Skocz do zawartości

Pytanko odnośnie płynu do wspomagania


Patrykos

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, schody z autkiem juz sa od dawna (740i 93r), ale teraz jest juz tylko coraz gorzej.

 

bardzo szybko ubywa mi plyn od wspomagania (dosc czesto musze dolewac tego atf pod maską). czy to mozliwe ze on oblewa automatyczna skrzynie biegow? Bo skrzynia wlasnie jest bardzo mokra z jednej strony, jest to czerwone, wiec wyglada na to. skrzynia chodzi w miare (też się sypie ale nie gorzej niż dotychczas - na D chodzi, na 2 nie ruszy, na R szarpie)...

 

Przewidujecie cos moze i jakie sa tego koszta?

 

Pozdrawiam serdecznie i dzieki z gory za pomoc

Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo szybko ubywa mi plyn od wspomagania (dosc czesto musze dolewac tego atf pod maską).

 

atf - automatic transmission fluid - plyn do skrzyni nie nadaje sie do wspomy

 

czy to mozliwe ze on oblewa automatyczna skrzynie biegow?

 

ukl. wspomagania i automatyczna skrzynia to dwa niezalezne uklady - jesli o to ci chodzi?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo szybko ubywa mi plyn od wspomagania (dosc czesto musze dolewac tego atf pod maską).

 

atf - automatic transmission fluid - plyn do skrzyni nie nadaje sie do wspomy

 

??

do wspomagania wlasnie uzywa sie atf i jest on czerwony.

 

tak, jesli jest to Dextron III (do ASB wlasnie).

 

fabrycznie Pentosin CHF 7.1, Pentosin CHF 11 nie mieszalny z niczym innym

 

w temacie kolorów sie nie wypowiadam, zalezy co kto zalal wczesniej, z zaznaczeniem zeATF do ASB faktycznie zawsze jest czerowny

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sz4l0ny,

chyba nie masz racji.

Były stosowane dwa rozwiązanie (nie wiem od czego zależne).

 

ATF - klasyczny czerwony olej do układów wspomagania (oczywiście całkowicie niezależny od skrzyni biegów),

CHF - płyn hydrauliczny używany głównie w citroen'ach i bmw 5 (touring with self leveling) i 7 (i też chyba nie we wszystkich). Ja mam normalne amory z tyłu i chf właścnie, (ale nie mam pewności, że ktoś kiedyś nie zmienił mi zawieszenia na "normalne".

To jaki rodzaj oleju lać do wspomagania jest napisane na deklu od pojemnika oleju (ATF/CHF).

 

pozdr

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sz4l0ny,

chyba nie masz racji.

Były stosowane dwa rozwiązanie (nie wiem od czego zależne).

 

ATF - klasyczny czerwony olej do układów wspomagania (oczywiście całkowicie niezależny od skrzyni biegów),

CHF - płyn hydrauliczny używany głównie w citroen'ach i bmw 5 (touring with self leveling) i 7 (i też chyba nie we wszystkich). Ja mam normalne amory z tyłu i chf właścnie, (ale nie mam pewności, że ktoś kiedyś nie zmienił mi zawieszenia na "normalne".

To jaki rodzaj oleju lać do wspomagania jest napisane na deklu od pojemnika oleju (ATF/CHF).

 

pozdr

Mariusz

 

w jaki sposob to co napisales sprowadza sie to tego ze nie mam racji?

citroena bym raczej wylaczyl z tej dyskusji, zreszta nie do konca rozumiem jakie zainteresowanie przedstawia ktokolwiek tutaj w temacie żab itp.? :P

 

kwestia nivo jest prosta - masz plastikowy czy metalowy zbiornik plynu wspomy? nawet jak ktos ci wykastrowal amorki LAD to i tak pewnie zostaly przewody idace od pompy - sprawdz to :wink:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra. fakt faktem, ze wlewam do zbiorniczka od wspomagania czerwony plyn z napisem atf (ok 25zł za litr castrol jesli dobrze pamietam), ktory sluzy to wspomagania i skrzyn automatycznych

 

