Skocz do zawartości

AUTOMAT SZARPIE CZY WYMIANA OLEJU COŚ DA?


Tomanhez

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kupiłem wczoraj starszą i nie drogą e32 z silnikiem 3.0 + skrzynia automat

Ogólnie autko trochę zaniedbane, silnik zdrowy ale jest problem ze skrzynią biegów, mianowicie strasznie jak na mój gust szarpie

przy zmianie biegów najgorsze jest wrzucenie r lub d wtedy jest takie porządne szarpnięcie nie ciekawie jest też przy przełączeniu z 1 na 2 dalej juz lepiej

NA pierwszy ogień sprawdziłem poziom oleju i okazało sie że bagnet jest suchy więc kupiłem 1L DIII na dolewkę do maximum weszło 800 ml, zrobiłem z 2 km autem

i mam wrażenie że teraz szarpnięcie jest tylko na przełączeniu na r i d a przy przerzucaniu na 2,3,4 jest ok może minimalnie coś tam szarpnie.

jak sprawdziłem konsystencje oleju to jest rzadki i ma kolor taki pomarańczowy, karmelowy ale jasny nie jest ciemny DIII który kupiłem był czerwony.

 

1.Czy jest możliwość że ta dolewka zmniejszyła szarpnięcia?

2.Mam wrażenie że mam duży luz na wale między dyfrem a skrzynią a także tylne zawieszenie nie jest już takie sztywne i to też może być powód szarpnięcia.

3.Poprzedni właściciel zrobił nią 40tys i nie zmienił oleju w skrzyni, czy wymiana oleju może pomóc w moim przypadku ?

4.Myślę nad podjechaniem na kompa i sprawdzeniem ewentualnych błędów skrzyni bo słyszałem że są przypadki że takowe sie pojawiają i powodują szarpanie.

5.Dla informacji podam że auto chodzi na zwykłym gazie i ma prawdopodobnie walniętą przepływke(nie równo chodzi na benzynie i spadają obroty że prawie gasną) czy to może być powód że skrzynia szarpie, bo słyszałem że do zmiany biegów potrzebne są sygnały z kilku czujników w tym z przepływki.

6.Gaz na zimnym chodzi tak na 1000 obrotów na biegu jałowym a na rozgrzanym dochodzi do 2000 obrotów i to też podejrzewam że może być powód bo wydaje mi sie że przy wrzucaniu biegu muszą być obroty na granicy 800 - 1000

 

Będe starał się te wszystkie mankamenty likwidować jeden za drugim ale puki co nie wiem od czego zacząć :lol:

Kiedyś maiłem e36 z 2.0 + automat i tak wszystko było jak w zegarku zawias wał itp i skrzynia chodziła płynniutko ze ledwie co było czuć jakiekolwiek przełożenia i teraz ciężko mi przywyknąć /

 

Dziękuje za wszelkiego rodzaju sugestie i podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli miała mało oleju w skrzyni to na 100% szarpania przy zmianie automatycznie i r na d było tego przyczyną

ale upewnij się czy dobry olej wlałeś albo zapytaj poprzedniego właściciela na jakim jeździł

pojeździj dłuższy czas po dolewce na i szarpanie powinno zanikać

sprawdź czy olej ze skrzyni nie wycieka

i czy przede wszystkim sprawdzałeś poziom oleju na odpalonym silniku bo tak powinno się sprawdzać ,wtedy miarka pokazuje faktyczny stan oleju w misce

nie wszystkie oleje do skrzyń automatycznych są ze sobą mieszalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan oleju sprawdziłem na odpalonym na zimnym i na troche rozgrzanym,

co do wycieków niby patrzyłem tak z dołu ale bez kanału to i silnik i skrzynia suche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dużo już przejechałeś po tej dolewce ?

pociśnij ją trochę żeby szybciej biegi zmieniała i po obserwuj zachowanie w trakcie przerzucania biegów czy niema też poślizgu nawet przy ostrym ruszaniau z miejsca powinna kołami piszczeć i płynnie bieg przerzucić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wo gule to musisz dokładnie stwierdzić i wyczuć czy jest to szarpanie przy zmianie biegów czy stuknięcie jakby był luz między napędem a skrzynią bo to dwie inne sprawy .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie sa to jakieś stuknięcia ale takie szarpnięcie tyłem i to głównie w momencie gry przerzucam z r na d lub czasem z p na d jeśli chodzi o zmiane z biegu na bieg to raczej spokojnie choć mam wrażenie że automat robi to bardzo szybko i dlatego tak szarpie, druga sprawa to wczoraj oglądając podłoge auta dopatrzyłem się czerwonych amortyzatorów moze przez to że jest taka twarda tak szarpie ale ogólnie stuków nie słysze ale jest takie mocne szarpnięcie przy wrzuceniu na bieg a przy przełączeniach czasem jest tak że robi to bardzo szybko i może w tym jest problem, po dolewce litra oleju do skrzyni przejechałem dopiero z 7 km bo czekam na rozrusznik bo praktycznie nie kręci , może jak pojeżdze to troche to sie poprawi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie sa to jakieś stuknięcia ale takie szarpnięcie tyłem i to głównie w momencie gry przerzucam z r na d lub czasem z p na d jeśli chodzi o zmiane z biegu na bieg to raczej spokojnie choć mam wrażenie że automat robi to bardzo szybko i dlatego tak szarpie, druga sprawa to wczoraj oglądając podłoge auta dopatrzyłem się czerwonych amortyzatorów moze przez to że jest taka twarda tak szarpie ale ogólnie stuków nie słysze ale jest takie mocne szarpnięcie przy wrzuceniu na bieg a przy przełączeniach czasem jest tak że robi to bardzo szybko i może w tym jest problem, po dolewce litra oleju do skrzyni przejechałem dopiero z 7 km bo czekam na rozrusznik bo praktycznie nie kręci , może jak pojeżdze to troche to sie poprawi

 

 

więc takim szarpnięciem przy zmianie z np. z p na d nic się nie przejmuj tak musi być

myślałem że pisąłeś o szarpaniu podczas jazdy i gdy automat przerzuca sam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Witam pojawil sie problem w mojej e39 3.0d automat przy wbiciu z P na D czuc takie szarpniecie zalaczenia biegu ale dobrze to juz jakis czas jest ale dzisiaj jechalem i przy ostrzejszej jezdzie z 1 na 2 przeciaga i jest dosc duze szarpniecie i po tym juz ani w dul biegu nie przezuca ani juz w gore jak zgase i odpale niby jest normalnie ale tylko przy spokojnej jezdzie ale mimo to nie do konca jest tak jal powinno. Mialem w nastepnym tyg wymieniac olej ale czy to pomoze czy moge spodziewac soe uszkodzenia konwertera?? Prosze o pomoc bmw z 1999 roku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może to być zarówno kwestia ilości/stanu oleju jak i uszkodzeń mechanicznych skrzyni. Jak nie wymienisz oleju z filtrem + adaptacja skrzyni to nie dowiesz się czy to wystarczy. Znajdziesz informacje, że jednemu to pomogło a drugiemu nie, nie wiadomo co siedzi w skrzyni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.