Skocz do zawartości

Zakup BMW 7 e 65 - na co zwrócić uwagę


GermanStyle

Rekomendowane odpowiedzi

pytam nie dlatego ze mam zamiar kupic e65..ale pytam bo ciekawy jestem waszej opinii..

wiem ze malo z nas jest w posiadaniu modelu e65 lecz napewno slyszeliscie o tych modelach,silnkikach..

jestem i zawsze bylem milosnikiem silnikow diesla,z dwoch opcji 730d i 740d zastanawialbym sie bardziej nad 730d poniweaz slyszalem ze te silniki i podzespoly sa mniej awaryjne,w pierwszej edycji 730d dysponowalo 218KM (500Nm) chyba po FL 231KM (520Nm) ta ostatnia jest nawet niezla 7,8s do 100km/h..takze niezle..o pierwszej nie wiem jakie parametry przyspieszenia..

co sdzicie na temat 735i,745i..podobno spalanie to min 16/17..osiagi..coz napewno lepsze niz diesel no i pewnie cichszy...

co sadzicie..czy wogole podoba sie wam stylistyka e65,czy jesli mielibyscie kase na takie auto,to czy kupil bys,czy wolalbys e38 ostatni wyjscie czyli 2001r..

 

czytam badawczo waszych opinii..

na pytanie ktore BMW mam kupic...odpowiedz jest tylko jedna...


E 38 - p o l e c a m


a jaki silnik... nie wiem..ale stan musi byc rewelka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 735
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

z E65 to tylko po lifcie model jak mial bym wybierac e65 przed liftem to wolal bym e38 z konca lini produkcyjnej A silniki jak najbardziej 3.0d daje rade oczywiscie 4.0d jest jeszcze lepszy rozumiem ze w tej Klasie to spalanie nie gra roli lecz zasiek dieslem jest o 1/3 wiekszy jak w benzynie i to zalicza sie do komfortu psychicznego hehe na trasy to fajna sprawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin pytanie..ile czasu masz 4.0d?

jak sam zauwazyles od poczatku cos tam sie dzialo..to przeplywka byla jesli dobrze pamietam..

zreszta o awaryjnosci tego silnika powiesz za jakis czas bo jak narazie wiem ze jestes zajarany..zreszta zauwazylem ze wszytsko chwalisz co masz..kiedys miales 735 i pisales ze jest swietna..bo jest..wtedy pisales ze diesel bmw to nie to..ze nigdy nie kupisz..

zauwazylem tez ze jestes upszedzony do 730d..a sa to bardzo udane i niezawodne silniki..

na pytanie ktore BMW mam kupic...odpowiedz jest tylko jedna...


E 38 - p o l e c a m


a jaki silnik... nie wiem..ale stan musi byc rewelka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uscislijmy

 

nie napisalem przeciez nigdzie ze cos jest nie tak z tymi 3.0d

i nie jestem w cale do nich uprzedzony

 

nie napisalem takze zeby zamiast 3.0d wybrac 4.0d

 

nie pochwalilem 4.0d

 

moja wypowiedz nie ma nic wspolnego z ocena, chwaleniem, czy polecaniem czegokolwiek

 

napisalem jedynie ze to bzdury ze 4.0d ma byc bardziej awaryjne od 3.0d

 

 

a to ze cos tam niedomaga u mnie w 4.0d, ze przeplywka sie zwalila, to przeciez to samo moze sie zdarzyc i w 3.0d czy w jakiejs benzynie

 

to sa normalne usterki i w 4.0d tak samo moga wystapic

 

gdzie mozna poczytac o jakobych czestszych awariach w 4.0d w porownaniu do 3.0d? to sa mity

 

nie polecam za wszelka cene 740d bo teraz ja mam

nadal uwazam ze 735 to najlepsze e38 z najmniejszym ryzykiem usterek (mocna skrzynia) i idelanym kompromisem moc / spalanie

przy zalozeniu ze ktos nie chce gazu

 

 

