Skocz do zawartości

Nagłośnienie


radoboski95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam podstawowe nagłośnienie w swojej e60. Nie ukrywam że jest trochę przeciętne. Wyczytałem kiedyś że HIFI od podstawowego różni się dwoma głosnikami w słupkach drzwi oraz wzmacniaczem w bagażniku. Jeżeli chodzi o doposażenie HIFI w zupełności zapokoiło by moje pragnienia, nie mam potrzeby posiadania L7. Kiedyś pewna osoba mi powiedziała że w boczkach drzwi są już wypuszczone kostki pod te tweetery i wystarczy tylko dopaść tweetery i wpiąć je w kostki. Mamy wtedy bieda HIFI bez wzmaka. Czy takie coś zagra i czy podniesie choć trochę jakość dźwięku? Czy bez wzmacniacza nie ma to sensu? Nie mam wygórowanych wymagań więc wydaje mi się że dodatkowe dwa głośniki były by dla mnie w pełni wystarczające
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Ten zabieg z głośnikami niewiele zmieni (chyba nic)

Opcja na poprawę jakości i mocy bez wzmacniacza jest wymiana jednostki na CIC .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę jakieś dedykowane głośniki do E60 firm typu; audiosystem ,gladen ,dimension one.

Będą grały lepiej niż jakiekolwiek fabrycznie montowane systemy.

Będziesz mógł je zamontować bez wzmacniacza ,ale bez niego uzyskasz tylko 20% potencjału tych głośników.


Lepszy ryc niż nic bo standardowe nagłośnienia w naszych BMW to sodoma i gomora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w x1 tez jest podstawowe audio , i również zastanawiam się nad jego poprawą ale to ciężki temat. Caly czas chodzi mi po głowie wymiana dwóch subow pod fotelami na coś lepszego ale czy różnica będzie az na ryle zauważalna ze warto wydać te 800 zł na dwa głośniki?


https://allegro.pl/oferta/audio-system-ax-08-bmw-evo2-basowa-petarda-bmw-e-f-8095424708?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli nie masz wygórowanych wymagań to zrobiłbym tak:

- Głośniki średniotonowe i wysokotonowe z Logic7(nie wiem jak teraz, ale jeszcze niedawno cały komplet(dwa tweetery i dwa średniaki), niekoniecznie na jednej aukcji, można było dostać do 300zł) - głośniki zmieniłbym tylko z przodu

- subwoofery z przedliftowego E65 logic7(jako jedyne mają impedancję 4ohm) - wtedy można użyć wzmacniacza 4-ro kanałowego w dwóch mostkach, co da tanim kosztem większą moc

- ew. użyć subwooferów z E60/E90(te mają impedancję 2ohm) i wzmacniacz 2-kanałowy, który osiągnie co najmniej 70-80W przy 2ohm na kanał

- konwerter sygnału hi-low

- wyprowadzić z jednostki sygnały do wzmacniacza z systemu hifi(zasila on tylko subwoofery) oraz przekodować jednostkę na Hifi, aby to wyjście uaktywnić(sygnały są w jednej z dolnych kostek ISO). Jest tam też sygnał do aktywacji wzmacniacza.


Przerobiłem w ten sposób kilka E65 i dwie E60. Każdy z właścicieli zadowolony z przeskoku jakości, a koszta na używanych częściach nie wyszły dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło matko dla mnie czarna magia :-) a jest w naszych autach możliwość dołożenia takiego cuda:?


https://allegro.pl/oferta/blaupunkt-gtb8200a-subwoofer-skrzynia-aktywna-8747066157?utm_medium=app_share&utm_source=facebook


Rozumiem że wystarczy podłączyć sie pod tylne głośniki konwerterem a potem skrzynkę pod aku i wszystko będzie śmigało automatycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a pozostawienie subów z wersji bieda, podpięcie tweetów od HIFI plus zamontowanie wzmacniacza od hifi wchodzi w grę? Jak ogólnie wygląda sprawa zamontowania wzmacniacza jeżeli go nie ma. Jest miejsce gdzie on spasuje czy musimy go gdzieś "upychać" i ogólnie jak z ciągnięciem kabli i czy robota do ogarnięcia w domowym zaciszu? Ciągle chodzi mi o to że nie chce się pchać w koszty i myślę że takie dwa dodatkowe głośniki plus wzmacniacz będą dla mnie wystarczające a i jeżeli z wzmakiem nie ma większych problemów to byłbym w stanie sam sobie to ogarnąć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacz z tego co się orientuję fabrycznie jest w tylnym lewym nadkolu , ale jego dołożenie wiąże sie z pruciem połowy auta. Taka mała skrzyneczka jaką dałem wyżej jest chyba najtańszym i najprostszym sposobem na podbicie basów bo nie ciągniesz żadnych kabli przez całe auto , wszystko robisz w bagażniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ło matko dla mnie czarna magia :-) a jest w naszych autach możliwość dołożenia takiego cuda:?


