Skocz do zawartości

BMW E61 530D M57N2 turbina garrett - wartość oczekiwana


lamacz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam turbinę po regeneracji. Jak jeżdże ze stała prędkością to trubina dmucha o jakieś 50 hPa mniej co chyba nie jest tak źle a wg wskazań BTOOL turbo acutator wynosi na 95%. Moje pytanko jest następujacę: ile powinno trwać osiągniecie wartości oczekiwanej doładowania, bo u mnie to jakies 4s. Test robiłem następująco: skrzynia w DS, wrzuciłem 4 bieg, poczekałem, żeby auto spadło do najmniejszych możliwych obrotów tak żeby niezredukowało biegu no i potem but.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz b tool to zrób sobie log dynamiczny wartości rzeczywistej i oczekiwanej doładowania, wrzuć plik z loga np na tunezilla i sprawdź czy linie na wykresie doładowania aktualnego i oczekiwanego się mniej więcej pokrywają, będziesz miał pewność, że turbo ładuje poprawnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam turbinę po regeneracji. Jak jeżdże ze stała prędkością to trubina dmucha o jakieś 50 hPa mniej co chyba nie jest tak źle a wg wskazań BTOOL turbo acutator wynosi na 95%. Moje pytanko jest następujacę: ile powinno trwać osiągniecie wartości oczekiwanej doładowania, bo u mnie to jakies 4s. Test robiłem następująco: skrzynia w DS, wrzuciłem 4 bieg, poczekałem, żeby auto spadło do najmniejszych możliwych obrotów tak żeby niezredukowało biegu no i potem but.

 

U mnie wartosc zadana w szczycie - 2600 mbar

wartosc otrzymwana - 2599 mbar


Turbina po regeneracji z gwarancja na rok. Auto ma chip dlatego ponad 2 bary bije.


Jak masz zadane 2 bary, a ci bije 1.88 bara czy 1.90 bara to wedlug mnie cos jest nie tak za bardzo sie to rozjezdza. To moze wynikac nawet z minimalnej nieszczelnosci.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz b tool to zrób sobie log dynamiczny wartości rzeczywistej i oczekiwanej doładowania, wrzuć plik z loga np na tunezilla i sprawdź czy linie na wykresie doładowania aktualnego i oczekiwanego się mniej więcej pokrywają, będziesz miał pewność, że turbo ładuje poprawnie.

 

Logi mam, ale jedyne co moge zrobic to wygenerowac graf doladowania w excelu bo nie mam tunezilla. Mam prosbe czy dalo by rade to sprawdzic w tym programie moj log: https://www.weblux.net/dpf-monitor_2021-06-17_133912.csv

Z gory dziekuje i bede wdzieczny za wszelkie uwagi, ze auto ciagnie gdzies o 1800 obr/mni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna ta tunezuilla, cos podobnego mozna wygenerowac w excelu :-) , ale wracajac do tematu: wrzucilem tylko do grafu boost w czasie : https://log.tunezilla.com/chart/491952#H8KLCADDrQ3DnGACA03DjMOBCsKAIBAEw5B/w5nCs0JCfyMeLBdbMBVdwqHDusO6w5QuHWceM1rDg8Kew47CjSJKX1LDixXDhGLDhChDKsO0YMKPAjxGLMKWEcKGWMOnw6Qtw61FdVohf8OwwoTCisO8A8Odb0B9wovDhsKpw6ZAPHrCtRrDswLDtio0w6h1AAAA


I teraz moje pytania, spostrzezenia:

1. widac ze jak juz turbina dodmucha a nawet przedmucha za duzo to w pewnych miejscach jest wiecej niz boost expected, czy to jest OK ?

2. w 37 sek widac jak daje buta, ale turbinie trwa ok 4 sek zeby osignela boost expected, czy taki czas jest OK ? Czy powinno to byc szybciej ?


