Skocz do zawartości

BLUETOOTH E65 ZMIANA MODUŁU SIEMENS/TCU NA TCU 1,5 MOST ECE


bmw-power

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, kupiłem LCI 08' moduł TCU 1,5 MOST ECE i chce go wymienić, żeby łączyć swój telefon z samochodem.

Z tego co wiem z forów to to, że sama wymiana nie stanowi problemu, jest plug & play

Jednak jesli macie samochod z przed 3 03' z modułem TE65 (mój przypadek) trzeba zmienic dwie kostki które tam są w orginale na jedną 54 pinowa, odpowiednio poprzepinać piny, oraz dodatkowo kostkę światłowodu 2 pin

Po 3 03' zwykłe TCU maja te same wyjscia co TCU 1,5 MOST ECE jednak bez funkcji bluetooth W obu przypadkach konieczna jest wymiana TCU i MMI (monitor) na LCI poliftingowy

Trzeba zmienić FA

Usunąć

$638 lub $630 Telefon samochodowy Professional / Telefon samoch. z słuchawką bezprzew

i dodać

$633 Instalacja tel. kom. Business

Później przekodować NCS-em, wyłączyć funkcje assist żeby nie wyświetlało błędów o karcie sim i s.o.s. Ori telefon do wyrzucenia, żeby nie zajmował miejsca i byłoby ok.

Jak rusze temat dam znać narazie kompletuje w/w elementy

 

Tutaj wszystko a temat

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=600318

Pzdr

Edytowane przez bmw-power
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam już bluetooth w swojej E65 2002r

 

Do upgrade-a potrzebujemy:

* Wyświetlacz poliftowy LCI

(jeśli samochód z przed - 03.2005)

o numerze 6582 6960096 i w górę

* Moduł TCU 1,5 MOST ECE lub

TCU EVEREST Ece wypr po 09.2005

* Kostke 54-PIN oraz 2-PIN swiatłowodowa

(jeśli samochód z przed - 03.2003)

* NCS EXPERT

* TOOL32

INSTRUKCJA KODOWANIA NCS EXPERT / NCS DUMMY

 

Zmieniamy FA z

$638 - Telefon samochodowy Professional

lub

$630 - Telefon samochodowy z słuchawką bezprzewodową

na

$633 - Instalacja tel. kom. Business

 

Zapisujemy w CAS i LMA

Odpinamy telefon w szufladzie lub wymontowujemy go podważając zaczepy za listwa drewniana

Najlepiej go całkiem wyciągnąć i dokupić gumowa wkładkę do szuflady od polifta (mniej niepotrzebnych gratów) przy okazji zyskamy jeden schowek więcej

 

Wymieniamy MMI

W tym celu wyciągamy kratkę pod wyświetlaczem pociągając ja do góry, odkręcamy 3 śruby nad wyświetlaczem

Po wymianie kodujemy następujące funkcje w NCS Expert Profilem EXPERTMODUS lub REVTOR

 

ECE_TELEFON

active

TEL_BLUETOOTH

active

BLUETOOTH_HANDY

active

HARDKEY_ASK

active

 

Wymontowujemy stary moduł i zmieniamy na

TCU 1,5MOST ECE

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/TCU%2015%20MOST%20ECE/IMG_0631_zpsy6hg9g6m.jpg

Moduł SIEMENS do 03.2003

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/TCU%2015%20MOST%20ECE/T2eC16hHJHUFFf9eWRGtBSF1t50L4w60_57_zpsvpoxpfhh.jpg

Modul TCU 1,5 MOST ECE (zdjęcie poglądowe)

 

TCU musi pochodzić z E65 LCI lub innego modelu BMW jednak numer części TCU na realoem.com musi być kompatybilny miedzy innymi z E65

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/tabela_zpsv9brsxpw.jpg?t=1465858985

 

Ja niestety kupiłem TCU nr 84109174261 13.03. 2008 i na realoem.com dopiero doczytałem ze to TCU było montowane tylko w E61 E63 E64 E70

 

TCU mimo tego ze nie jest od E65 działa ok tj łączy się z telefonem kontakty się importują do MMI i można rozmawiać przez samochód

Jedynym mankamentem jest to ze nie działa wysuwana klawiatura i nie można wybrać na niej numeru tylko za pośrednictwem komórki

Dodatkowo błędy w TCU jak niżej

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/bledy_zpsczltvjzp.jpg

Błąd 2 i 4 zniknie po zakodowane TCU ale to poniżej

 

Jeśli mamy samochód między 03.2003 - 09.2005 wystarczy tylko wymienić zwykły moduł TCU EVEREST na TCU 1,5 MOST ECE lub TCU EVEREST ECE wyprodukowane po 09.2005 (pierwsze 4 w tabeli)

 

Kostki i MMI będą te same jedynie może być niezbędne lekkie przerobienie (przycięcie) kostki 54-pin

 

Jeśli przed 03.2003 ze starym modułem SIEMENS trzeba będzie przepiąć dwie kostki 12 i 26 Pin w jedna 54-pin i osobną 2-pin światłowodowa

