Skocz do zawartości

Drzwi przednie dolne listwy korozja


ttrol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, chciałem zapytać, czy ktoś rozwiązał ten problem permamentnie, ponieważ mam całe auto idealne, a pod tymi listwami co roku po zrobieniu wychodzi. Nowe drzwi to 3k PLN za jedne, zatem zanim wydam 6k wolałbym wiedzieć, czy można to zrobić bez wymiany drzwi. Wszystkie drzwi jakie przerzuciłem na szrotach zardzewiałe niestety. Sprawa wydaje się być nierozwiązywalna.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja myślałem, że wszystkie siódemki były w ocynku w innym przypadku raczej nie widziałbym swojej, żeby tyle przeżyła. Wydaje mi się jednak, że ocynk, jeżeli u mnie go nie ma, nie wnosi nic do tematu, bo widziałem różne roczniki z zardzewiałymi drzwiami, nawet te z 94 roku. Podobnie jest z e34, mój kolega ma e34 i mimo innych konstrukcyjnie listew wszystko zgnite. A sprawdzałeś u siebie po zdjęciu listew, ponieważ ja nie mówię o rdzy, która wchodzi na drzwi, ale pod listwami. Pewnie z czasem weszłoby na drzwi, ale nie ma co czekać.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj trol źle przeczytałem i napisałem Ci co innego.

Jeśli chodzi o doły drzwi to sprawa wygląda kiepsko w każdej E32 bo tam stoi woda widać kiepsko to naprawiacie bo jeżeli nie masz zjedzonego na wylot tylko co jakiś czas wychodzi nalot to możesz kupić środek do usuwania fabry usunąć wszystko i dodatkowo końcówką np na wiertarkę usunąć ew rdze zjechać do gołej blachy na to polecał bym podkład w ocynku lub środek wchodzący w reakcję z rdzą i zabezpieczający do tego podkład i kolor ale prawdę mówiąc lepiej było by to zrobic bit gumem lub barankiem i dopiero kolor wtedy to nie wyjdzie będzie trochę chropowate ale przynajmniej zdrowe bo tak to robic to darmo robota prędzej czy później wyjdzie bo to już jest tak skonstruowane.

Siudemki nie mają ocynku bo były by nie zniszczalne to tylko baja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Jednakże ja już walczyłem z tą korozją, czyściłem, potem kwasem, potem Brunox, potem lakier i starczyło na rok. Chciałbym wiedzieć, czy ktoś już z tym walczył i temat zakończył sukcesem. Jeżeli nikogo nie będzie to trzeba kupić drzwi i tyle. W końcu auto i tak zostaje dla dzieci. Czy to jest tak, że ja mam tylko takiego pecha i chcę to zwalczyć, czy Wy wszyscy macie drzwi idealne, czy po prostu jeździcie z zardzewiałymi.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalka w naszym modelu, listwy tak sa skonstruowane , ze zatrzymoja wode :( , walke tocze tak jak ty bo niechce zrezygnowac z listw , kolega moj zdemontowal listwy i kilka ladnych lat ma spokoj.

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja listwy napewno zdemontuję, bo nie ma innej możliwości, szkoda, bo w tamtym roku kupiłem nowe w ASO. Napisałem dziś kilka maili do firm zajmujących się renowacją i odbudową samochodów, zobaczymy co napiszą. Podejrzewam, że taka firma powinna się uporać z tematem. Poinformuje Was jak odpiszą.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem zardzewiałe już mam szczyszczone drzwi kierowcy listwę mają zdemontowaną no i fakt troche inaczej to wygląda ale drzwi są najlepsze. Większość ludzi jeździ z zardzewiałymi.

Trol zdjąc całe drzwi wrzucić kwas i dać do beli galwanicznej z ocynkiem problem napewno zostanie rozwiązany na to podkład baza bezbarwny.. Mają takie wielkie bele galwaniczne ze nawet cale samochody pokrywają jaki kosz to nie wiem ale czy jest sens nie wiem a przedewszyskim są koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet pod listwami nic nie mam, a wiem bo wymieniałem raz listwę bo lewarek o nią zahaczył i pękła. Miałem drugie BMW na części i tam nie mogę powiedzieć bo pod każdymi listwami i nie tylko było okropnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mojej wlasnie stuknelo 2 lata od naprawy drzwi i dwa miejsca juz widze ze lakier zaczyna puchnac przy listwie . Bardziej sie ociepli to oddam do lakiernika.

