Skocz do zawartości

M70B50 + 4HP22/24 mam kilka zapytań


NIrVaNA

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, już kilka lat nie pisałem tutaj :) Powiem tak wygrzebałem swoją e32 750 i zabrałem się za naprawy i przeglądy sam. Dość już tych wszystkich magików :P Teraz bynajmniej widzę, poznaję jak sp***e to pretensje tylko do siebie :D

ale wracając do tematu :D mam kilka pytań dotyczących spraw o których inni mają większe pojęcie niżeli ja :)

 

1. Skrzynia ZF 4HP-22/24 (rzadki model, montowany bardzo krótko), problemy z przełożeniem.

Objaw: auto zachowuje się jak na kick down z tym że po zmianie biegu i nie odpuszczeniu gazu wywala błąd skrzyni. Podejrzewałem sterownik (przerobiłem już wszystkie) ale to nie to...

Odkrycie: doczytałem gdzieś o blokującym się w tej skrzyni takim dziwnym wynalazku na sterowaniu (chyba I lub III biegiem) w owej serwisówce info o naprawie ale gdzieś mi ją wcieło. Czy ktoś z Was naprawiał automat pod tym zagadnieniem?

 

2. Silnik M70B50 - prawie połowa zdechła, wymieniłem pompy, listwy, wtryski, odmę, uszczelki dekli, kolektorów, itp. aha no i uszczelniacze zaworowe plus czyszczenie magistrali na wałkach... (może wstawię mały how to z foto i filmami :D )

ale potrzebuję poznać jakie parametry sprężania powinien mieć M70 na każdym z 12 cylindrów :) ktoś może mi je podać?

 

3. I za pierona niewiem jak wyglądała w oryginale instalacja spryskiwaczy :D ktoś może mi podesłać fotę?

 

pozdrawiam i czekam na jakieś info :)

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

2.Sprawdż czy iskra, dochodzi do niej paliwo, na której nie pracuje stronie silnik.

Auto jedzie w trybie awaryjnym, czyli działa tylko 6 garów.

Sprawdż czy pompa paliwa jest dobra i jej napięcie a pompy są dwie.

EML się pali podczas startu ? Jeżeli nie to przepustnica do wymiany.

Kiedyś już dawnoooo, szłyszałem o czujniku ''halla'' czy coś takiego, jest jeden na rząd w M70.

Diagnostyka komputerowa, też tu nic nie pomoże, chyba że z disem, który pokazuje, każdy zakres działania, danej części mechanicznej.

Ale jak masz w pobliżu, sprawdzoną diagnostyke BMW, to warto zrobić, a reszte w domowym '' zaciszu '' :wink:

Pozdrawiam.

Edytowane przez norbi_1221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witajcie, już kilka lat nie pisałem tutaj...

Pochwalony, rzeczywiście trochę czasu minęło.

P.S. co się stało z nieprzeciętnej urody "podpisem"? :D

1. Skrzynia ZF 4HP-22/24 ...

Rozumiem, że to wszystko dzieję się na wymienionym oleju?

2...potrzebuję poznać jakie parametry sprężania powinien mieć M70 na każdym z 12 cylindrów :) ktoś może mi je podać?

Stopień sprężania w m70 to 8.8:1, a ciśnienie sprężania to ca. 12bar.

Prawie połowa zdechła, co to znaczy? Bądź bardziej konkretny, ile cylindrów nie pali. Opisz jak auto zachowuje się przy odpalaniu i jak po odpaleniu, czy to zimny czy ciepły silnik, itp., itd.

Sprawdzałeś elektrykę - przewody, cewki, świece?

3. I za pierona niewiem jak wyglądała w oryginale instalacja spryskiwaczy :D ktoś może mi podesłać fotę?

Co masz na myśli pisząc jak wyglądała? Pytasz o elementy składowe instalacji czy jak były poprowadzone węże, czy wiązka elektryczna?

Sprawdż czy pompa paliwa jest dobra i jej napięcie a pompy są dwie...
...wymieniłem pompy...
...czujniku ''halla'' czy coś takiego, są 2 na jeden rząd w M70.

Możesz rozwinąć swoją wypowiedź i podać lokalizację drugiego czujnika na jednym rzędzie?

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za pomyłke z tą pompą - nie doczytałem.

Przepraszam za pomyłke, czujniki hally są jeden na jedny rząd.

Trzeba pamiętać że na ciepłym silniku, zmniejsza się częstotliwość otwierania przepustnic.

Ciekawe czy uszczelki pod korektorami nie są wywalone ... może i to dlatego że łapie lewe powietrze.

M70 nie lubi gazu w żadnej formie, byłem ogladać pare po gazie, wszystkie dosłownie wszystkie 3 sztuki które ogladałem, mieli poprzednio gaz, każda miała przedmuchu na odmach i wywalone uszczelki pod korektorami.

Kable mogły się zawilgocić, jeżeli auto stało i nie miało przewietrzania.

Czy działa Pompa w prawidłowym zakresie o to mi chodziło.

Czekamy na odpowiedż kolegi.

Pozdrawiam.

Edytowane przez norbi_1221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Witam.mam pytanko do znawcow tematu 750.Od pewnego czasu auto odpala i wkreca sie na 2tys. robilem adaptacje przepustnic tzn:kluczyk na 1 poz , wcisniety gaz do dechy na jakies 10s i przelaczalem na zaplon.poczatkowo pomagalo i wkrecal sie do czerwonego ale od jakiegos czasu [BAD] zbita.moje pytanie : czy to odpowiednia procedura adaptacji przepustnic??? eml sie nie zapala nawet jak sie wkreca na 2tys.pomocy bo mnie juz sily opuszczaja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.