Skocz do zawartości

BMW e-65 740 d bak paliwa


Markus1999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie może ktoś się orientuje w baku paliwa znajduje się dwa duże otwory pod kanapą wygląda tak jak by były dwie pompy paliwa, ale jest tylko :( jedna po prawej stronie. Chcę się zorientować, do czego służą 4 kabelki wchodzące po lewej stronie baku, jeśli pompa znajduje się po prawej. Chodzi o to, że chcę wypuścić wszystkie paliwo z baku podłączyłem do kabla plus, który idzie do pompy, zdjąłem wężyk, który wychodzi z baku do filtra paliwa i owszem udało mi się spuścić tylko 30 litrów, ale pozostałe 50 zostało w zbiorniku i nic więcej nie wyjdzie. Może ktoś ma jakiś pomysł jak resztę wypuścić.

Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam


Pompa paliwowa / Czujnik poziomu BMW 740d E65 sedan Europa M67

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E65/Europe/740d-M67/browse/fuel_supply/fuel_pump_and_fuel_level_sensor/

 

Chcę się zorientować, do czego służą 4 kabelki wchodzące po lewej stronie baku

 

Nr 3 Czujnik poziomu paliwa lewy

Nr 4 Pompa ssąca strumieniowa z przewodami

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzięki za link i informację ale mam jedno pytanie jaki może być powód że tyko 30 l mogę spuścić a pozostałe 50 zostaje. Po wypuszczeniu 30 l z pompy wychodzi powietrze z minimalną ilością paliwa chyba że po uruchomieniu samochodu pompa przepompowuje sobie z drugiego baku? tak myślę ale nie mam pewności, myślę że musi być jakieś wyjście aby wszystko wyszło.

jeśli masz jakiś pomysł daj znać. :(

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam


... ale mam jedno pytanie jaki może być powód że tyko 30 l mogę spuścić a pozostałe 50 zostaje.


zobacz co zaleca BMW przy demontazu baku paliwa - odpompowanie paliwa :


EN - 16 00 005 Draining and filling fuel tank

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e65-740d-lim/repair-manuals/16-fuel-supply/16-11-fuel-tank-with-fuel-filler-pipe/CDHBvNe


DE - 16 00 005 Kraftstoff aus Kraftstoffbehälter absaugen und auffüllen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e65-740d-lim/repair-manuals/16-fuel-supply/16-11-fuel-tank-with-fuel-filler-pipe/CDHBvNe


Kraftstoff absaugen:

Den Motor starten und laufen lassen.


Hinweis:

Die elektrische Kraftstoffförderpumpe läuft.


Dadurch wird der Kraftstoff über die Saugstrahlpumpe und die Tankausgleichsleitung von der linken zur rechten Kraftstoffbehälter-Seite umgepumpt


Kraftstoff kann bis auf eine geringe Restmenge aus der linken und rechten Tankhälfte durch das Kraftstoff-Einfüllrohr abgesaugt werden. Die Restmenge wird nach dem Ausbau der Geber für die Kraftstoffanzeige (rechts / links) abgesaugt.


Odpompowanie paliwa:

Uruchom silnik i pozwól mu działać.


Uwaga:

elektryczna pompa paliwa pracuje .


W wyniku tego paliwo pompowane jest za pomocą pompy ssącej i linii wyrównującej zbiornik od lewej do prawej strony zbiornika paliwa, a paliwo może być zasysane z lewej i prawej połowy zbiornika przez rurę wlewu paliwa, z wyjątkiem niewielkiej ilości. Pozostała ilość ( końcówka ) usunąć po demontażu nadajnika poziomu paliwa (prawy / lewy).


Die elektrische Kraftstoffpumpe darf nicht ohne Kraftstoff laufen! Nach der Reparatur vor dem ersten Motorstart den Kraftstoffbehälter über das Kraftstoff-Einfüllrohr mit min. 5 ltr. Kraftstoff auffüllen.

Beim Herausziehen des Absaugschlauches Rückschlagklappe nicht beschädigen.


Elektryczna pompa paliwa nie może pracować bez paliwa! Po naprawie przed pierwszym uruchomieniem silnika, zbiornik paliwa za pomocą rury wlewu paliwa o min. 5 ltr. Napełnij paliwem.

Podczas wyjmowania węża ssącego nie uszkadzaj zaworu zwrotnego.


Dieselfahrzeuge: Hinweis:

Vor dem ersten Motorstart, bei leer gefahrenem bzw. abgesaugtem Tank, Dieselkraftstoff einfüllen und Zündung ca 1 Minute einschalten. Dadurch wird der Kraftstoffkreislauf befüllt und entlüftet, was ein schnelleres Anspringen des Motors zur Folge hat.


Pojazdy z silnikami wysokoprężnymi: Uwaga:

Przed pierwszym uruchomieniem silnika, gdy zbiornik jest opróżniony lub wyczerpany, należy napełnić olej napędowy i włączyć zapłon na około 1 minutę. W rezultacie obwód paliwowy jest napełniany i odpowietrzany, co powoduje szybszy start wyniku silnika.

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże dzięki za link i info postaram się to jakoś ogarnąć z tego co zrozumiałem to po uruchomieniu silnika paliwo zostanie przepompowane z lewej do prawej i o to mi chodzi a z prawej to dam radę wypompować tak przynajmniej zrozumiałem.

Dzięki za pomoc :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.