 

moje pytanie bardziej brzmialo, ze ten oto plyn sika mi na bok skrzyni (od spodu to latwo obejrzec), cala skrzynie od strony rury wydechowej mam mokrą. skad moga wystepowac te wycieki i czy łatwo tam dojsc - jest to czerwone wiec zakladam, ze to ten od wspomagania, bo szybko znika.. czy jesli bede kontrolowal stan tego plynu, pojezdze jeszcze troche?:D

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. czy jesli bede kontrolowal stan tego plynu, pojezdze jeszcze troche?:D

pozdr

 

Jeśli będziesz kontrolował - pojeździsz. Może w ramach ekonomii kup atf lotosa, może będzie tańszy, ale chyba lepiej będzie oblukać, i naprawić (wiem, fajnie się mówi, szczególnie, że V8 nie ma fajnego dostępu).

 

pozdr

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam u siebie ten sam problem.Kupiłem płyn z uszczelniaczem do wspomagania i ubywa mi duzo mniej niz wczesniej(u mnie sączy sie z jednego z przewodow wychodzoacych ze zbiorniczka)

 

U mnie było to samo - okazało się, że fabryczne opaski na przewodzie od zbiorniczka były luźne - założyłem skręcane normy i przestałem dolewać płyny, u Ciebie tez może tak być lub masz przewód uszkodzony, zależy z którego miejsca się sączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam u siebie ten sam problem.Kupiłem płyn z uszczelniaczem do wspomagania i ubywa mi duzo mniej niz wczesniej(u mnie sączy sie z jednego z przewodow wychodzoacych ze zbiorniczka)

 

U mnie było to samo - okazało się, że fabryczne opaski na przewodzie od zbiorniczka były luźne - założyłem skręcane normy i przestałem dolewać płyny, u Ciebie tez może tak być lub masz przewód uszkodzony, zależy z którego miejsca się sączy.

dokładnie ... fabryczne ścickane opaski to badziew , jak wymienisz na skręcane będzie OK!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...podepne sie pod temat.Na korku od wspomagania u mnie,dodam,ze zbiorniczek jest metalowy,jest napis CHF 11.S.Sprawdziłem dzisiaj kolor i jest ,żółty.Tylko jest go tak ok mniej niz polowa zbiorniczka.Ile powinno byc płynu,czy tak,zeby go było widac w tym stalowym sitku?Gdzie taki płyn mozna kupic,czy tylko w ASO czy w normalnych sklepach tez?Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi Drodzy wypowiedzcie sie jaki kolor ma płyn Pentosin CHF 11.S.Dzisiaj byłem w BMW tutaj w Norwegii i powiedzieli,ze nie uzywaja tego plynu i nie powiedza mi jaki ma kolor tylko na dolewke zaproponowali LHM i zapewniali,ze nic sie złego nie stanie poniewaz te oleje mozna mieszac.Mam instrukcje od swojej BMki i jest tam napisane,zeby bezwzglednie dolewac Pentosin a w razie jego braku LHM.Czyli,ze wszystko powinno byc ok tylko niepokoi mnie to,ze w swojej na korku mam napis CHF 11.S i ten olej u mnie ma kolor taki lekko zółty a ten LHM,ktory dzisiaj kupiłem w BMW ma kolor taki zielono seledynowy.Dolałem bo brakowało ponad 0.5 litra i po odpaleniu silnika i pokreceniu kierownica wszystko jest ok,kierownica chodzi elegancko,nivo pracuje ok i nic sie w zbiorniczku nie burzy.Tylko niepokoi mnie ta roznica kolorow.Czy ktos wie jaki kolor ma Pentosin CHF 11.S ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CHF ma zielony kolor. Wiem bo kupowalem w ASO. U mnie powinien byc zielony CHF a jak kupilem auto to tez byl zalany czerwonym ATF.