4.0 jest tylko drozsze w exploatacji (drogie czesci) i w zakupie

ale watpie zeby te silniki byly bardziej awaryjne od 3.0d

nikt nie przedstawil tutaj zandych dowodow na to i watpie zeby takie istnialy

 

a co do osprzetu... turbiny, wtryski, skrzynie... to proponuje lekture dzialu 5, gdzie jest cala masa powtarzajacych sie codziennie watkow o problemach z 530d, zdaje sobie sprawe ze 530d jest duzo a malo 740d i stad to wynika, ale mozna duzo ciekawych rzeczy przeczytac :)

Edytowane przez Marcin978
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w e65 4.0d pala ponoc mniej niz w e38

 

w 4.0d

w trasie do 10l przy ostrej jezdzie

miasto, na pewno wiecej jak 14l

 

a czy bezyny sa cichsze od 4.0d diesla to watpie

na postoju na pewno tak, klekot daje znac o sobie :) ale nie w czasie jazdy

tutaj diesel bedzie cichszy, on sie bardzo wolno kreci (mowie o diesel v8 4.0)

 

co do wyboru to na pewno wolalbym e65 po lifcie :)

a z jakim silnikiem, zalezy jaki bym mial budzet, jak dosyc wysoki to napewno duza bezyna

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mysle nad tym czy w niedlugim czasie zapodac sobie e65 z pierwszych wypustów 2003 jakas 745iA, czy moze jednak kolejna E38 z konca produkcji. Jednak bryła E38 na niejdnym robi ogromne wrazenie, pomijajac pasjonatow modelu E38 ;-) Sam mam juz 3 szt E38 i zawsze bralem pod uwage tylko silnik 4.4 v8. Silnik po tych kilometrach w ktorej kazda dostawala mocno po garach, wiem ze jest nie do zajezdzenia, chyba ze nie zadbana, albo miała dusigrosza jako wlasciciela. Co do E65, bryla podoba mi sie, alu to min 18tki. W srdoku nie wyobrazam sobie nie miec skory i nawigacji, wykonczenie jest bajeczne, stylistyka wnetrza jednak troche agresywna, nie kazdemu sie podoba. Z tego co obserwowalem za 20 tys euro mozna kupic ciekawa E65. Rozmawialem z paroma ludzmi ktorzy pracuja przy BMW i bolączką tego modelu jest elektronika ;-( a tu koszty niestety nie sa male. Sama diagnoza takiego auta to nie w kazdym warsztacie. Widzialem nawet taka strone o gosciu ktory kupil nowke w salonie z dodatkowymi elementami wyposazenia, generalnie grubasa i lista wpisow w serwisie byla bardzo dlugaaaaaaaaaaaa .Pozdrawiam

 

P.S

Moze uzytkownicy E65 niech sie powypowiadaja na ten temat, bo zapewnie nie jeden mial wczesniej E38.

WW.NAVIBOCIAN.PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bmwluksusowatandeta.pl/LuksusowaTandeta.htm

 

 

elektronika jest najgorsza - bo przy pozimie napraw polskich mechanikow na poziomie mlotka i przecinaka moze byc z tym niesamowity problem - o dobrego elektronika znajacego sie na rzeczy w stosunkowo mlodym e65 jest mega trudno ( jak wdac nawet same serwis sobie nie radza :mad2: )

 

 

nie rozumiem tego - jezeli bmw nie umie zrobic niepsujacej sie elektroniki to niech zrobi szyby na korbe i skrzynie z dwoma biegami - 1 i R - moze z tym sobie poradza :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i o to chodzi, to kwestia prestizu

 

skoro ktos kupuje super drogie bmw i jezdzi z nim do serwisu na kosztowne naprawy to znacyz to ze ma pieniadze, i ze lubi to auto

 

 

 

bmw to nie to samo co jakis tam niepsujacy sie lexus.. hehe

to nie ten styl :) jakos nie widze masy nowych lexusow na naszych ulicach mimo ze kosztuja podobnie co bmw