https://allegro.pl/oferta/blaupunkt-gtb8200a-subwoofer-skrzynia-aktywna-8747066157?utm_medium=app_share&utm_source=facebook


Rozumiem że wystarczy podłączyć sie pod tylne głośniki konwerterem a potem skrzynkę pod aku i wszystko będzie śmigało automatycznie?

W kombi takie 8" może jeszcze da radę. W sedanie tego nie widzę.

Poza tym, w systemie Hifi i Top-hifi(Logic7 w przypadku E60) mamy dwa subwoofery 8", po jednym pod fotelem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podstawowym audio tez mam dwa suby pod fotelami o średnicy 20cm, problem w tym ze to wogóle nie gra. I myślę ze taka skrzynka da o wiele lepszy efekt niz wymiana samych głośników bo w końcu nie maja one żadnego wzmaka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak na moje oko to wzmacniacz w fabryczny system będzie w stanie sporo zdziałać. U mnie samo podłączenie AUX na porządnym kablu ze wzmacniaczem słuchawkowym dało niezłe rezultaty, a calem było tylko zgłośnienie wejścia. Jest na nim teżopcja podbicia i też daje radę, ale pełen wzmacniacz napewno dużo lepiej by to uciągnął. (mam hifi z tweeterami i subami pod siedzeniami)

Pamiętam podobny problem w e39 - wrzuciłem zamiast fabrycznych nokii Hertze - zupełnie nic się nie zmieniło, dopiero jak na aux zgłośniłem i podbiłem to była konkretna różnica. Dlatego w moim odczuciu audio w BMW jest w miarę ok, tylko w standardzie nie ma czym wyciągnąć dźwięku, ale dla mnie w samochodzie tylko AUX istnieje, innych opcji nie używam FM na czym się nie puści to porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W podstawowym audio tez mam dwa suby pod fotelami o średnicy 20cm, problem w tym ze to wogóle nie gra. I myślę ze taka skrzynka da o wiele lepszy efekt niz wymiana samych głośników bo w końcu nie maja one żadnego wzmaka.

W podstawowym audio subwoofery pod fotelami mają 16cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W podstawowym audio to co jest pod fotelami to nie są suby tylko szerokopasmowe głośniki miernej jakości. Do nich jest puszczone całe pasmo a nie tylko niskie tony.

Jak ktoś chce to mam dobre dwa suby 20cm pod fotele. Mały wzmak też się znajdzie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz wygórowanych wymagań to zrobiłbym tak:

- Głośniki średniotonowe i wysokotonowe z Logic7(nie wiem jak teraz, ale jeszcze niedawno cały komplet(dwa tweetery i dwa średniaki), niekoniecznie na jednej aukcji, można było dostać do 300zł) - głośniki zmieniłbym tylko z przodu

- subwoofery z przedliftowego E65 logic7(jako jedyne mają impedancję 4ohm) - wtedy można użyć wzmacniacza 4-ro kanałowego w dwóch mostkach, co da tanim kosztem większą moc

- ew. użyć subwooferów z E60/E90(te mają impedancję 2ohm) i wzmacniacz 2-kanałowy, który osiągnie co najmniej 70-80W przy 2ohm na kanał

- konwerter sygnału hi-low

- wyprowadzić z jednostki sygnały do wzmacniacza z systemu hifi(zasila on tylko subwoofery) oraz przekodować jednostkę na Hifi, aby to wyjście uaktywnić(sygnały są w jednej z dolnych kostek ISO). Jest tam też sygnał do aktywacji wzmacniacza.


