Skocz do zawartości

E38 735i 1996r - wyłączenie alarmu bez utraty kierunków


Pain97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam Bmw e38 z 1996 r z modułem GM3 i chciałbym wyłączyć alarm bez utraty mrugania kierunków podczas zamykania/otwierania. W ncs'ie wyłączenie funkcji DWA wyłącza alarm lecz gdy opcje QUIT_OPT_ENTSCH i tą drugą do zamykania auta zostawiam na Aktiv czyli, aby działały to i tak kierunków już nie ma. Nie wiem co robić. Prosiłbym o radę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz na myśli sygnał dźwiękowy podczas zamykania/otwierania auta?

 

po prostu chciałbym mieć świecące kierunki podczas otwierania i zamykania samochodu , lecz mam problemy z alarmem ,ponieważ włączał się z nie wiadomego powodu dlatego nie mogę go włączyć , a jeśli już się tak nie da tak , to może by powyłączać same czujniki pod alarmem , ten w środku kabiny od ruchu i chyba drugi przechyłu w bagażniku , a alarm żeby sam w sobie był włączony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

monitorowanie wnętrza przez alarm, można wyłączyć, włączenie potwierdzenia otwarcia kierunkami i dźwiękowo też i to są funkcje poza alarmem, całkowite wyłączenie alarmu może spowodować że przestaną działać jakieś funkcje z nim powiązane, też kiedyś go wyłączałem i jakieś chce mi się zaczynały dziać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

monitorowanie wnętrza przez alarm, można wyłączyć, włączenie potwierdzenia otwarcia kierunkami i dźwiękowo też i to są funkcje poza alarmem,

 

No to jest , bardzo dziwne ponieważ gdy jak ustawię funkcję DWA na nicht_aktiv w NCS'ie to od razu kierunki nie działają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki , a teraz zaczeły się problemy z pilotem , otóż rozkodował się , wymieniłem baterie cr1220 myśląc że to wina ich rozładowania.

 

No i siedzę w aucie i biorę się za kodowanie i lipa. Raz drugi trzeci i nic dopiero chyba za 30-40 razem zaskoczyło i zakodowało. Pilot działa . Zostawiłem samochód na 3-4 godzinki i wracam a tam znowu nie działa pilot , ktoś podpowie czy to wina pilota czy modułu. Mam kluczyk starszego typu jak coś

 

438cb5fc458eb74ecdbfaff860a3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie kliknąłeś przypadkiem NCS-em coś z Car Key Memory?

no raczej nie , posiadam NCS'a z pakietu instalacyjnego Standard Tools BMW wersja bodajże 2.12. W ncs'e mam 2 profile : code control unit i drugi expertmode z którego korzystam i którego skonfigurowałem. A koduje zawsze tak samo . tworze pusty plik .MAN , włączam zapłon F1 , F3 , wybieram e38 , potem EWS i następnie f6 i f4 process ecu i wybieram GM3 następnie f5 basic coś tam i klikam opcje zapisu do pliku FSWPSW , podmieniam potem wyedytowany plik FSW_PSW.man i wciskam f3 executable job nic poza tym nie robię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi o to, że modyfikowałeś funkcje w module GM, a w nim jest opcja z kluczem, czy przypadkiem nie została przestawiona, albo przeczytaj ustawienia GM jeszcze raz i wrzuć tutaj

proszę oto ustawienia z pliku fsw_psw jest to kopia zapasowa sprzed włączenia funkcji DWA i wyłączenia FUNK_INNENRAUMSCHUTZ reszty nie ruszałem

