Skocz do zawartości

akumulator - jaki? czy komputery pobieraja dużo prądu


Jarko735

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam następujący problem

mam w swojej becie akumulator 60 ah

problem polega na tym że trzyma jedną dobę

za dwa dni jak przyjdę to nawet centralny nie odpali :(

 

wiem napiszecie że akumulator do wymiany...

jasne kupię akumulator ale nie jestem pewien czy to jego wina czy moze

komputery biorą dużo prądu :?:

instrukcja podaje bodajże do tego modelu E32 735i 85 ah wiec jak bym zakupil 92 ah to chyba bedzie dobrze

 

akumulator przekładalem kumplowi jezdzil tydzien i ok a u mnie nie wiem

 

jak sprawdzic pobor pradu a moze faktycznie jest za mały

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znasz sie na elektryce ? masz miernik elektryczny ? -> jezeli tak to sprawdz pobo pradu po zamknieciu samochodu - powinny byc nie wiecej niz 0,05 ...

 

moze cos pobiera prad i wykancza akumulator. albo jest on juz zuzyty i nie ma pierwotnej pojemnosci...

 

co do jego pojemnosci - jezeli jezdzisz co dzien ( nie na krotkich dystansach ) to sprawne 60ah powinien wystarczyc... jezeli jezdzisz sporadycznie i na krotkich dystansach to 60 moze nie wystarczyc... jednak im wiekszy aku tym wiecej trzeba przejechac zeby go doladowac ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiem jak się posługiwać miernikiem

jak 0,05.. ampera? czy volta?

chyba troche przymało jak na dwa komputery?

mechanik który zajmuje się alternatorami i rozrusznikami

powiedział że w tych wozach musi być dobry akumulator bo

w aucie są dwa komputery które muszą być zasilone

 

jak codziennie zrobie ok 15 - 20 km to na drugi dzień a czasem jeszcze na trzeci jest ok

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,05 Ampera. Ale z tego co piszesz to wygląda mi na brak ładowania, skoro kumpel jeździł i było spoko. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz w aucie BC to możesz na nim kontrolować w trakcie jazdy prąd i napięcie ładowania. Funkcje odpowiednio: 06 dla prądu i 09 dla napięcia.

Co do poboru prądu na postoju to podłącz amperomierz w szereg z akumulatorem - sprawdź odczyt, powinieneś mieć tak jak wyżej napisano 0,05A - jeżeli jest duuużo większy proponuję wyjmowanie po kolei wszystkich bezpieczników i obserwacja wskazań amperomierza. Zobaczysz w ten sposób, w którym obwodzie jest duży pobór prądu - mniej szukania w wiązkach. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaloz akumuator taki jak podaje producent, 60 -tka jest zbyt slaba.

Jesli nie bedziesz jezdzil autem , tylko sporadycznie odpalal to predzej czy pozniej akumulator sie rozladuje, komputer wyciagnie prad, tak jest nie tylko w bmw.

Moze centralka alarmu ciagnie prad? Nie zakladales ostatnio radia, nie wymieniales zarowki? . Jesli zaden z tych powodow to sprawdz po bezpiecznikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pobór masz ok. pewnie masz alarm, pobór na poziomie 0,05 miały wersje bez alarmu, ja w 735 mam 74Ah, miałem 60Ah i też było ok. , najważniejsze, aby był sprawny, przy zużytych akumulatorach mamy znacznie mniejsza pojemność i duży prąd samorozładowania, nie ma sensu użerać sie z niesprawnym akumulatorem, później jest problem, jak otworzyć auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak

bylem wczoraj sprawdzić pobór prądu

i zgadnijcie :)

miernik mi się popsuł i niczego się nie dowiedziałem

taki pech :mad2: jutro bryknę do sklepu i kupię

 

aha jeżdzę furką codziennie raczej czasem stoi np od piątku wieczorkiem do soboty czy niedzieli

 

zauważyłem tak

jak odpalam codziennie no to tak resztkami sił jeszcze odpalę w czwartek

do piątku juz nie starczy prądu

z kazdym dniem jest poprostu słabszy a robię dziennie gdzieś od 15 km wzwyż

jutro napiszę co z tym poborem prądu

 

a óki co może jeszcze jedno jaki akumulator zakupić wiem ze najlepiej 92 ah a firma ma duże znaczenie? warto się szarpać na boscha np?

 

szacuneczek

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze centra varta i jest jeszce firma ktora robi dla porsche ale nie pamietam nazwy taka krotka nazwa ,,, ja mam points nowke 3 lata gwarki i robi go centra tyle ze naklejke ma points ,,polecam, ja za swoj 92 bez marży bo na firme placilem 260 zeta ,,normalna cena to okolo 300 zlotych
,,, bmw klub 3city--mod lakiernictwo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

zmierzyłem no i porażka....

pobiera mi 0.69 A

to chyba troche za dużo? :cry2:

więc chyba zrobię tak jak kolega napisał że trzeba wypinać po kolei wszystkie bezpieczniki i szukać na jakim obwodzie jest zwarcie

aha powiem jeszcze ze w bezpiecznikach pod siedzeniem na jednym mam zwarcie i nie ma tam bezpiecznika może to to jest przyczyną?

napiszę wieczorem który to bo nie pamiętam

 

na razie lecę coś działać

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba znalazłem ale pewnie jedną z przyczyn

bezpiecznik 26 pobiera ponad 0,50A czyli zostało mi jeszcze jakieś 0,20A

wyczytałem ze ten bezpiecznik to m.in oświetlenie schowka i zapalniczka

może coś jeszcze jest pod tym bezpiecznikiem

narazie go wyjąłem i zaraz zobaczę co dziś się zadzieje

 

podpowiedzcie mi do czego jeszcze może być bezpiecznik 26

acha na bezpieczniku 33 (pod siedzeniem) mam jakby na stałe zwarcie ale też nie wiem od czego on jest

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaleźć przyczynę... A co do bezpiecznika , hmmm... Osobiście nie lubię druciarstwa ale możesz sobie zapodać mały przekaźnik w szereg z bezpiecznikiem, sterowanie przekaźnika podepnij jeden koniec cewki pod bezpiecznik nr2 (pojawia się tam plus po załączeniu świateł) a drugi do masy. Jeździmy na światłach więc po ich włączeniu załączysz przekaźnik automatycznie, natomiast jak wyłączysz światła na postoju to przekaźnik się rozłączy - nie musisz pamiętać o wyjmowaniu bezpiecznika...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.