Przerobiłem w ten sposób kilka E65 i dwie E60. Każdy z właścicieli zadowolony z przeskoku jakości, a koszta na używanych częściach nie wyszły dużo

Subwofery np udimension + wzmacniacz 4 kanalowy do tego zasilenie z niego przodów. Wzmacniacza nie trzeba mostkowac dla zmiany 4/8ohm, wystarczy przeliczyc (prawo ohma) i odpowiednio ustawić by osiągnąć maksymalną moc bez spalenia glosnikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli nie masz wygórowanych wymagań to zrobiłbym tak:

- Głośniki średniotonowe i wysokotonowe z Logic7(nie wiem jak teraz, ale jeszcze niedawno cały komplet(dwa tweetery i dwa średniaki), niekoniecznie na jednej aukcji, można było dostać do 300zł) - głośniki zmieniłbym tylko z przodu

- subwoofery z przedliftowego E65 logic7(jako jedyne mają impedancję 4ohm) - wtedy można użyć wzmacniacza 4-ro kanałowego w dwóch mostkach, co da tanim kosztem większą moc

- ew. użyć subwooferów z E60/E90(te mają impedancję 2ohm) i wzmacniacz 2-kanałowy, który osiągnie co najmniej 70-80W przy 2ohm na kanał

- konwerter sygnału hi-low

- wyprowadzić z jednostki sygnały do wzmacniacza z systemu hifi(zasila on tylko subwoofery) oraz przekodować jednostkę na Hifi, aby to wyjście uaktywnić(sygnały są w jednej z dolnych kostek ISO). Jest tam też sygnał do aktywacji wzmacniacza.


Przerobiłem w ten sposób kilka E65 i dwie E60. Każdy z właścicieli zadowolony z przeskoku jakości, a koszta na używanych częściach nie wyszły dużo

Subwofery np udimension + wzmacniacz 4 kanalowy do tego zasilenie z niego przodów. Wzmacniacza nie trzeba mostkowac dla zmiany 4/8ohm, wystarczy przeliczyc (prawo ohma) i odpowiednio ustawić by osiągnąć maksymalną moc bez spalenia glosnikow.

A co ma prawo Ohma w tym wszystkim? Większość wzmacniaczy samochodowych bez mostka współpracuje z impedancją 2Ohm. Dlatego w mostku minimum to 4ohm(podłączamy głośnik do wyjść dwóch końcówek mocy).

Propozycja użycia 4 kanałówki wynikła z faktu, że da się kupić tanio wiele takich wzmacniaczy, które mają 50-60W RMS na kanał. Użycie dwóch mostków daje nam 120-160W x2, co jest wartością 3-4 razy większą od tej, którą oferuje fabryczny wzmacniacz z logic7.

Radio, nawet business spokojnie uciągnie głośniki z logic7(mimo, że midwoofery z alu membraną mają impedancję 2 Ohm), a jedynie suby podłączyć pod zewnętrzny wzmacniacz, bo te potrzebują najwięcej prądu


Suby z logic7 to koszta rzędu 250-300zł za dwa. Wzmacniacze o których wspomniałem też da się kupić w podobnej kwocie(np. 4ch philipsa), co daje nam mniejsze koszta niż wspomniane udimension, a szczerze powiedziawszy nie powiedziałbym, żeby te udim grały wyraźnie lepiej. To dobra opcja jak ktoś ma stereo i chce nowe głośniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje oko to wzmacniacz w fabryczny system będzie w stanie sporo zdziałać. U mnie samo podłączenie AUX na porządnym kablu ze wzmacniaczem słuchawkowym dało niezłe rezultaty, a calem było tylko zgłośnienie wejścia. Jest na nim teżopcja podbicia i też daje radę, ale pełen wzmacniacz napewno dużo lepiej by to uciągnął. (mam hifi z tweeterami i subami pod siedzeniami)

Pamiętam podobny problem w e39 - wrzuciłem zamiast fabrycznych nokii Hertze - zupełnie nic się nie zmieniło, dopiero jak na aux zgłośniłem i podbiłem to była konkretna różnica. Dlatego w moim odczuciu audio w BMW jest w miarę ok, tylko w standardzie nie ma czym wyciągnąć dźwięku, ale dla mnie w samochodzie tylko AUX istnieje, innych opcji nie używam FM na czym się nie puści to porażka.

