Skocz do zawartości

530d ocena korekcji wtryskiwaczy?


blow19

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dokładnie, może to 1 podaje zbyt dużo, z połączeniem drugiego cylindra i 6ty odejmuje ? poza tym co można sprawdzić na postoju ? nic

korekty powinno się sprawdzić najlepiej podczas jazdy a nie na postoju... tutaj nic kompletnie nie wskazuje...

Miałem u siebie przypadek, że 1 wtrysk pokazywał na postoju prawie 2 na plus czasem dobijał do 3.. wymieniłem go i wsadziłem używkę, okazało się, używka że na postoju dawkuje idealnie, wszystkie korekty blisko 0

Ale !

Podczas jazdy okazało się, że jego korekta używki pod obciążaniem leci min do -3,5 i do -5 ale auto nie kopci..

wsadziłem swój stary, który miał korektę +2 na postoju, a pod obciążeniem dawkował idealnie... auto też nie kopciło ? więc jakie to było znaczenie ? żadne..

Oddałem dwa do sprawdzenia, był ok ale miały różne dawki ustawione, skalibrowali go na maszynie ustawiając odpowiednie wartości i dawkuje teraz jeden i drugi na postoju i pod obciążeniem idealnie... a kod IMA to też chyba fikcja, robiłem testy wpisując nowe kody ima, zostawiając stare, wpisując jakieś losowe które przyjęło i 0 zmian..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Koledzy podepnę się pod temat.

e53 30 diesel M57TU 218hp

na zimnym - temp płynu ok 40st tak wyglądają korekty.

817f8efcfbc8.jpg


b89d5fa06efe.jpg


A na ciepłym...

d8033d27b041.jpg


Obroty tez duzo stabilniejsze po wyłączeniu korekt w inpa i sprawdzeniu obrotów na cylindrach.


Mam w planie zalać Millers Injector Cleaner - ma dobre opinie i widziałem bardzo pozytywne efekty po zalaniu tego.

czy wg Was wtrysk na 1 cyl kwalifikuje się do wymiany ?


Dodaam tylko że po dodaniu gazu i utrzymaniu poziomu ok 2800-3000 obr korekcje spadają znacznie w dół i wędrują w okolice zera.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ok Dzięki koledzy za info.

Na tym etapie wlałe MIllers Injector cleaner.

Zobaczymy czy będzie poprawa jakaś.

Może jest przytkany.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak,

odnośnie tego środka gadałem z gościem z BMW-sport na tym etapie stwierdziłem że doleję do baku. na prawie 100l paliwa.

wyjeżdżę to i zobaczymy.


dodatkowo może zrobię podejście żeby wpiąć się w za filtrem i zrobić z "porotem" obieg zamknięty. Ponoć sama pompka progowa daje rade i silnik powinien odpalić.

jest relacja jak gościu w e60 tak robi.

wtedy efekty ponoć najlepsze są.

tylko dodatkowa zabawa z odpinaniem węży i pomki w baku.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W weekend wymieniłem uszczelki na kolektorze ssącym...

Przy okazji wyczyściłem EGR - nie wyglądał źle, ale jak już rozebrane było to czemu nie.

oczywiście uszczelki też zostały powymieniane.

efekt... może nie jest to ideał... ale zdecydowanie lepiej niż było.


b0e181ff3370.jpg


mam jeszcze sporo paliwa z dodatkiem do wyjeżdźenia...mam nadzieję że będzie jeszcze lepiej.


dyzio255 - wielkie dzięki za pomoc, sugestię i rozmowę.

jak widać na załączonym obrazku... z faktami nie ma co dyskutować ;)

wielka "pjona" :D

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wtrysków nie ruszałem.

Środka wyjeździłem jakieś 30l dopiero.

Dzięki sugestii jednego z kolegów skupiłem sie na szczelności dolotu.

Jak widać nie do końca musiało być Ok po mojej zabawie z rozrusznikiem ostatnio.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nawet nieszczelność kolektora wydechowego ma wpływ na korekty a co dopiero dolotu...
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mi test :) na biegu jałowym nie jeździsz, zrób sobie test podczas jazdy to zobaczysz prawdziwe korekty. Ja miałem 2x lepsze na biegu jałowym względem twoich ale coś mnie tknęło i zrobiłem testy inpą i Istą podczas jazdy i okazało się, że podczas jazdy zupełnie inaczej pracują, np te co daje na 0 podczas jazdy dawał na +3 / +4 czasem poza skalę, ten co dawał na jałowym +2 czasem do +3 podczas jazdy szedł do 0... Istą jest specjalny test i zapamiętuje największe odchyłki z plusa i minusa i wskazuje, który wtrysk jest do wymiany jeżeli leci poza skalę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W dieslu to normalne ze na zimnym pracuje inaczej niż na ciepłym.

Ale nie nazwał bym tego „telepaniem”

Postaram sie zrobić jeszcze test podczas jazdy. Zobaczymy jak to wyglada.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.