 

nowych bmw e65 jest zdecydowanie wiecej, bo te auta maja wiekszy prestiz niz lexusy i ludziom najwyrazniej sie bardziej podobaja

 

jak ktos kupuje auto niskiej klasy typu opel, ford, to moze i zwraca uwage na awaryjnosc

 

w autach najwyzszej klasy to sie juz duzo mniej liczy, bo ludzie maja pieniadze na serwis i ich to wali, grunt to jezdzic prestizowyum, ladnym autem z klasa

 

potem problem z awaryjnoscia, a raczej ich kosztem maja juz tylko ci co kupuja te auta po 6-10 latach

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli twoim zdaniem prestiz to ciagle wizyty w serwisie - i wzrok innych kierowcow gdy wioza do niego twoje e65 za 500tys zł - to ja mam gdzies taki prestiz ...

 

 

wole jezdzic lexusem - ale przynajmniej mam pewnosc ze wszedzie dojade ( na kazde biznesowe spotkanie itp )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

watpie zeby w najnowszych bmw tak padala elektronika ze staniesz na drodze

 

to uwierz ... niestety to brutalna rzeczywistosc - i pada nie tylko elektronika :duh:

 

A co tak często w E65 pada ?. Jakich problemów się spodziewać ?

Eksploatuję E66 od 3 lat i jakoś nie zauważyłem większych problemów z awaryjnością. Odpukać, nigdy też z drogi mnie nie trzeba było ściągać.

Może bajki o strasznej awaryjności biorą się stąd że te auta, ze względu na stopień skomplikowania, nie nadają się do napraw po większych dzwonach. Auto, które było 'lekko bite' lepiej omijać szerokim łukiem i tyle.

 

A co do silników, to trudno mi coś powiedzieć - nie mam doświadczenia z innymi silnikami. 4,4 l w moim jest fajny, ale mógłby być mocniejszy, dlatego teraz wybrałbym 6,0 l. Przejmowanie się spalaniem w E65 jest bez sensu, koszty paliwa nie są znaczące w ogólnych kosztach eksploatacji.

 

I, to takie moje subiektywne odczucie, E38 i E65 to całkowicie RÓŻNE auta. Całkiem inaczej się nimi jeździ. W mojej opinii E38 jest mniej komfortowe, ale daje więcej przyjemności z jazdy. E65 to pełen komfort, ale jest to taki kredens na kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

watpie zeby w najnowszych bmw tak padala elektronika ze staniesz na drodze

 

to uwierz ... niestety to brutalna rzeczywistosc - i pada nie tylko elektronika :duh:

 

nadal mnie to nie przekonalo

 

moze i pada, ale w 6 letnich uzywanych

ale nie jest to problem bogatych ktorzy kupuja to auto jako nowe, tylko takich jak ty, czy ja potencjalnych kupcow uzywek :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Po czterech sztukach E38, chciałbym kupic E65 z 2002r, czyli z pierwszych lat produkcji. Interesuje mnie tylko silnik 745i i 735i. E38 zawsze mialem v8 4,4 ;-) Czy sa uzytkownicy ktorzy moze przesiedli sie z E38 na E65 i maja juz jakies doswiadczenie z tymi autami. Generalnie chodzi mi o awaryjnosc, nie zamierzam kupic auta w polsce. Napewno od niemca i tylko z 1 ręki i bezwypadkowe. Jednakze troszke sie naczytalem i nasluchalem o E65 i troszke sie obawiam. Panowie wlasciciele BMW E65 wypowiadajcie sie jak autka wam sie sprawuja i czy nie zalujecie przesiadki na E65. Wiem ze nie jedna osoba na tym forum o tym mysli i nie jedna bedzie jeszcze sie nad zakupem E65 zastanawiala. Pozdrawiam

 

BMW Seven RUleS ;-)