Ja bym spróbował tweetery HIFI +wzmacniacz od HIFI bo jest to według mnie najtańsza opcja (dwa tweetery 200 zł, wzmacniacz hifi poniżej stówki) to tak na dzień dzisiejszy. Tylko pytanie czy ktoś takie coś cudował albo czy ktoś ma pomysł do których głośników pociągnąć kabelki od wzmaka. Jakby sie udało to może wzmacniacz byłby z kostką, ale trzeba też wiedzieć który pin od czego. Nie wydaje się to zbyt łatwe. A z drugiej strony ten wzmacniacz jest tak mały że można go po lewej stronie pod wykładziną bagażnika śmiało schować. W dalszym ciągu upieram sie przy tym ponieważ nie mam potrzeby inwestowania w audio grubej kasy, ba powiem nawet ze l7 to dla mnie za dużo. A inna sprawa to to że wymiana subów pod fotelami i innych glosnikow to poprostu wiecej roboty a taki efekt jest mi niepotrzebny. Mamy dwa gwizdki, sciagamy boczki wpinamy kostki składamy wszystko do kupy. Tylko nurtuje mnie ta sprawa wzmacniacza od hifi do wersji stereo. Czy jest to wykonalne bez większych ceregieli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to powodzenia dalej z montażem innym naglośnienia skoro nie przeliczasz głośników pod dokładane wzmacniacze ;)

Wytłumacz w takim razie w jaki sposób mam przeliczać, aby to prawidłowo zrobić.

Obracam się w świecie car-audio od kilkunastu lat i takich bredni, zwłaszcza w odniesieniu do prawa ohma, to jeszcze nie słyszałem

Edytowane przez cursor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak na moje oko to wzmacniacz w fabryczny system będzie w stanie sporo zdziałać. U mnie samo podłączenie AUX na porządnym kablu ze wzmacniaczem słuchawkowym dało niezłe rezultaty, a calem było tylko zgłośnienie wejścia. Jest na nim teżopcja podbicia i też daje radę, ale pełen wzmacniacz napewno dużo lepiej by to uciągnął. (mam hifi z tweeterami i subami pod siedzeniami)

Pamiętam podobny problem w e39 - wrzuciłem zamiast fabrycznych nokii Hertze - zupełnie nic się nie zmieniło, dopiero jak na aux zgłośniłem i podbiłem to była konkretna różnica. Dlatego w moim odczuciu audio w BMW jest w miarę ok, tylko w standardzie nie ma czym wyciągnąć dźwięku, ale dla mnie w samochodzie tylko AUX istnieje, innych opcji nie używam FM na czym się nie puści to porażka.

Ja bym spróbował tweetery HIFI +wzmacniacz od HIFI bo jest to według mnie najtańsza opcja (dwa tweetery 200 zł, wzmacniacz hifi poniżej stówki) to tak na dzień dzisiejszy. Tylko pytanie czy ktoś takie coś cudował albo czy ktoś ma pomysł do których głośników pociągnąć kabelki od wzmaka. Jakby sie udało to może wzmacniacz byłby z kostką, ale trzeba też wiedzieć który pin od czego. Nie wydaje się to zbyt łatwe. A z drugiej strony ten wzmacniacz jest tak mały że można go po lewej stronie pod wykładziną bagażnika śmiało schować. W dalszym ciągu upieram sie przy tym ponieważ nie mam potrzeby inwestowania w audio grubej kasy, ba powiem nawet ze l7 to dla mnie za dużo. A inna sprawa to to że wymiana subów pod fotelami i innych glosnikow to poprostu wiecej roboty a taki efekt jest mi niepotrzebny. Mamy dwa gwizdki, sciagamy boczki wpinamy kostki składamy wszystko do kupy. Tylko nurtuje mnie ta sprawa wzmacniacza od hifi do wersji stereo. Czy jest to wykonalne bez większych ceregieli

 

Żeby podłączyć jakikolwiek wzmacniacz do subwooferów i tak musisz wyjąć fotele. Wiązka biegnie od radia do subwoofera, a później do drzwi cieńszym przewodem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam podstawowe audio.

U mnie dołożenie tweeterów razem ze zwrotnicą od Gladen One BMW 201 i głośnikami średnio tonowymi Audio System EX80SQ EVO dużo dało. Wreszcie pojawiły się wysokie tony, więcej detali i lepsza średnica.

Wzmacniacz Audio System M90.4 i subwoofery od Gladena mam na razie nie zamontowane bo jeszcze kabli nie kupiłem :)

Wzmacniacz od hifi gdyby kupić razem z wiązką to wtedy by to można łatwo podłączyć (tak mi się wydaję) ale bez demontażu dużej liczby elementów się nie obejdzie. Ciężko chyba też kupić samą wiązkę bo nikomu się nie chcę pruć całego samochodu dla kabli.


