Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


michalastercity

Rekomendowane odpowiedzi

99 rok więc czego oczekiwać?

Zreszta kazdy wie że e38 nie słynie z dobrej blachy tymbardziej polift.

Klapa.. tylny pas ranty drzwi nadkola tylne a nawet maska... wszedzie wychodzi po jakims czasie rdza.

Po drugie jestem lakiernikiem i skoro mam warunki to dlaczego mam pozwalac na to by moje auto gryzł rudy jak mogę sobie z tym poradzic we wlasnym zakresie.

do 140 mikronów to normalny przedział lakieru w e38. Powyżej można stwierdzać już o kolejnej powłoce lakierniczej

 

Co to za problem drugi lakier na 17 letnim aucie. Jak nie ma cwiartek wstawianych i tony szpachli, to drugi lakier nie jest problemem.

Szczegolnie jak ktos jest lakiernikiem i sam sobie dobrze i ladnie i tanio zrobi.

 

Jakas paranoja z tymi niemalowanymi autami....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jesli chodzi o silnik to umnie bezobsługowy.

Od dwóch lat wymieniłem jedynie Swiece okolo 200-240zl.

Odmę bo była jeszcze oryginalna. Oryginał okolo 250 zł.

Reszta to oleje i filtry oraz pasek pk.

Nic więcej nie dotykałem bo nie było potrzeby.

O zawieszeniu i hamulcach się nie wypowiem bo nie należą do najtańszych

E38 728i 1999r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie, bylem przetkonany na diesla 3.0 e39 jednak stwierdzilem, ze e38 3.0d nie spali o wiele wiecej i bedzie mnie stac na ten samochod. Jednak przegladajac rozne watki natrafilem na opinie jakoby e38 w benzynie z silnikiem 2.8 pali zaledwie ~2l benzyny wiecej, a koszta eksploatacji sa o niebo mniejsze (turbina, wtryski). Pytanie brzmi, czy rzeczywiscie wyjdzie na jedno wybierajac miedzy e38 3.0d a 2.8i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie, bylem przetkonany na diesla 3.0 e39 jednak stwierdzilem, ze e38 3.0d nie spali o wiele wiecej i bedzie mnie stac na ten samochod. Jednak przegladajac rozne watki natrafilem na opinie jakoby e38 w benzynie z silnikiem 2.8 pali zaledwie ~2l benzyny wiecej, a koszta eksploatacji sa o niebo mniejsze (turbina, wtryski). Pytanie brzmi, czy rzeczywiscie wyjdzie na jedno wybierajac miedzy e38 3.0d a 2.8i

Nie można określić ile będzie kosztowała eksploatacja jednego i drugiego. Przyjdzie Ci zrobić w 2.8 vanosy i rozrząd to wyjdzie z 4tys zł.

Może być tak że prócz czujników, osprzętu i układu zapłonowe nic nie będziesz robić.

 

Spalanie 2.8 w e39 to 10 trasa 11-13 mieszany i ok 16 miasto.

 

Nie którym pali w mieście 8l ale zawsze się taki trafi na forum :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mi tyle pali ;-)

Dużo zależy też od stylu jazdy, tego ile stoisz w korkach i jak ciężką nogę masz. Mi motor M62 wychłepce 16.5 po mieście, ale zazwyczaj jeżdżę spokojnie. Najwięcej żarł mi 19.5 litra, ale to była zima i bardzo duże mrozy plus krótki dystans do roboty. No i najważniejsze, nie ma vanosa ;-)

E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania w trasie to powiem Ci, że nigdy niżej 10 litrów nie zszedlem, ale to tylko dlatego, że tym autem nie da się wolno jechać :-D około roku temu robiłem trasę do Niemiec, gdzie w sumie zrobiłem 3200 km z czego około 400 km po dużych miastach typu Essen czy Dortmund i spalanie biorąc pod uwagę prędkości autostradowe wyszło 11.3 więc chyba nieźle :-D
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vanosy to i tak chyba lepiej niz turbina, przynajmniej tak mi sie wydaje. mozecie mi jeszcze podpowiedziec w jakiej cenie moge znalezc dobrze zadbane autko? Oraz jak jest w koncu z tym spalanie w trasie (nie lpg).

