Skocz do zawartości

BMW E65 735i wypadanie zapłonów na zimnym


KRUZELO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z BMW E65 735i silnik N62 + GAZ . Auto po odpaleniu na zimnym silniku ( po nocy, albo po dłuższym postoju gdy temp. spadnie ponizej 90 stopni) wariuje tzn. trzepie calą budą auta, wywala błąd katalizatora na głownym kompie co powoduje wypadanie zapłonu i normalnie jedzie ale nie posiada mocy ( można auto zgasić i wypadanie zapłonu jakby kasuje sie). Kiedy samochód się rogrzeje chodzi dobrze, nie trzepie budą oraz nie wypada zapłon na postoju, obroty nie falują ( są stałe 500 obrt/min). Siódemka wywala błąd na CIEPŁYM kiedy doda się więcej gazu i znów pojawia się bład katalizatora i wywala zapłon ( czyli zaś nie chodzi na wszystkich cylindrach) Jezeli zgasi się samochód to znów chodzi dobrze. Na rozgrzanym silniku kiedy doda się więcej gazu jest odczuwalne jakby auto coś blokowało.

Po odpięciu wtyczek valvetronic chodzi równo. Auto ma przejechane na gazie ok 90 tyś.

Wszystkie cewki wymienione oraz świece na nowe. Na benzynie czy na gazie dzieje się to samo.

Czy miał ktoś taki przypadek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
koego a czy podlaczales auto pod komputer czy zansz kody bledow bo to ze cewki sa wymienione to nic nie znaczy wystarczy ze ktoras nie jest do konca wpieta i tez tak bedzie diagnostyka to podstawa jak bedziemy znali kody bledow wtedy moze cos pomozemy :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam odgrzeje temat bo mam dokładnie taki sam problem z tym samym samochodem i silnikiem...

Dokładnie wszystko zrobiłem jak wyżej nowe świece cewki itp

Błędy mam takie w ISTA

KOD 002749 DME: Misfire detection, cylinder 2

KOD 00274E DME: Misfire detection, cumulative error

i komunikat na wyswietlaczu

12695124_985752281498351_1996399070_o.jpg?oh=fadf3567e1af5f1d016d7c7f2f3fff70&oe=56B2A238

 

Doczytałem ze to najprawdopodobniej wałek valvetronika

Proszę o pomoc jeśli komuś jest dobrze znany ten temat

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BMW-POWER zadzwoń do Sebastiana z 7er 690 215 855 Dzwon zaraz po 10.00 bo wtedy ma czas rozmawiac. Wiem z doświadczenia :8)

Jak nie jestes tam zalogowany to powiedz Sebkowi ,ze nr dostałeś od MIRO.

Chłopak ma wiedzę i raczej Ci pomoże .

Nie wiem skąd jesteś ale Seba jest ze Zgorzelca .

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Napiszę jeszcze tutaj dokładnie co mam z tym silnikiem

 

BMW E65 735i 2002r silnik N62 + LPG Prins .

Auto po odpaleniu na zimnym silniku Bardzo nierówno pracuje oraz wywala wypadanie zapłonów

KOD 002749 DME: Misfire detection cylinder 2

KOD 00274E DME: Misfire detection cumulative error

oraz na wyswietlaczu

 

REDUCE ACCELERATION, HARD ACCELERATION MAY DAMAGE CATALYSER

HAVE THE PROBLEMCHECKED BY THE NEAREST BMW SERVICE

 

Wszystkie cewki oraz świece zmienione na nowe, bez zmian...

 

Jak juz jest cieply to tak nie telepie jednak przy przegazowywaniu na postoju słychac jakby głuche dudnienie (ciezko opisac)

Niema wtedy zadnych bledow jadac wolno delikatnie wciskajac gaz tez nic

dopiero przu obciazeniu jesli się troche mocniej przyspieszy znowu wypadanie zaplonu plus ostrzezenie na wyswietlaczu jak wyzej ze

dalsza jazda z mocnymi przyspieszeniami moze uszkodzic katalizator

 

Po odpieciu i ponownym wpieciu przeplywki na pracujacym silniku silnik wchodzi w tryb awaryjny na domyslnych parametrach

Valvetronik wtedy przestawia sie na max wychył 9mm i wszystko chodzi praktycznie idealnie do wylaczenia silnika

przy ponownym uruchomieniu silnika tryb awaryjny sie wyłacza valvetronik opada na min i dalej chodzi tak sobie

 

Więc ponownie po wypięciu i wpięciu przepływki jak jest w trybie awaryjnym odpinam kostki obu silniczków valvetronika

Można wtedy normalnie jeździć również po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika bo walvetronik zostaje na max wychyleniu około 9mm

Po dłuższym czasie przez niedziałający valvetronik wyskakuje ograniczenie mocy silnika ale można dalej normalnie jeździć a i kultura pracy jest dalej ok

 

Znalazłem coś takiego, ale nie działa mi na tym samochodzie inpa ani dis

Ista i ncs dzialaja poprawnie

Cos pewnie miesza instalacja gazowa w obd

Jesli ktos tak mial napiszcie co zrobic

 

Uruchomić DIS (silnik musi być zimny, temperatura płynu chłodzącego poniżej 30 stopni C)

 

Wybieramy:

"Service Functions", "Drive", "Engine management ME9", "Test runs" and then "Tolerance test, intermediate lever"

("Funkcje serwisowe", "Napęd", "Zarządzanie Silnik ME9", "Próby" a następnie "test tolerancji, dźwignia pośrednia".)