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za sam dol w 4 drzwiach 550 zl mnie skasowal , malowal zewnetrz ( od listew srodkowych w dol) jak i od wewnatrz dotego jakis taki klejacy specyfik lekko rozowy do konserwacji w srodku zastosowal,

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa z tymi rantami w jednych lecą a w drugich nie. Cholera wie od czego to zależy. Po przeczytaniu posta ttrola sam z ciekawosci zdjąłem listwę u siebie i ku mojemu zdziwieniu zero rdzy. Moja jest z 93r. 740 iL o ile ma to jakieś znaczenie. Kolega ,,Woda 730i" ma z 92 r 730i M60 i u niego pod listwami już ruda wyszła. Dziwne bo ogólnie zdrowa nigdzie grama rdzy tylko ranty drzwi. Też ma zamiar na dniach to robić. Będzie malował od listwy w dół wszystkie drzwi. Myślę że to wada konstrukcyjna cała woda zbiera sie pod ta listwą i zabardzo nie ma jak wypłynąć. A jak zimą woda ze solą się tam dostanie to niestety swoje powolutku robi. Edytowane przez Wertus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym zciągnięciem to było tak że podjechałem do kuzyna Wody. On jest dobrym lakiernikiem i on to ściągał. Raczej niczego nie uszkodził. Cały czas patrzyłem mu na ręce :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem korozji blach drzwi pod dolnymi listwami jest ogólnie znany ale trudno wyjaśnialny, bo bywa, że nowsze roczniki są pokorodowane, a starsze zupełnie nie. Moje trzy poprzednie siódemki z lat 86-89 nie korodowały, a aktualna-najmłodsza z 93 wszystkie cztery drzwi ma do remontu. Kupiłem do niej komplet używanych z podwójnymi szybami z rocznika 94 i zero korozji.

Wygląda więc na to, że w różnych okresach używali do produkcji blach od różnych dostawców i któryś z nich sprzedawał blachy niepełnowartościowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam wszystkich.

Potwierdzam powyższy post. Mam e34 z 88 roku i rdzy nie ma kolega ma e34 z 92 roku i rdzewieje chyba wszystko co może tylko rdzewieć, błotniki przednie, drzwi itd...

 

Ja posiadam problem tylko na prawych tylnych drzwiach a dokładnie na samym ich dole pod tą taką uszczelką... wyczyściłem wręcz zdarłem wszystko drucianką do szlifierki kątowej zabezpieczyłem corizon'em rok czasu problem jest od nowa ;/

 

Pozdrawiam.

 

A sam osobiście doradzam (jeśli oczywiście ktoś zna się na fachu chociaż w drobnym stopniu) oderwać oryginalne listwy, wyczyścić wszystko miejsca skorodowane przelecieć "cortantinem F" zmatowić całą przestrzeń którą przykrywają listwy, obkleić taśmą odtłuścić pociągnąć podkładem w sprayu i zakupić na allegro listwy boczne które się przykleja, przed klejeniem odtłuścić ponownie, wyczyścić dokładnie. To powinno zamknąć temat na dłuższy czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 740iL z 1992 roku z maja i niestety jest rdza ale tylko od wewnętrznej strony drzwi...na zewnątrz nic nie ma.Pozdrawiam.

 

Hej, to zdejmij listwy, zobaczysz jak jest zjedzone pod spodem, niestety jak już wychodzi powyżej listw od środka to jest za późno. Walczyłem z tym długo, skończyło się na wymianie drzwi. Żaden cortanin nie pomoże, te środki są żenujące.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy juz przerabiałem ten temat i puki co jest dobrze jezeli masz korozje na dzrzwiach to nalezy to wyczyścić do blachy są fajne środki na takie powieszczchnie ,mozna zastosować podkład epoksydowy lub podkład reaktywny,na podkład epoksydowy lub tem drugi nalezy zastosowac normalną procedure lakierniczą.ja mam tak zrobione i jest oki co prawda w moim aucie dopiero rok ale jest oki .koledze robiłem całą T4 cały spód i juz 2 lata nie ma zadnych wykwitów rdzy.od środka nalezy zastosować srodek do profili zamkniętych fluidol lub rozgrzany smar (płynny) ropownica i psikamy wszystko tak zeby z otworów kapało powinno być dobrze .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

stary temat widze, a jaki na czasie!

u mnie też odkryłem tam niespodziankę.

najlepsze że samochód stoi w garażu z tydzień a w listwach "gnój" !

na szczęście po oczyszczeniu wstępnym nie ma dziury co mnie cieszy.

myślę, że najlepiej będzie usunięcie wewnętrznej strony i dołu tej listwy ( po doprowadzeniu drzwi do porządku) tak żeby trzymała się na bokach. może jakiś sylikon punktowo.

woda powinna sobie spływać w miare swobodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.