Skocz do zawartości

e65 745d problem z poborem prądu na postoju błąd 4121


robb87

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich forumowiczów. niedawno stałem się posiadaczem pięknej e65 745d z 2007 i mam problem z zasilaniem otóż na drugi dzień po zakupie auto zero prądu.

Pobór około 10A. Po godzinie 8A a po 1,5h około 1.86A

Po długiej i mozolnej diagnostyce miernikiem okazało się, że nic z wyposażenia nie kradnie prądu tylko komora silnika jest cały czas zasilana a auto przechodzi w stan uspienia dopiero po 1,5h przy czym prąd z komory silnika nie jest odcinany nawet i po 8h.

Dodatkowo auto zgłasza błąd 4121 dde hauptrelais za szybko rozłącza. Szukając w tym obszarze znalazłem przekaźnik po wyjęciu ktorego auto usypia się w 15min i ma znikomy pobór 0,06A. Dodam że akumulator juz siedzi nowy varty AGM.

Z WDS wynika, że za zasilanie tego przekażnika odpowiada dde i oraz cas. Czy ktoś ma pomysł co dalej z tym fantem zrobić?

Edytowane przez robb87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że tutaj jest podobny problem: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=164&t=383119

Na forum jest tego więcej szukając po kodzie błędu. Można zacząć od sprawdzenia przekaźnika (jego styków - czyszczenie) i ewentualnej wymiany, gdy będzie w złym stanie, a błąd będzie wracał zaraz po skasowaniu i odpaleniu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego SkeYt możesz mieć rację gdyż prawdopodobnie usuwany był DPF programowo. Jeśli ktoś to zrobił tak samo "profesjonalnie" jak fizyczne usunięcie dpfu tj brzydkie cięcia i niedbałe spawy to może faktycznie dde jest skopane. I teraz pytanie czy ktoś będzie potrafił mi to zrobić czy tylko serwis?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Problem rozwiązany. Może troche nie tak jak fabryka chciała ale czasami trzeba fabryke poprawić. Sterowanie przekaźnikiem dającym prąd na komputery zostało odcięte i poprzez dodatkowy przekaźnik został podany plus po włozeniu kluczyka. Działa. Prądu nie kradnie i zgadywać nie trzeba co tam było porobione :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie w 745d również pobór prądu rozładowuje akumulator. Mam nowy AGM i zameldowany.

Pod maską w okolicy podszybia cały czas coś piszczy nawet po zamknięciu auta - do samego rana na okrągło. Jeśli rozłączę tą szeroką wtyczkę przy prawym kielichu amortyzatora gdzie jest plus zasilania to wtedy nie piszczy i nie rozładowuje akumulatora...


Ktoś miał taki przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E65 systemy multimedialne mogą powodować nie usypianie auta.

Te dźwięki pod maską to nie przyczyna a skutek tego że auto się nie uśpiło.

Trzeba chwycić w rękę multimetr i pomierzyć gdzie "ucieka prąd". W razie czego mogę pomóc znaleźć przyczynę ale podpowiedzieć się więcej nie da na odległość.

Bez pomiarów możesz w ciemno wypinać moduły i obserwować czy auto się usypia.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie w 745d również pobór prądu rozładowuje akumulator. Mam nowy AGM i zameldowany.

Pod maską w okolicy podszybia cały czas coś piszczy nawet po zamknięciu auta - do samego rana na okrągło. Jeśli rozłączę tą szeroką wtyczkę przy prawym kielichu amortyzatora gdzie jest plus zasilania to wtedy nie piszczy i nie rozładowuje akumulatora...


Ktoś miał taki przypadek?

 

Ja miałem. Problem wydaje sie skomplikowany i naprawa może kosztować tysiące złotych lub parę groszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy, ale nie chciał bym kupić auta po takim "zdrutowaniu". Podałem Ci gotowe rozwiązanie i nie skorzystałeś. Czy nie było możliwości naprawić problemu u specjalisty od BMW????

 

Nie obrażam się. Akurat mam do kolegi dość daleko. U innego specjalisty dowiedziałem się że trzeba działające komputery silnika wysyłać do naprawy. Gdy zadzwoniłem w takie miejsce gdzie naprawiają komputery i Pan podał orientacyjny koszt usługi oraz ile rzeczy może pojść nie tak stwierdziłem ze jeden dodatkowy kabelek i jeden przekaźnik (wszak to auto sklada się z ogromnej liczby kabelków, przekaźników i komputerków nie bardzo wpłynie na i tak już skomplikowaną budowę elektryki tego pojazdu. A że jeden przewodzik w tym aucie podajacy napięcie na przekaźnik z przyczyn nieznanych zwykłym smiertelnikom nie chce wspolpracowac i podawac ten prad kiedy trzeba myślę że żadnym grzechem i wielkim druciarstwem nie jest podać mu ten prąd wtedy kiedy jest to wymagane. Zwłaszcza że ten przekaźnik podaje lub zabiera zasilanie komputerom.. zatem jak ja "inna" drogą podaje plus na ten przekaźnik wszystko działa tak samo jak fabryka chciała z wyjątkiem tego że auto nie kradnie mi już prądu usypia się bardzo szybko i nie wydałem fortuny na speców magików :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.