Najlepiej wyciąć je z jakiejś E65 lub E60 przeznaczonej na części

Przepinamy je w następujący sposób

 

kostka 12-pin--------------54-pin

1 czarny izolowany----->21

4 czerwono czarny----->15

7 biały------------------->1

8 brązowo-biały-------->19

9 szary(popielaty)------>31

10 kremowy------------->50

 

kostka 26-pin-------------54-pin

13 czerwono-zielony---->17

17 niebiesko-czerwony-->12

18 czerwony-------------->13

26 brązowo-czarny------->36

 

Jeśli kupiliście kostkę 54-pin wycięta z E65 kolory kabli napewno bedą takie same

Przepinamy kable kolorami z kostki 12-pin i 26-pin i podmieniamy w kostce 54-pin

 

Światłowód z wkładem mocującym tez bez problemu wypina się z kostki 12-pin i przepina się w zakupioną wcześniej obudowę kostki światłowodu.

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/TCU%2015%20MOST%20ECE/IMG_2238_zpseepu2tek.jpg

 

Wystarczy zewnętrzna obudowa kostki światłowodu, wewnętrzna część kostki (wkład) zostaje oryginalny przy światłowodach

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/TCU%2015%20MOST%20ECE/IMG_1047_zpsayaq54va.jpg

 

Powinna być możliwość zakupu tych kostek w serwisie ale nie miałem numerów części wiec musiałem szukać

 

To numery mojej kostki 54-pin którą trzeba jeszcze odpowiednio przyciąć jak na zdjęciach

 

NUMER CZĘŚCI OBUDOWY KOSTKI 54-PIN

BMW 61 13 6 920 068

 

NUMER CZĘŚCI KOSTKI WEWN PIN 1-36

BMW 61 13 6 920 062

 

NUMER CZĘŚCI KOSTKI WEWN PIN 37-54

BMW 61 13 6 920 064

 

Zdjęcie niebieskiej kostki 54-pin od modułu ULF/TCU której nie trzeba już przerabiać (dolna kostka na zdjęciu poniżej)

 

http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=496328&d=1425816056

 

NUMER CZĘŚCI OBUDOWY KOSTKI 54-PIN

BMW 61 13 6 920 074

 

NUMER CZĘŚCI KOSTKI WEWN PIN 1-36

BMW 61 13 6 920 062

 

NUMER CZĘŚCI KOSTKI WEWN PIN 37-54

BMW 61 13 6 920 064

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/TCU%2015%20MOST%20ECE/IMG_0853_zpsvwjoiqvr.jpg

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/TCU%2015%20MOST%20ECE/IMG_0852_zpszx4rwboz.jpg

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/TCU%2015%20MOST%20ECE/IMG_0851_zpsgiv5qydz.jpg

 

Poniżej wewnętrzne części kostki 54-pin wraz z oryginalnymi kablami z E65 po 03.2003

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/TCU%2015%20MOST%20ECE/IMG_2211_zpsjqz0qwqm.jpg

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/TCU%2015%20MOST%20ECE/IMG_2210_zpsrlgmbg0l.jpg

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/TCU%2015%20MOST%20ECE/IMG_2209_zps8bzzkite.jpg

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/TCU%2015%20MOST%20ECE/IMG_0848_zpsbfruvjeo.jpg

 

Po przepięciu kabli z kostek 12-pin i 26-pin jak wyżej w instrukcji resztę kabli zostawiamy w kostce 26pin i wsuwamy gdzieś żeby nie przeszkadzały

Tutaj nie jestem pewny ale są to chyba kable od telefonu w szufladzie i jeśli masz samochód po 3.2003 już z kostka 54pin i zostawiasz je jak były musisz rozłączyc tel w konsoli środkowej

 

Poniżej już przepięte kostki z 12 i 26-pin do 54-pin

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/TCU%2015%20MOST%20ECE/IMG_2226_zpsvve0dvfi.jpg

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/TCU%2015%20MOST%20ECE/IMG_2220_zpsbbtgcwxm.jpg

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/TCU%2015%20MOST%20ECE/IMG_2231_zpspydfnldl.jpg

 

Anteny podpinamy wg kolorów naklejki na module

Kremowa - antena bluetooth

Czarna - antena

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/TCU%2015%20MOST%20ECE/IMG_2229_zpsjwckzghs.jpg

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/TCU%2015%20MOST%20ECE/IMG_2227_zpsxfdkqnhb.jpg

 

Uruchamiamy Tool32, następnie LOAD SDGB, GROUP FILE i szukamy TELE60_3.prg Wpisujemy VIN razem z ostatnim znakiem za pomocą funkcji FG_SCHREIBEN

 

 

Kodujemy nowy moduł telefonu żeby nie było w/w błędów przez NCS Expert Profilem EXPERTMODUS lub REVTOR

 

Przestawiamy następujące parametry które generują w/w dwa błędy:

 

BACKUP_LOUDSPEAKER

nicht_aktiv

BACKUP_ANTENNA

nicht_aktiv

BORDNETZ

e65_bordnetz

 