Przy okazji podepne sie pod temat. Czy ten uklad o ktorym piszemy ma jakis koreczek spustowy? Czy pozostaje tylko przetaczanie plynu? U mnie po przetoczeniu okolo 10 litrow CHF dalem sobie spokoj. Kolor jesr blizszy czerwonego niz zielonego. Przy okazji zamiennik drogiego CHF to Febi M 06162 (1L okolo 30zl) dostepny na pewno w intercars i mysle ze bez problemu na zamowienie w kazdym sklepie motoryzacyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin 850,

 

jak sobie przypominam, to regenerowałeś amortyzatory (te z nivo). Czy to oznacza, że jeździłeś na czerwonym ATF po regeneracji ? Jako pasjonat citroena jestem bardzo zdziwiony, że hydro-zawieszenie działa na atf-ie. Na pewno dzięki ATF są mniejsze przecieki na amortyzatorach (tak jak na flush lhm-ie (do czyszczenia układów hydro)).

Jak byś się podzielił wiedzą byłbym wdzięczny.

 

pozdr,

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CHF ma zielony kolor. Wiem bo kupowalem w ASO. U mnie powinien byc zielony CHF a jak kupilem auto to tez byl zalany czerwonym ATF.

Przy okazji podepne sie pod temat. Czy ten uklad o ktorym piszemy ma jakis koreczek spustowy? Czy pozostaje tylko przetaczanie plynu? U mnie po przetoczeniu okolo 10 litrow CHF dalem sobie spokoj. Kolor jesr blizszy czerwonego niz zielonego. Przy okazji zamiennik drogiego CHF to Febi M 06162 (1L okolo 30zl) dostepny na pewno w intercars i mysle ze bez problemu na zamowienie w kazdym sklepie motoryzacyjnym.

Ten CHF o ktorym piszesz to chyba nie 11.S bo jego zamiennik to Febi Chyba S6161.Ty piszesz o tym innym rodzaju Pentosinu...piszesz o CHF 7.1 i jego zamiennikiem istotnie jest Febi M6162.A ten co ja mam to CHF 11.S i on chyba nie jest zielony bo juz kilka takich opinii czytałem,jedni pisza,ze jest zólty a inni,ze prawie bezbarwny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin 850,

 

jak sobie przypominam, to regenerowałeś amortyzatory (te z nivo). Czy to oznacza, że jeździłeś na czerwonym ATF po regeneracji ? Jako pasjonat citroena jestem bardzo zdziwiony, że hydro-zawieszenie działa na atf-ie. Na pewno dzięki ATF są mniejsze przecieki na amortyzatorach (tak jak na flush lhm-ie (do czyszczenia układów hydro)).

Jak byś się podzielił wiedzą byłbym wdzięczny.

 

pozdr,

Mariusz

 

Zgadza sie, regenerowalem amortyzatory, ale tylko tylna os, z przodu mam niestety zwykle amortyzatory. ATF przetaczalem u siebie juz jakies 2-3 lata temu, a amortyzatory regenerowalem jakos pod koniec zeszlego roku, wiec jezdzilem juz na pol ATF - pol CHF. Przyznam ze nie widze u siebie roznicy miedzy trybem sport a komfort, jednak mysle ze jest to spowodowane brakiem EDC na przedniej osi, a nie nieprawidlowym plynem. I tutaj dodam ze jestem bardzo zaskoczony, ze CHF ma sie cos do dzialania amortyzatorow. Jestes tego pewien, moze to ktos potwierdzic??? Z tego co ja slyszalem to uklad z CHF odpowiada za wspomaganie kierownicy, uklad hamulcowy i juz nie pamietam ale chyba jeszcze ma jakis zwiazek z ASC. Ale o amortyzatorach to nie slyszalem. Moze chodzi o nivo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten CHF o ktorym piszesz to chyba nie 11.S bo jego zamiennik to Febi Chyba S6161.Ty piszesz o tym innym rodzaju Pentosinu...piszesz o CHF 7.1 i jego zamiennikiem istotnie jest Febi M6162.A ten co ja mam to CHF 11.S i on chyba nie jest zielony bo juz kilka takich opinii czytałem,jedni pisza,ze jest zólty a inni,ze prawie bezbarwny.

 

Czlowiek cale zycie uczy sie :oops: Zgadza sie pisalem o CHF 7.1, bo tylko z takim mialem stycznosc, nie wiedzialem ze CHF 11.S ma juz inny kolor :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.