Tutaj cytat z aukcji do dedykowanych głośników Audio System do BMW o tweeterach użytych w BMW


"Fabryczne głośniki w wersji Hi-Fi jak w wersji Harman Kardon nie posiadają prawdziwej zwrotnicy, fabryczne tweetery HK (oczywiście produkcji Philips made in Ukraine) mają najzwyklejszy kondensator 2,7uF na kabelku. To oznacza, że fabryczny system HK nie dzieli pasma na tony wysokie i średnie, przez co midrange zniekształcają tony wysokie, a tweetery jazgoczą zniekształconymi tonami średnimi!"


https://allegro.pl/oferta/bmw-e90-e91-e60-e61-audio-system-x200bmw-evo2-hifi-8530325659

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powodzenia dalej z montażem innym naglośnienia skoro nie przeliczasz głośników pod dokładane wzmacniacze ;)

Wytłumacz w takim razie w jaki sposób mam przeliczać, aby to prawidłowo zrobić.

Obracam się w świecie car-audio od kilkunastu lat i takich bredni, zwłaszcza w odniesieniu do prawa ohma, to jeszcze nie słyszałem


Skoro prawa fizyczne są dla Ciebie bredniami to polecam wrócić do szkoły.

Trzymaj nawet aplikację jeśli obsługa kalkulatora będzie trudna

http://www.strefacaraudio.pl/topic/61370-jak-poprawnie-ustawi%C4%87-gain-we-wzmacniaczu/


Ewentualnie dalej montować bez ustawień a potem zdziwienie, że głośnki nie wytrzymały rms :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja też mam podstawowe audio.

U mnie dołożenie tweeterów razem ze zwrotnicą od Gladen One BMW 201 i głośnikami średnio tonowymi Audio System EX80SQ EVO dużo dało. Wreszcie pojawiły się wysokie tony, więcej detali i lepsza średnica.

Wzmacniacz Audio System M90.4 i subwoofery od Gladena mam na razie nie zamontowane bo jeszcze kabli nie kupiłem :)

Wzmacniacz od hifi gdyby kupić razem z wiązką to wtedy by to można łatwo podłączyć (tak mi się wydaję) ale bez demontażu dużej liczby elementów się nie obejdzie. Ciężko chyba też kupić samą wiązkę bo nikomu się nie chcę pruć całego samochodu dla kabli.


Tutaj cytat z aukcji do dedykowanych głośników Audio System do BMW o tweeterach użytych w BMW


"Fabryczne głośniki w wersji Hi-Fi jak w wersji Harman Kardon nie posiadają prawdziwej zwrotnicy, fabryczne tweetery HK (oczywiście produkcji Philips made in Ukraine) mają najzwyklejszy kondensator 2,7uF na kabelku. To oznacza, że fabryczny system HK nie dzieli pasma na tony wysokie i średnie, przez co midrange zniekształcają tony wysokie, a tweetery jazgoczą zniekształconymi tonami średnimi!"


https://allegro.pl/oferta/bmw-e90-e91-e60-e61-audio-system-x200bmw-evo2-hifi-8530325659

To nie do końca tak jest. Po pierwsze kondensator na kabelku do tweetera jest filtrem górnoprzepustowym. To filtr I rzędu. To, że mid nie jest cięty od góry, nie oznacza, że będzie siał. Nie znamy jego charakterystyki aby to ocenić. Myślę, że więcej zniekształceń na wysokich tonach jest w podstawowym systemie stereo, w którym nie ma tweeterów(nie wiem czy nie pojawiły się w polifcie), a głośnik szerokopasmowy w drzwiach ma sztucznie podbite wysokie przez radio.

W przypadku Logic7 i wyższych systemów mamy kolejny procesor DSP w samym wzmacniaczu, który odpowiednio wprowadza korekcję sygnału. W ten sposób producent mógł skorygować nadmiar wysokich tonów w pewnym paśmie(paśmie gdzie nakłada się mid i tweeter). Poza tym, tweeter oryginalnie cięty jest przy pomocy kondensatora 4,7uF jak dobrze pamiętam, co i tak daje wysoki podział dla głośnika 4 Ohm, więc pasma mogą nawet nie nachodzić na siebie



Jakby ktoś potrzebował to mam schemat zwrotnicy dla systemu Alpine Hifi dedykowanego do BMW E90. Głośniki wysokotonowe i średniotonowe są bliźniacze jak w Logic7. Tam Alpine zastosował klasyczną dwudrożną zwrotnicę, nie tylko sam kondensator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.