg


Naucza dla mnie - kodować każdy wymieniany sterownik nawet jak nie krzyczy i działają funkcje w ISTA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.