• Reklama

E65 730d 218hp 2004r proszę o pomoc

M54 (730i, 730Li), M57N (730d), M57N2 (730d, 730Ld), M67 (740d), M67N (745d), N52 (730i, 730Li), N62 (735i, 745i, 735Li, 745Li, 745LiS, B7 ALPINA), N62N (740i, 740Li, 750i, 750Li), N73 (760i, 760Li, 760LiS)

Moderator: BMK

E65 730d 218hp 2004r proszę o pomoc

Postprzez PanAs46 » 24 Lip 2020 20:47

Witam.
Ostatnio wymieniłem turbine na nową, oczywiście została zalana nowym olejem wraz z serwisem nowych filtrów i uszczelki turbo idącej do intercoolera. Po zaledwie dwóch dniach użytkowania "silnik puścił olej". Po rozebraniu auta okazało się, że pokrywa zaworów została wypalona na piątym wtrysku od rozrządu. W dalszej części rozbiórki w celu oczyszczenia wszystkiego wtrysk owy po prostu był luźny. Końcówka gołym okiem była zgięta a przy obudowie tam gdzie jest podkładka było wybrzuszenie. Po zdjęciu obudowy pokrywy zaworów można było ujrzeć maź pozostałą po oleju. Najwyraźniej ktoś kiedyś oszczędzał na oleju. Pokrywa została pospawana na orginał nie była to spora dziurka od spodu lecz tak 3mm. Została założona nowa końcówka wtryskiwacza, i separator odmy.
Wyczyszczone wszystko z oleju i złożone do kupy prócz tych szklanek zaworów (podobno lepiej tego nie ruszać). Po odpaleniu silnik pracuje tak jakby nie na wsyztskich garach, trzęsie się tak jakby miał zaraz wypaść. Olej dalej leci do dolotu. Przed złożeniem były sprawdzane tłoki przez stetoskop, nie było niczego niepokojącego także dziura w tłoku odpada. Odpada też, że turbo puszcza olej z tego względu, że wirnik jest bez luzów itd. Na kompie nie ma błędów, nie ma błędu też żadnego silnika.
Co może być przyczyną takiej pracy silnika i dostawania sie oleju. Pomijając fakt by rozbierać silnik na części chciał bym uniknąć na chwilę obecną tego. Czy jest możliwość zatkanej odmy ? Jeżeli tak prosił bym o wskazanie dodatkowych węży tych idących na skrzyni korbowej gdzie szukać itd. Dodam, iż po usterkę samochód pracował Max 1min po złożeniu to samo. Czy jest możliwość puszczania oleju przez turbine Gdzie wirnik jest okej itd.? Kazdy mechanik rozklada rece i nie chce się tego podjąć i odsyła po nowy słupek.
Czy mogły pójść uszczelniacze ?
PanAs46
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 4
Dołączenie: 12 Paź 2018 13:07
Moje BMW: E46 330i 2001

Re: E65 730d 218hp 2004r proszę o pomoc

Postprzez xXSenseiXx » 27 Lip 2020 13:16

Na początek to zmień mechanika. Ten nie ma pojęcia co robi. Turbo nowe czy po regeneracji? Jak turbo puszczało olej to na miliard procent w dolocie jest go jeszcze trochę i należałoby dolot oczyścić (nie tylko kolektor ssący ale i IC). Zabieraj to auto stamtąd do kogoś ogarniętego bo tylko sobie "bidy" narobisz. Wtryski na stół, dolot do czyszczenia.
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Awatar użytkownika
xXSenseiXx
 
 
 
Posty: 127
Dołączenie: 01 Paź 2018 11:40
Miejscowość: Złotoryja
Moje BMW: E61 530d 2004

Re: E65 730d 218hp 2004r proszę o pomoc

Postprzez PanAs46 » 01 Sie 2020 19:35

Wszystko było czyszczone, rzecz jasna wtryski były wyjęte ponieważ w pokrywie zaworów zrobiła się na 2/3mm dziura. Ic wyczyszczony z oleju, kolektor jak i rury. Po złożeniu silnik nie pracuje tak jakby na dwóch garach, strasznie kuleje. Nie wspominając o dymieniu jednak to normalna kwestia jak wcześniej turbo puściło. Turbina jest nowa sztuka. W starej pękła ze strony ciepłej obwodowa.
PanAs46
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 4
Dołączenie: 12 Paź 2018 13:07
Moje BMW: E46 330i 2001


Powróć do E65, E66, E67

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości