Skocz do zawartości

Potrzebny spec od M70 :) dziwnie pracuje


JOKEROW750

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kolejne perypetie z moim 750:/ Mianowicie: auto stało około 2-3 miesiące, aku padł do zera, trochę podładowałem, odpaliłem na prostowniku rozruchowym za pierwszym razem. Chodził dość nierówno, ale po zagrzaniu powiedzmy że zaczął pracować w miarę normalnie, ale wsiadam do auta, naciskam gaza tu lipa, 2-2,2 tys obr/min to wszystko...Na więcej silnik się nie wkręca :/ obroty na jałowy, biegu na poziomie 500-600 obr także myślę, że ok. Co dziwne na początku przy odpalaniu nie zaświeca się lampka EML'a a zdarzyło się że podczas pracy przy prędkości obrotowej ok. 500 kontrolka się zaświeciła,a po przegazowaniu gasła..Przy następnych próbach odpalania kontrolka w ogóle się nie zaświeca, ale zdarza się że za każdym przekręceniem kluczyka robi test zegarów. Gdzie szukać przyczyny tego stanu rzeczy? Wiem Ze na forum jest kilku speców od M70 ;) , może ktoś pomoże :) z góry dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EML w trybie awaryjnym

 

sprawdzic po kolei - od przepustnic elektronicznych czy wtyczki sa wpiete i piny w nich nie zasniedziale (auto przeciez stalo dluzej) dalej sprawdzic zegary tzn sciezki do diody EML

 

http://bmwe32.masscom.net/johan/eml_bulb/fixed.jpg

 

dioda EML musi sie zapalic przy kazdorazwym przekreceniu kluczyka w stacyjce na druga pozycje jest to cos w stylu self-testu

 

jesli dioda sie nie zapala albo pali sie w sposob ciagly jest usterka w zegarach albo gdzies w wiazce EML

 

sprawdz temat ew. podmien zegary z innej 750i dopiero jak przepustnice zaczna chodzic w trybie normalnym mozna probowac rozwiazywac reszte problemow

 

EDIT:

 

przypomnialo mi sie jeszcze ze w tym 750iL zdaje sie byl zmieniany motor co dodatkowo moze byc przyczyna jakis problemow, postaraj sie wiec jak najdokladniej sprawdzic polaczenia przepustnic ktore "pan mechanik" mogł zkasztanić

 

postaraj sie tez dowiedzieć czy ECU i komp od EML byly przy tej okazji zmieniane, jesli tak beda potrzebne specyfikacje dawcy (zwlaszcza rocznik)

 

tak jak napisalem wyzej, pierwszenstwo ma rozwiazanie problemu z trybem awaryjnym EML, potem dopiero reset i na poczatek synchronizacja przepustnic

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, był przekładany motor, ale wcześniej tzn przed długim postojem a po przekładce autem dało się normalnie jeździć, chodziła w całym zakresie obrotów, a teraz nie bardzo. Także jutro sprawdzę przepustnice tzn połączenie przy nich. Wcześniej nic przy nich nie grzebałem,a ''mechanik'' nie wiem, co do info o roczniku dawcy chyba się nie dowiem, bo ciężko się z gościem porozumieć :) Ale wracając do tematu, sprawdzę połączenie i napiszę jak postępy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potem dopiero reset i na poczatek synchronizacja przepustnic

 

Opisz dokladniej na czym polega ta synchronizacja przepustnic :worried:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było pare razy poruszane na forum o synchronizacji przepustnic w M70 więc jako moderatorowi nie muszę chyba mówić jak to znależć :wink:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, był przekładany motor, ale wcześniej tzn przed długim postojem a po przekładce autem dało się normalnie jeździć, chodziła w całym zakresie obrotów, a teraz nie bardzo. Także jutro sprawdzę przepustnice tzn połączenie przy nich. Wcześniej nic przy nich nie grzebałem,a ''mechanik'' nie wiem, co do info o roczniku dawcy chyba się nie dowiem, bo ciężko się z gościem porozumieć :) Ale wracając do tematu, sprawdzę połączenie i napiszę jak postępy :)

najpierw sprawdź wszystkie bezpieczniki u mnie było to samo wkręcał się tylko do 2 tyś i dalej lipa , właśnie kontrolka EML nie zaświecała się przy włączeniu zapłonu , rozebrałem zegary ale wszystko było Ok, co się okazało ....bezpiecznik nr 16 który między innymi odpowiada za kontrolkę EML był spalony....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak było wczoraj u mnie, żekontrolka nie zaświecała się przy odpalaniu, ale czasem zaświeciła się/pulsowała jak obroty były na ok 500. Bezpiecznik jest pewnie pod kanapą? bo pod maską wszystkie bezpieczniki są ok. W takim razie zobacze pod kanapą. I czy przepustnice i np przepływomierze mogę odpiąć żeby przeczyścić styki na podpiętym aku?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak było wczoraj u mnie, żekontrolka nie zaświecała się przy odpalaniu, ale czasem zaświeciła się/pulsowała jak obroty były na ok 500. Bezpiecznik jest pewnie pod kanapą? bo pod maską wszystkie bezpieczniki są ok. W takim razie zobacze pod kanapą. I czy przepustnice i np przepływomierze mogę odpiąć żeby przeczyścić styki na podpiętym aku?

 

mozesz bez stresu odpinac przepustnice i przeplywomierze na podlaczonym akumulatorze

 

tak czy inaczej bedzie go trzeba kiedys odpiac jesli ma to wszystko zadzialac jak nalezy bedzie potrzebny reset

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było pare razy poruszane na forum o synchronizacji przepustnic w M70 więc jako moderatorowi nie muszę chyba mówić jak to znależć :wink:

 

Zapytałem, bo nazywanie synchronizacją regenerację przepustnic jest dla mnie niezrozumiałe. Pod nazwą synchronizacja rozumiem koordynację w czasie co najmniej dwóch zjawisk, a nie regenerację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było pare razy poruszane na forum o synchronizacji przepustnic w M70 więc jako moderatorowi nie muszę chyba mówić jak to znależć :wink:

 

Zapytałem, bo nazywanie synchronizacją regenerację przepustnic jest dla mnie niezrozumiałe. Pod nazwą synchronizacja rozumiem koordynację w czasie co najmniej dwóch zjawisk, a nie regenerację.

 

toteż o synchronizację a nie regenerację chodziło

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było pare razy poruszane na forum o synchronizacji przepustnic w M70 więc jako moderatorowi nie muszę chyba mówić jak to znależć :wink:

 

Zapytałem, bo nazywanie synchronizacją regenerację przepustnic jest dla mnie niezrozumiałe. Pod nazwą synchronizacja rozumiem koordynację w czasie co najmniej dwóch zjawisk, a nie regenerację.

Chodzi o synchronizacje ciężko pomylić to słowo z regeneracją!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...
Kolego Joker .. mam ten sam problem z 750 juz rok i stoi juz nie odpalana.tez po dluzszym postoju mam takie objawy wrecz identyczne.eml raz sie pali raz nie .robilem synchronizacje przepustnic i czasami przechodzila.teraz moze raz na 10 przejdzie ale po zgaszeniu znowu ta sama historia.szukałem korozji na pinach i wtyczkach ale wszystko wyglada jakby wyjechalo wczoraj z fabryki.rece mi opadly.kolega pisze ze moze byc uwalony licznik - byc moze ale wedle mnie licznik to tylko info a nie sterowanie silnikiem - czyli wynik ze cos nie dziala.mam nadzieje ze ktos w koncu mi pomoze w tym temacie.mieszkam w okolicach Ostrowa wlkp i moze ktos sie znajdzie co przerabial m70 z moich okolic bliskich i troche dalszych oczywiscie odplatnie !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.