Uruchomić silnik i kontynuować test

Obserwować prace zaworów gdy prędkość obrotowa biegu jałowego stabilizuje się

Jeżeli wartości są wyższe od +/- 2,5 i towarzyszą zauważalne drgania silnika

(a czasem Check Engine następnie migający symbol silnika)

Należy zdjąć pokrywy zaworów po obu stronach.

 

Sprawdzić daty produkcji, umieszczone na dźwigniach pośrednich

(znajduje się na dźwigni, przy mniejszej rolce stykającej się z wałem mimośrodowym).

Jeżeli data produkcji jest w przedziale od 04 ", 180" do "04 324" (np 324 dzień 2004 roku)

Wtedy cały zestaw dźwigni pośrednich (16) ma zostać zastąpiony nowymi .

Należy stosować taka sama klasyfikacje przy zamawianiu dźwigni pośrednich (numer klasyfikacyjny jest wybity poniżej daty produkcji).

Istnieje 5 klasyfikacji dźwigni stosowanych w silniku N62.

(jesli zle przetłumaczyłem poprawcie mnie)

 

Co dokładnie daje ten test?

 

Rozebrałem pokrywy zaworów

Wałki mimośrodowe w stanie idealnym, zebatki tez ok

 

Sebek z 7-er wysłał mi zdjęcia jak wyglądają uszkodzone wałki wiec jestem pewny ze są ok

Ps dzięki Sebek za zdj i porady

moze dzwigienki sie posypały??

 

Później wrzucę filmy jak samochód dokładnie się zachowuje na zimnym ,na ciepłym i przy odpiętym valvetroniku tylko muszę je załadować na YT

 

Jeśli mial ktoś podobnie proszę o info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego na oko to za bardzo nie zobaczysz jakim jest stanie wałek.Ja miałem bardzo podobne objawy do twoich wymieniłem wałek i kopytka i jest ok. Zobacz czy nie jest gdzieś uszkodzony czujnik valvotronic lubi sie uszkodzić jak wyciaga sie pokrywe . Gaz też może mieszać w e65 bardzo się rozjeżdzają mapy paliwowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wyłączył to LPG, zresetował sterownik silnika i pojezdził na samej benzynie.

Nie jestem przeciwnikiem gazu ale lpg w silnikach N62 mówię stanowcze NIE ! :nienie:

Obstawiam ,że możesz mieć rozwaloną mape benzyny na maxa. :duh:

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem napisać wcześniej

Była wywalona instalacja i chodził tak samo na benzynie przez dwa dni

O jakim konkretnie resecie piszesz?

Ściągając wałek mimośrodowy i dźwigienki wałek ssący zostaje na swoim miejscu?

tzn nie ruszam rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o ponowną adaptację sterownika ECU . Najprościej na całą noc zrzucić klemy z aku. Najpiew - a potem + . Zakładamy odwrotnie ,czyli najpierw + a potem - .

Ja jednak dalej będę się upierał przy tym nieszczęsnym valvetronicu.

Nie pamiętam czy INPA można go poprzestawiać ale kiedyś gdzieś czytałem ,że to też pomagało.

Moze cos tu Ci pomoże viewtopic.php?f=70&t=240748

http://7er.pl/showthread.php/12961-mechanika-Ustawienie-rozrzadu-cyl1-4-bmw-e65-745i-n62b44

https://www.youtube.com/watch?v=ECoLa7PBUJs

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok a zapytam jeszcze czy jak wymienię cała kasetę z wałkiem ssącym, wałkiem mimośrodowym i dźwigienkami będzie ok?

Chodzi o to ze dźwigienek jest 5 rodzajów i daje się tej klasy co były zamontowane

Uniknę tego wstawiając całą kasetę?

Czy różnią się jeszcze wysokością trzonka zaworu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Mały update wyżej opisanych problemów

Mając wypadanie na 2 Cyl i na wielu podejrzeniem był wpadniety zawór ssący w gniazdo zaworowe (co było błędem bo przecież ssace na lpg nie dostają takiej temperatury jak wydechowe i raczej niemożliwy tenat) jednak po zrobieniu kompletnej regeneracji połączonej z wymianą wszystkich zaworów wydechowych wraz z prowadnicami

Podobno te nowe są już odporne na lpg i będę ok do konca

Do tego uszczelniacze w i glowice jak nowe

Koleś dodał że ssace wszystkie były ok! Jedynie do przeszlifowania

Po złożeniu wszystkiego do kupy i odpaleniu jest tosamo zero poprawy i dalej wypadanie na drugim i na wielu...

Wszystko sprawdzone po sto razy nowe cewki i świece

Wtryski zamienione stronami i dalej nic

Kupiłem więc kompletny valvetronic idealny z wyglądu założony i niebo lepiej chodzi ale wypadanie dalej jest tylko tym razem na 4 tym i na wielu

Żadnych innych błędów

Ręce mi już opadają ale przynajmniej da się jeździć

Mam tylko nadzieje że ten tym razem 4ty to jakiś błąd od czegoś innego wtrysk czy coś

Poniżej screen gdzie ewidentnie widać że to 4ty cyl

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161217/a779788471901974e7f849e339f8256b.jpg

Co sprawdzić w związku z tym?

Dlaczego aż taka korekta wtrysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie jeszcze mi proszę co mam myśleć o tych korekcjach

Zauważcie jak liniowo zmieniają się wartości na cylindrach 1-4 i 5-8

Na ostatnich w każdym banku wartości osiągają max

Może pompa paliwa słabe ciśnienie daje stąd wypadanie na 4 tym i na wielu???

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161220/9bb3f0fc18ad51e263460b4ee2268da2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdziles daty produkcji na konikach na tym "nowym" valvetronic? Dla mnie to problem valvetronic. Jesli wymieniles na inny, nie sprawny, nie bedzie chodzilo prawidlowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.