Vanosy jeśli są dwa tanio też nie jest. . Turbo wymieni każdy a, vanosy nie.

Spalanie od ok 10 do 13 zależy od prędkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a ja nie mogę sprzedać za 25 tys. w idealnym stanie techn. E38..

z roczna gwarancja na silnik i skrzynie :(

 

Pokaż linka, bo coś nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Fajna siodemka i konkretny silnik

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 Pali się poduszka(pewnie mata zajętości pasażera) a podobno idealna i wszystko działa a jednak airbag juz nie. Kupił by chociaż emulator za 20 zł i to zgasił zeby nie kuło w oczy

Po drugie biedak na rezerwie i pompka pewnie juz wyje.

 

Na zdjeciach piekna ladna jak prawie każda.

Jakas rdza pewnie sie znajdzie. Albo po chwili wyjdzie.

Sam pracuje jako lakiernik i handlarze przyprowadzają auta i chcą mieć zobione tanio (co gryzie się z dobrze)

Jak masz zrobić pas tylny i sciagać zderzak za co oczywiście sie dolicza bo to czas pracy.... a zeby dobrze wyczyscic rdze i zabezpieczyc to trzeba to zrobic.. To powie Ci taki to bez sciagania zderzaka.. aby w najblizszym miesiacu nie wyszlo i rozcieniowac tu czy tu. aby w oczy nie kuło.

Wiadomo jak to auta z zagranicy zawias nie bedzie stukał również przez chwile pukni nie dostanie naszych polskich dróg...

a później trzeba remontować dosłownie wszystko.

 

Nie mówie że te auto takie jest.. ale w takie fajne kwiatki łatwo się władować.

Oczywiście oryginalny stan oraz swietny silnik jakim jest 4.4 (zeby nie te vanosy) to duży plus. Ale warto wziąć na oględziny kogoś kto miał/ma takie auto i wie na co zwrocic uwage... i wyleje na nas kubeł zimnej wody jak sie napalimy niepotrzebnie.

Jeśli te oto BMW jest takie idealne jak pisze sprzedający uważam ze jest warte swojej ceny. Osobiscie włożyłbym dobrej jakośći LPG i cieszył się piękną serią 7

No chyba że potencjalny kupujący ma na tyle $$ ze nie patrzy na spalanie to oczywiście na benzynie tez fajnie sie jezdzic;)

E38 728i 1999r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście mam uczulenie na plakowane opony i myty silnik :-) jeżeli przebieg jest oryginalny to wcale nie wróży to dobrze, sam miałem podobny przypadek gdzie po 3 miechach użytkowania zaczeły padać uszczelki :-( niby groszowa sprawa, ale jednak wkurza strasznie. Do tego jest duża szansa, że uszczelniacze wału korbowego też trzeba wymienić, nie są drogie tyle, że do tego zabiegu najlepiej motor wybebeszyc niż bawić się w zdejmowanie skrzyni i demontaż pasa przedniego. Być może się mylę, ale jeśli jesteś nią zainteresowany to jak napisał kolega jedź z kimś kumatym i ogladaj :-)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie widział auta a już ze uszczelniacze wału, że rdza wyjdzie i po sypie się zawias.

 

Jesteś zainteresowany to jedz oglądać, bo egzemplarz nie jest wymeczony jak większość na ogłoszeniach. Wygląda ładnie i jak będzie zadbana warto kupić bo niedługo po wprowadzeniu nowej akcyzy cena sporo wzrośnie na takie auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wprowadzeniu nowej akcyzy nikt nie będzie sprowadzał takich wozów :-(

Oczywiście rozłoży to na łopatki sprowadzenie ładnych klasyków, bo dla naszego rządu to wszystko są złomy :-/

E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.