Moze ktos jeszcze ma orginalna turbine i mogl by mi rzuci loga zebym mial porownanie jak wstaje i w jakim czasie osiaga zadany boost w czasie. Mial bym porownanie. Ale super jak by ktos looknal na mojego loga i powiedzial co o tym mysli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowy overboost czyli przeładowanie jest ok, sterownik silnika po chwili będzie dążył do wyrównania doładowania aktualnego z oczekiwanym. Ogólnie loga powinno się zrobić na jednym biegu, zaczynając od niskich obrotów z butem w podłodze, ale może niech ktoś mądrzejszy w tym temacie się wypowie. Wklejam link z mojego loga, który jest zrobiony w podobny sposób jak twój czyli z takiej "luźnej jazdy". Doładowanie aktualne nie zawsze jest równe z oczekiwanym, ponieważ turbo potrzebuje chwili na zbudowanie tego boostu, ale im szybciej tym lepiej. U Ciebie prawdopodobnie geometria nie jest do końca ok.

Link do loga : https://log.tunezilla.com/chart/491986#H8KLCABiGMOcYAIDdcOOw50Kw4IwDAXDoHfDiXULVgfDqsKzwpRdVBvCusOAwrbCjjQTw7XDqcOtw4/CjcKCwr09X3ISa8KBccKJD8OUw57CiUsowqAOw6o6KgvDt8K4w5xoRR04w65bw4pxC8Onw4jDtMOGMgUBV2QnCEXCnMO3w7rCpcOdwpNSNcKmMEnChcOcw7kFNsOXwoBpG8K7w4TCtMONVE/CmsKhRBPDucKfR8KOSnjDh39yw6rDisOQwpVLV8OOXTFNw4YPbMKgeyEoAQAA

Ewentualnie sprawdź dokładnie szczelność dolotu.

Taka mała sugestia, podłącz b- tool bezpośrednio po kablu, za pomocą przejściówki do telefonu OTG i interwał logowania ustaw na 0,1 sekundy, odczyt danych będzie szybszy i dokładniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowy overboost czyli przeładowanie jest ok, sterownik silnika po chwili będzie dążył do wyrównania doładowania aktualnego z oczekiwanym. Ogólnie loga powinno się zrobić na jednym biegu, zaczynając od niskich obrotów z butem w podłodze, ale może niech ktoś mądrzejszy w tym temacie się wypowie. Wklejam link z mojego loga, który jest zrobiony w podobny sposób jak twój czyli z takiej "luźnej jazdy". Doładowanie aktualne nie zawsze jest równe z oczekiwanym, ponieważ turbo potrzebuje chwili na zbudowanie tego boostu, ale im szybciej tym lepiej. U Ciebie prawdopodobnie geometria nie jest do końca ok.

Link do loga : https://log.tunezilla.com/chart/491986#H8KLCABiGMOcYAIDdcOOw50Kw4IwDAXDoHfDiXULVgfDqsKzwpRdVBvCusOAwrbCjjQTw7XDqcOtw4/CjcKCwr09X3ISa8KBccKJD8OUw57CiUsowqAOw6o6KgvDt8K4w5xoRR04w65bw4pxC8Onw4jDtMOGMgUBV2QnCEXCnMO3w7rCpcOdwpNSNcKmMEnChcOcw7kFNsOXwoBpG8K7w4TCtMONVE/CmsKhRBPDucKfR8KOSnjDh39yw6rDisOQwpVLV8OOXTFNw4YPbMKgeyEoAQAA

Ewentualnie sprawdź dokładnie szczelność dolotu.

Taka mała sugestia, podłącz b- tool bezpośrednio po kablu, za pomocą przejściówki do telefonu OTG i interwał logowania ustaw na 0,1 sekundy, odczyt danych będzie szybszy i dokładniejszy.

 

Dzieki tak zrobie, podlacze pod OTG, zmenie interwal i zrobie testa na jednym biegu. Wrzuce grafa, sam jestem ciekway, bo wg mojego logu nie ma widac przyrostu liniowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem test przez kabel z czestotliwoscia 0.1 sek, ale mam ten sam problem tzn jak by aplikacja BTool miala problem z odswiezaniem wartosci boostu wiz obrazek:


TEST: jechalem na 3 biegu w DS na co najmniejszych obrotach i dalem buta 100%, widac w 18 rzadku, ale dopiero w 40 rzadku widacm ze boost osiagnal wartosc oczekiwana, pewnie wzrastal liniowo, ale BTool tego nie logowal ??