(chyba ze posiadacie BACKUP_ANTENNA / BACKUP_LOUDSPEAKER)

 

Na wyświetlaczu w SETTINGS mamy opcje PHONE klikamy i wtedy włączamy BLUETOOTH następnie "PAIRING"

Musimy mieć włączony BLUETOOTH w komórce

Na telefonie wyświetli się nowe urządzenie BMW***** klikamy "POŁĄCZ"

następnie numer PIN z naklejki na module

Mamy połączenie, importują się do samochodu nasze kontakty z tel (sim)

GOTOWE

Na module sa dwie dodatkowe naklejki które przykleja się w wybranych miejscach np na słupku drzwiowym kolo naklejki z ciśnieniami kół żeby znać PIN i mieć do niego łatwy dostęp

Pzdr

Edytowane przez bmw-power
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

A wracając do tematu, bo mam zamiar w tym tygodniu się za to zabrać czy potej operacji będę mógł też słuchać muzy z telefonu ? :)

Skąd mam wiedzieć czy coś takiego jest u mnie ?

(chyba ze posiadacie BACKUP_ANTENNA / BACKUP_LOUDSPEAKER)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie

Muzyke mozesz sluchac za pomoca AUX

Inne rozwiązania są nieopłacalne i zbędne

Bluetooth BMW kopiuje tylko kontakty, wiadomśsci, historie połączeń na wyświetlacz i masz kontrole nad telefonem za pomocą samochodu

Przy tym nie zapomnij ze jeśli samochód z przed 03.2005 musisz zmienić wyświetlacz na polifta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Czy moduł EVEREST E65 ECE podejdzie do tego zabiegu? Jest z roku 21.11.2005. Numer zgadza się z tabelką 84106983009.

 

EDIT.

Zadziałało PLUG AND PLAY, nic nie musiałem kodować. nie musi być TCU 1.5 MOST ECE, mój "EVEREST E65 ECE podejdzie do tego zabiegu? Jest z roku 21.11.2005. Numer zgadza się z tabelką 84106983009." Działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie :cool2:

Nie sądziłem że te moduły z listy na górze to też są everestami

Everesty były w przed liftach wszystkie

Wniosłeś coś pożytecznego do tematu

Klawiatura wysuwana działa?

Jakieś błędy w TCU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ten pierwszy od góry jest Everestem, ale jeden TCU 1.5 MOST ECE o numerze 84109146915-02 nie działał, więc chyba tylko wybrane działają z tej listy, ja akurat dobrze trafiłem. Mam auto po lifcie elektroniki i ten everest bezproblemowo wsadziłem, żadnego cięcia wtyczek.

Klawiaturka mi działa, przycisk na kierownicy też.

Błędy dzisiaj będę sprawdzał KTS-em.

Guzik SOS działa.

Tylko SMS mi nie wyświetla w iDrive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie z tabeli działają bo muszą a co do tego numeru to go chyba pomyliłeś jeśli chodzi o ten....... 615 z listy to napewno działa bo taki kodowalem zdalnie kolesiowi bo miał autko z pomiędzy 03.2005 a 09.2005 czyli polifta bez liftu elektroniki

Miał everesta jakiegoś ale bez komunikacji z telefonami

W każdym razie po kodowaniu wszystko już działało

Co do sms aktywuj je w mmi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

OK. No wiec kupiłem i założyłem moduł. Udało mi się go zakodować.

BT w samochodzie działa i łączy się z moim tel.

Mam jednak problem ze słuchawką w podłokietniku. Nie wiem gdzie ją wykodowac i czy najpierw wykodowac a potem fizycznie usunąć czy odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłeś wg instrukcji?

Jeśli tak wypnij ja i to wszystko

Choc i wypinac chyba też nie trzeba bo już nie powinna działać

Wymontuj ja kup gdzieś używana zaślepkę od auta bez telefonu i zapomnij o archaicznym akcencie w samochodzie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją i BT w aucie odpalony, łączy się z moim tel, mogę nawiązywać i odbierać połączenia.

Jest tylko jeden problem...a właściwie dwa

1. Nie moge odbierać rozmów przyciskiem z kierownicy - tylko za pmocą aparatu telefonicznego

2. Jak wejdę w "Komunikację" to pojawia się komunikat "włóż kartę SIM". Pomimo że telefon z podłokietnika wywalony to auto nadal chce z niego korzystać.

W konsekwencji w aucie nei mam kontaktów, sms i sterowania telefonem z kierownicy.

 

Ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Cześć,

 

E65 10.2005, samochód posiada wbudowany bezprzewodowy telefon z bluetooth, natomiast nie możliwa on podłączenia innych - chciałbym móc podłączyć swój za pośrednictwem bluetooth, jaki moduł powinienem zakupić ?

Samochód jest oczywiście po lifcie :)

Dodatkowym zapytaniem jest jaki kod wyposażenia usunąć, a jaki dodać ?

 

 

Zakładam, że moduł o oznaczeniu 9149615, będzie dobry.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.