KOMFORTSCHLIESSUNG
aktiv
FH_FAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
FH_FAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_AUF
aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_ZU
aktiv
QUIT_AKUST_DAUER_10_MS
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_DAUER_20_MS
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_DAUER_40_MS
nicht_aktiv
CODIERUNG_ERFOLGT
codierung_erfolgt
DWA
nicht_aktiv
SCHAERFEN/ENTSCHAERFEN
schloss_und_fernbedienung
PANIK_MODUS
nicht_aktiv
FUNK_INNENRAUMSCHUTZ
aktiv
QUIT_AKUST_DAUER_80_MS
aktiv
QUIT_AKUST_SCHAERF
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_ENTSCH
nicht_aktiv
QUIT_OPT_ENTSCH
nicht_aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF
aktiv
NEIGUNGSGEBER
aktiv
ALARM_AKUSTISCH
intervallton
HECKKLAPPE_ENTSICHERN
aktiv
SOFT_ON/OFF
aktiv
FH_ABSCHALTKRITERIUM
ece
FENSTERHEBER_HINTEN
aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
EINKLEMMSCH_REVERSIEREN
kurz
BAUREIHE
e38
ANPRESSDRUCKVERSTELLUNG
aktiv
SCHEIBENINTENSIVREINIGUNG
aktiv
SCHEINWERFERREINIGUNG
aktiv
ALARM_OPT_ABBLENDLICHT
nicht_aktiv
ALARM_OPT_FERNLICHT
nicht_aktiv
ALARM_OPT_WARNBLINKER
aktiv
BAUREIHE_SERVOTRONIK
e38
DWA_NOTENTSCHAERFEN
aktiv
GLASDACH
aktiv
IR_FERNBEDIENUNG_BF
nicht_aktiv
KOMFORTOEFFNUNG
aktiv
LENKSAEULENMEMORY
nicht_aktiv
PM_SCHIEBEHEBEDACH
aktiv
PM_SITZMEMORY
aktiv
PM_SITZMEMORY_BEIFAHRER
nicht_aktiv
QUELLE_SERVOTRONIK_KENNF
rom
SCA_HECKKLAPPE
aktiv
SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_AUF
aktiv
SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_ZU
aktiv
SERVOTRONIK
aktiv
SERVOTRONIK_KENNLINIE
kennlinie_01
SPIEGELEINKLAPPEN
nicht_aktiv
SPIEGELHEIZUNG
aktiv
SPIEGELMEMORY
aktiv
TUERKONTAKT_LOGIK
geschlossen
TUERKONTAKT_VORN
an_pm
UEBERWACH_FENSTER_BF_HI
nicht_aktiv
UEBERWACH_FENSTER_BF_VO
nicht_aktiv
UEBERWACH_FENSTER_F_HI
nicht_aktiv
UEBERWACH_FENSTER_F_VO
nicht_aktiv
UEBERWACH_HECKSCHEIBE
nicht_aktiv
VERRIEGELN_AUT_AB_X_KM/H
nicht_aktiv
WEGFAHRSICHERUNG_AUTOM
nicht_aktiv
WISCHERINTERVALL
5_sec
WISCHERPOTI
nicht_aktiv
ZV_SELEKTIV
nicht_aktiv
ABKLAPPSTELLUNG
nicht_aktiv
BC_ANFORD_WEGFAHRSICH
nicht_aktiv
CLT_AKTIV_IM_CRASH_MODE
nicht_aktiv
CODIERUNG_ERFOLGT_1
codierung_erfolgt
CODIERUNG_ERFOLGT_2
codierung_erfolgt
DWA_QUITTIERUNG
nicht_aktiv
ENTFALL_ZV_BEDIENST_HECK
nicht_aktiv
ENTR_KL.R_30S_NACH_SICH
aktiv
ENTSICHERN_CENTERLOCK
nicht_aktiv
FH_AUF_STUFE2_KLR_AUS
nicht_aktiv
FH_TIPP_DISABLE_TUER_AUF
nicht_aktiv
FUNKINNENRAUMSCHUTZ_HI
nicht_aktiv
HYDRAUL_HECKKLAPPE
nicht_aktiv
IB_EIN_HK_AUF
nicht_aktiv
INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV
aktiv
K_BUS_FB_SPERREN
aktiv
KEY_MEMORY
nicht_aktiv
KOMFORTOEFFNUNG_FB
aktiv
KOMFORTSCHLIESSUNG_FB
aktiv
LIM/TOURING
limousine
NOTSTROMSIRENE
aktiv
PM_SCHALTERBLOCK_FOND
nicht_aktiv
SEL_ZV_SENDER_1
nicht_aktiv
SEL_ZV_SENDER_2
nicht_aktiv
SEL_ZV_SENDER_3
nicht_aktiv
SEL_ZV_SENDER_4
nicht_aktiv
SERVO_KENNL_GESCHW
kennlinie_01
SERVO_KENNL_STROM
kennlinie_01
SONDERFHZG_MIT_WSA
nicht_aktiv
SPERRZEIT_KL_R_AUS_0.2_S
aktiv
SPERRZEIT_KL_R_AUS_0.4_S
aktiv
SPERRZEIT_KL_R_AUS_0.8_S
aktiv
SPERRZEIT_KL_R_AUS_1.6_S
aktiv
STANDRUECKSCHALTUNG
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_1
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_2
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_3
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_4
nicht_aktiv
VERZUG_PANIK_MODUS_0.2_S
aktiv
VERZUG_PANIK_MODUS_0.4_S
aktiv
VERZUG_PANIK_MODUS_0.8_S
aktiv
VERZUG_PANIK_MODUS_1.6_S
aktiv
WEGSIGNAL_SERVO_ABS
nicht_aktiv
ZV_ENTR_SCHL_BEI_DWA_AKT
aktiv
ZV_VR_BEDIENSTELLE_HECK
nicht_aktiv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym widzę, że potwierdzenie otwarcia auta kierunkami, też masz wyłączone