Jak wersje BTool macie, albo jak nastawiony connection settings ?


boost_table.jpg


Ogolnie widac, ze osiagniecie maxa sprezarce zabralo ok 4s, patrzac na twoj przeslany graf i 3 przyspieszanie,to widac ze tez osiagniecie maxa trwalo tez ok 4 sek, czy dobrze kombinuje ?


Please HELP ! :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje ustawienia btool.

Ustawienia zaawansowane:

Typ adaptera : OBD K+DCAN

Protokół diagnostyczny: D-CAN (2007+)

Ustawienia ogólne:

Zaznaczona opcja "czytaj live data blokami (szybciej)"

Na moim wykresie te przyśpieszenia są takie luźne od niechcenia, i nie było to robione z butem w podłodze. Jak zauważysz doładowanie zarówno aktualnie jak i oczekiwane na wykresie płynnie rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje ustawienia btool.

Ustawienia zaawansowane:

Typ adaptera : OBD K+DCAN

Protokół diagnostyczny: D-CAN (2007+)

Ustawienia ogólne:

Zaznaczona opcja "czytaj live data blokami (szybciej)"

Na moim wykresie te przyśpieszenia są takie luźne od niechcenia, i nie było to robione z butem w podłodze. Jak zauważysz doładowanie zarówno aktualnie jak i oczekiwane na wykresie płynnie rośnie.

 

Wiec mam tak samo, jeszcze sproboje inne programy i zobacze czy boost wzrasta liniowo, moja wersja BTool'a : 2.137

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego najlepiej ogarnij sobie program ISTA na laptopa. Jest tam w funkcjach serwisowych taka procedura jak air mass system test. Program automatycznie testuje cały system doładowania i wykrywa wszystkie odstępstwa od normy między innymi w ciśnieniu doładowania, zmierzonej masie powietrza przez przepływomierz, pracy egr, czy też działaniu klap wirowych, a także poprawności działania wszystkich czujników w układzie ( czujnik doładowania, temperatury powietrza dolotowego, temp powietrza doładowanego etc.). Link do przykładowego testu :

https://www.youtube.com/watch?v=EF4lVoHicE8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego loga ewidentnie widac, że turbina ma albo nastawnik elektroniczny do regeneracji i zle nastawia prace turbosprezarki albo geometria turbiny jest zle ustawiona. Raz masz niedoladowanie by po chwili miec przeladowanie turbiny.


Podczas normalnej jazdy tak tego nie odczujesz ale jezdzic na przeladowaniu caly czas to szybcie turbina padnie, bo ci na zadanym 2.4 bara robi prawie 2.6 bara. Przeladowuje uklad, a zaplon i dawki paliwa sa pod 2.4 bara.


Podjedz na strojenie softu - moze da sie to jakos wszystko ladnie wyciagnac jak ktos dobrze ogarnia.


Opcjonalnie jezdzic jak jest , bo inwestowanie w to auto duzych pieniedzy to glupota. To juz 15 letnie gruzy.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego loga ewidentnie widac, że turbina ma albo nastawnik elektroniczny do regeneracji i zle nastawia prace turbosprezarki albo geometria turbiny jest zle ustawiona. Raz masz niedoladowanie by po chwili miec przeladowanie turbiny.


Podczas normalnej jazdy tak tego nie odczujesz ale jezdzic na przeladowaniu caly czas to szybcie turbina padnie, bo ci na zadanym 2.4 bara robi prawie 2.6 bara. Przeladowuje uklad, a zaplon i dawki paliwa sa pod 2.4 bara.


Podjedz na strojenie softu - moze da sie to jakos wszystko ladnie wyciagnac jak ktos dobrze ogarnia.


Opcjonalnie jezdzic jak jest , bo inwestowanie w to auto duzych pieniedzy to glupota. To juz 15 letnie gruzy.