WW.NAVIBOCIAN.PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po czterech sztukach E38, chciałbym kupic E65 z 2002r, czyli z pierwszych lat produkcji. Interesuje mnie tylko silnik 745i i 735i. E38 zawsze mialem v8 4,4 ;-) Czy sa uzytkownicy ktorzy moze przesiedli sie z E38 na E65 i maja juz jakies doswiadczenie z tymi autami. Generalnie chodzi mi o awaryjnosc, nie zamierzam kupic auta w polsce. Napewno od niemca i tylko z 1 ręki i bezwypadkowe. Jednakze troszke sie naczytalem i nasluchalem o E65 i troszke sie obawiam. Panowie wlasciciele BMW E65 wypowiadajcie sie jak autka wam sie sprawuja i czy nie zalujecie przesiadki na E65. Wiem ze nie jedna osoba na tym forum o tym mysli i nie jedna bedzie jeszcze sie nad zakupem E65 zastanawiala. Pozdrawiam

 

BMW Seven RUleS ;-)

 

nie mam na stałe e65 ale często ją jezdze jako kierowca lub pasażer,moje odczucia są dwojakie:

- co do wyglądu - jednym się podoba innym nie,mnie akurat modele sprzed liftu sie niepodobaja ale to kwestia gustu

- w porównaniu do e38 750 srodek jest wykonany moim zdaniem gorzej - z gorszych jakościowo materiałów - jezdze 730d i 745i

- jezdzi sie nimi mniej sportowo w porownaniu z e38 - auto buja i jest typową kanapą - mi sie DUZO lepiej prowadzi e38

- co do awari - to w jednej spierdzielił sie i-drive - naprawa w serwisie u smorawińskiego w Poznaniu polegała na wymiania komputera za niecałe 6000 zł :)

- ogólnie fajne autko ale bez rewalacji - ja na pewno nie wymieniał bym z e38 - po prostu w moim odczuciu jest to auto nie niestawione na sportowe doznania tylko na komfort "po amerykańsku"

- nie jezdzilam autem po lifcie - moze jest lepiej

- DUZO lepiej jezdziło mi sie s-ką w220 - s500

 

 

wybrór należy do Ciebie

 

p.s.

nie bierz 3,0d bo to nieporozumienie , na trasie mija mnie nawet golf 1.9 tdi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

730d E65 ma 8 sek do setki i Vmax 235km/h .

Który golf TDI Cie mijał????

 

to są dane katalogowe - czysto suche - jechales kiedys e65 3.0d?? - tragedia!!!! w porownaniu oczywiscie do v8 , nie mowiac juz o v12 - i ten klekot :(, ogolnie jezeli juz e65 to tylko v8 lub v12 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ostatnio NIEprzyjemnosc przejazdzki owym modelem w wersji 30d..chwile po tej wersji siadlem za sterem 45i..powiem tak ze nie jest to samo co e38..tam jezdzac 30d (193km) ( nie wiem ale naprawde ten silnik zapier... jechalem kiedys 184km ale ten nowszy to naprawde kreci sie tak konkretnie w obroty..) czulem sie jak w sportowym aucie momo tego ze silnik byl slabszy od tej 218km..wiem wiem ze nie moge pisac ze 730d e38 jest sportowym autem sorry...ale w porownaniu do e65 tak jest..faktycznie e65 jest amerykanska ..e38 typowo germanski..co do modelow z poczatka produkcji ..odrazu darowalbym sobie bo one maja chorobe niemowlecia tym bardziej ze jest mase elektroniki ..dopiero po 2004 zdaje to egzamin ale napewno to nie to samo co bezawaryjnosc e38 (w porownaniu do e65) powiem szczerze ze jesli mialbym wydac 100tys zl a raczej ponad (2004) to wale to wole e38 .. jest to auto piekne,klasyczne e65 nigdy nie zdobedzie tylu fanow co e38..niestety e38 starzeje sie ale wole to niz niemiecka podrobbe Leganzy..

na pytanie ktore BMW mam kupic...odpowiedz jest tylko jedna...


E 38 - p o l e c a m


a jaki silnik... nie wiem..ale stan musi byc rewelka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.