Skocz do zawartości

F01 730d 258km bijące tarcze


Nosusa

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam problem z biciem tarcz. Wszystko zaczęło się gdy to z rozgrzanymi tarczami wjechałem w kałuże, wówczas już mocno zużyte tarcze i klocki oem pogiely się dosyć mocno co było odczuwalne przy jednostajnym hamowaniu. Wymieniłem przód na zimmermann black z plus klocki ate. Po wymianie wszystko było ok, do czasu aż nie zahamowałem z dwa razy z 200 do 100. Bicie znów się pojawiło. W międzyczasie wymieniłem tarcze i klocki na ate, a te przednie zimmer dałem do „wybielenia” w celu wyrównania. Po założeniu wszystko było idealnie i hamowały równo bez bicia. Ostatnio zahamowałem z 230 do 160 i z 180 do 0. Znów odczuwam bicie pedału hamulca i całego auta przy hamowaniu jednostajnym. Jak mocno się zahamuje to nie czuć. Jedynie jak lekko. No i czym bardziej nagrzane tym gorzej.

Spotkał się ktoś z podobną historią i ma jakies doświadczenia? Jest sens wymieniać przód na oem, czy tez się pognie po takim hamowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od ponad 20 lat ciągle ten sam problem, przerabiłem w tylu autch i wniosek jest taki że tarcze jakie produkuj to jedno wielkie gówno . Jedyne co po latach doświadczenia mogę Ci poradzić to albo kupić tarcze polskiej firmy Rottinger, Słyszałem tylko o jednej niezadowolonej osobie której uznali reklamacje i zwrócili kase, co wiele mówi o podejściu do klienta. Natomiast przed wymianą koniecznie zmierz bicie na piaście i po założeniu tarczy !

Możesz jeszcze spróbować wytoczyć tarcze NA AUCIE, raz mi to bardzo pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Również polecam szlifowanie lub przetaczanie bezpośrednio na piaście. Niweluje wszelkie bicie czy to tarczy czy piasty. W Anglii nazywają to disc skimming.

Kupiłem tarcze klocki Kamoka. Początkowo było ok, tarcze montowane w UK. Po wyważaniu w Polsce koła dokręcone na tzw oko, zaczęły się problemy.

Koszt w UK to około 100F na jedną oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Warto sprawdzić czy felgi i opony są wyważone, oraz czy nie padło od bicia łożysko. Mi akurat rozwarswił się Nokian Wr A4 z 2018 r i też biło powyżej 110 km/h przy hamowaniu...


Byłem w szoku, ale niestety to problem F-ki i wydaje mi się zasłabych tarcz na 140 ~ 250 km/h, jest mi znany od 6 lat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.