 


Dzieki za opd. Tu mam jeszcze kawalek wykresu z CARLY: aktualizuje dane co 0,5 sek, ale i tak lepiej niz w BToolu ktory mam, co o tym myslisz ?


https://log.tunezilla.com/chart/492512#H8KLCADCtsOjw51gAgPCi8KOVkrDiS/DkcONw4nDjEtVw5IpKSpNwo3DlcKJVkrDjsOPTQIKw6jCphfDpcKXFhQrw6kYQARzw7LCizLCq8KAw4oMdMKUw5JTw7NSwosSS1LClUAyCAPDkhJzwopTY2MBw5w4ZcOJVQAAAA==


Wg mnie tez trzeba wyregulowac ten elektroniczny acutator. Chyba przesunac caly zakres w lewo, tzn zeby turbina wstawala wczesniej i zbytecznie nieprzeladowywala.

Turbine mam po regeneracji na czesciach meletta, nowe kolo kompresji i nowa geometria. Mam nadzieje, ze to tyko kwestia regulacji przez zlacze.

Firma, ktora to robila, mowila zeby turbine poslal do nich na reklamacje a oni sprawdza, ale niechce placic znowu mechanikowi za wyciaganie trubiny i nastawianie, ktore moze znowu skonczyc sie w ten sam sposob, wiec jestem wstepnie umowiony na regulacje na aucie. Chyba bede pierwszym, ktoremu to beda robic na aucie bez demontazu. Zobaczymy jaki bedzie rezultat. Napewno dam znac i potem tez podam nazwe firmy, narazie nie chce robic reklamy lub antyreklamy. Jak narazie mi sie podoba, ze nie widzac problemu w reklamacji i dzwonia do mnie sami w tej sprawie, wiec kontakt oceniam na 100%, zobaczymy co dalej.


Odnosnie tych gruzow, to w sumie wole mojego gruza z 2008 z 300 tys na blacie (stan jak nowka), niz te nowe downsizingi, wg mnie te nowe auta przy 150-200 tys beda sie sypac. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego loga ewidentnie widac, że turbina ma albo nastawnik elektroniczny do regeneracji i zle nastawia prace turbosprezarki albo geometria turbiny jest zle ustawiona. Raz masz niedoladowanie by po chwili miec przeladowanie turbiny.


Podczas normalnej jazdy tak tego nie odczujesz ale jezdzic na przeladowaniu caly czas to szybcie turbina padnie, bo ci na zadanym 2.4 bara robi prawie 2.6 bara. Przeladowuje uklad, a zaplon i dawki paliwa sa pod 2.4 bara.


Podjedz na strojenie softu - moze da sie to jakos wszystko ladnie wyciagnac jak ktos dobrze ogarnia.


Opcjonalnie jezdzic jak jest , bo inwestowanie w to auto duzych pieniedzy to glupota. To juz 15 letnie gruzy.

 


Dzieki za opd. Tu mam jeszcze kawalek wykresu z CARLY: aktualizuje dane co 0,5 sek, ale i tak lepiej niz w BToolu ktory mam, co o tym myslisz ?


https://log.tunezilla.com/chart/492512#H8KLCADCtsOjw51gAgPCi8KOVkrDiS/DkcONw4nDjEtVw5IpKSpNwo3DlcKJVkrDjsOPTQIKw6jCphfDpcKXFhQrw6kYQARzw7LCizLCq8KAw4oMdMKUw5JTw7NSwosSS1LClUAyCAPDkhJzwopTY2MBw5w4ZcOJVQAAAA==


Wg mnie tez trzeba wyregulowac ten elektroniczny acutator. Chyba przesunac caly zakres w lewo, tzn zeby turbina wstawala wczesniej i zbytecznie nieprzeladowywala.

Turbine mam po regeneracji na czesciach meletta, nowe kolo kompresji i nowa geometria. Mam nadzieje, ze to tyko kwestia regulacji przez zlacze.

Firma, ktora to robila, mowila zeby turbine poslal do nich na reklamacje a oni sprawdza, ale niechce placic znowu mechanikowi za wyciaganie trubiny i nastawianie, ktore moze znowu skonczyc sie w ten sam sposob, wiec jestem wstepnie umowiony na regulacje na aucie. Chyba bede pierwszym, ktoremu to beda robic na aucie bez demontazu. Zobaczymy jaki bedzie rezultat. Napewno dam znac i potem tez podam nazwe firmy, narazie nie chce robic reklamy lub antyreklamy. Jak narazie mi sie podoba, ze nie widzac problemu w reklamacji i dzwonia do mnie sami w tej sprawie, wiec kontakt oceniam na 100%, zobaczymy co dalej.