 

no racja zapomniałem że też opcje quit_opt_entsch i tę drugą też ustawiałem , ale myślisz że przez key_memory to kluczyk nie chce się zakodować , działał do tej pory cały czas ja tej funkcji nie wyłączałem na 100% sama raczej by się nie wyłączyła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam 100% pewności, co ona tam dokładnie robi, ale włącz ją na test, zobacz jak się auto odezwie. Nie wiem jak dokładnie kodujesz, ale najlepiej jest używać edytora tych plków man, jak śmigniesz jakiś sterownik pustym plkiem man, przywraca ustawienia początkowe, jak ktoś coś zmieniał w Twoim aucie, pewne rzeczy mogą zginąć lub pokazać się po takiej operacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam 100% pewności, co ona tam dokładnie robi, ale włącz ją na test, zobacz jak się auto odezwie. Nie wiem jak dokładnie kodujesz, ale najlepiej jest używać edytora tych plków man, jak śmigniesz jakiś sterownik pustym plkiem man, przywraca ustawienia początkowe, jak ktoś coś zmieniał w Twoim aucie, pewne rzeczy mogą zginąć lub pokazać się po takiej operacji

ok przetestuje to w weekend dopiero , ale i tak wielkie dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko

Ok zakodowałem wszystko jak należy, kierunki działają, dźwięk też sobie ustawiłem, i spoko wszystko gra. Lecz nie działa pilot ustawiłem key_memory na Aktiv lecz nadal nie mogę zakodować pilota, kurczę co mogło pójść jaki moduł odbiera sygnał z pilota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te piloty różnie się kodują, czasami faktycznie trzeba powalczyć z tym procedurami czy samą sekwencją przyciskania tych guzików, pokombinuj..otwórz też pilota jak już wszystko zawiedzie i popatrz czy nie widać gdzieś uszkodzenia samej elektroniki w kluczu, jak tam będzie niby wszystko ok, podjedź gdzieś do gościa który specjalizuje się w programowaniu takich kluczy, mają maszynki które po przyciśnięciu guzika w pilocie, czytają czy klucz się w ogóle odzywa, i jaką konkretnie generują częstotliwość, jak się okaże że klucz żyje, no to faktycznie trzeba pomyśleć i spojrzeć bardziej na samochód
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie byłem, i sprawdził pilota niby w porządku, lecz nie powiedział tego z przekonaniem. A potem wziął nowy kluczyk i spróbował go programować u mnie w aucie lecz mu się nie udało, stwierdził że coś z elektroniką, ale że nie podejmuje się i odesłał mnie. Zdziwiło mnie tylko że użył klucza typu diament z poliftów, te z akumulatorkiem nie bateryjkami. Czy jest wgl możliwość zaprogramowania kluczyka poliftowego do przedlifta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok jako że temat niedziałającego pilota nadal stoi w miejscu , postanowiłem zagłębić się w temat wzmacniacza antenowego.

Zajrzałem do etk katalogu i okazało się że egzemplarze z 1996 r z navi mają wzmacniacze w kolorze białym o numerze 65258380685 a u mnie po odsłonięciu słupka ukazał się moim oczom czarny o zupełnie innych numerach 65258364084

Może tu tkwi problem ? ktoś coś podpowie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.