Odnosnie tych gruzow, to w sumie wole mojego gruza z 2008 z 300 tys na blacie (stan jak nowka), niz te nowe downsizingi, wg mnie te nowe auta przy 150-200 tys beda sie sypac. :-)

 

Tutaj na logu jest pokazane, ze twoje turbo ma lag w wstawaniu minimalny i znowu niedoladowanie za chwile przeladowanie wstawanie od dolu zmulone czyms nie wiem czym. U mnie tez turbo po regeneracji na czesciach Maleta ale jak mam zadane 2.4 bara to mi robi 2.39 bara otrzymywane. Rozjazd wynosi maximum 0.1 miedzy zadanym a otrzymywanym i mam mniejszy lag w wstawaniu turbiny mam oryginalne turbo z 2.0d po regeneracji i po sofcie chip.


Co sie ma sypac jak masz na auto 7 lat gwarancji i co sie nie popsuje to ci naprawia w ramach gwarancji. A e60 silniki to juz piece co maja po 13-16 lat co ty myslisz ze te auta wieczne sa ? heheheheheh pozdro

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego loga ewidentnie widac, że turbina ma albo nastawnik elektroniczny do regeneracji i zle nastawia prace turbosprezarki albo geometria turbiny jest zle ustawiona. Raz masz niedoladowanie by po chwili miec przeladowanie turbiny.


Podczas normalnej jazdy tak tego nie odczujesz ale jezdzic na przeladowaniu caly czas to szybcie turbina padnie, bo ci na zadanym 2.4 bara robi prawie 2.6 bara. Przeladowuje uklad, a zaplon i dawki paliwa sa pod 2.4 bara.


Podjedz na strojenie softu - moze da sie to jakos wszystko ladnie wyciagnac jak ktos dobrze ogarnia.


Opcjonalnie jezdzic jak jest , bo inwestowanie w to auto duzych pieniedzy to glupota. To juz 15 letnie gruzy.

 


Dzieki za opd. Tu mam jeszcze kawalek wykresu z CARLY: aktualizuje dane co 0,5 sek, ale i tak lepiej niz w BToolu ktory mam, co o tym myslisz ?


https://log.tunezilla.com/chart/492512#H8KLCADCtsOjw51gAgPCi8KOVkrDiS/DkcONw4nDjEtVw5IpKSpNwo3DlcKJVkrDjsOPTQIKw6jCphfDpcKXFhQrw6kYQARzw7LCizLCq8KAw4oMdMKUw5JTw7NSwosSS1LClUAyCAPDkhJzwopTY2MBw5w4ZcOJVQAAAA==


Wg mnie tez trzeba wyregulowac ten elektroniczny acutator. Chyba przesunac caly zakres w lewo, tzn zeby turbina wstawala wczesniej i zbytecznie nieprzeladowywala.

Turbine mam po regeneracji na czesciach meletta, nowe kolo kompresji i nowa geometria. Mam nadzieje, ze to tyko kwestia regulacji przez zlacze.

Firma, ktora to robila, mowila zeby turbine poslal do nich na reklamacje a oni sprawdza, ale niechce placic znowu mechanikowi za wyciaganie trubiny i nastawianie, ktore moze znowu skonczyc sie w ten sam sposob, wiec jestem wstepnie umowiony na regulacje na aucie. Chyba bede pierwszym, ktoremu to beda robic na aucie bez demontazu. Zobaczymy jaki bedzie rezultat. Napewno dam znac i potem tez podam nazwe firmy, narazie nie chce robic reklamy lub antyreklamy. Jak narazie mi sie podoba, ze nie widzac problemu w reklamacji i dzwonia do mnie sami w tej sprawie, wiec kontakt oceniam na 100%, zobaczymy co dalej.


Odnosnie tych gruzow, to w sumie wole mojego gruza z 2008 z 300 tys na blacie (stan jak nowka), niz te nowe downsizingi, wg mnie te nowe auta przy 150-200 tys beda sie sypac. :-)

'

Ty masz serie N w dieslu najgorsze diesle jakie powstaly w E60.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.