Skocz do zawartości

[E60] 535d LCI Wyrzuca płyn chłodniczy przez korek


Crovitz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


od dłuższego czasu mam problem z E60 535d. Jadąc w trasie prędkością autostradową nagle wyświetliło mi komunikat niskiego płynu chłodniczego. Po otwarciu maski zauważyłem, że wyrzuca mi płyn chłodniczy przez korek. Problem objawia się nie zawsze, zazwyczaj po ostrej jeździe lub gdy auto jest odpalone na postoju ponad 30 minut.

Temperaturę trzyma prawidłowo. Układ chłodniczy odpowietrzany poprawnie. Do tej pory zostało wymienione:

  • korek zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego
  • obydwa termostaty
  • chłodniczka EGR
  • pompa wody

Wycieku płynu nigdzie indziej nie widać. Ponadto auto było badane pod kątem uszkodzonej uszczelki pod głowicą (CO2 w płynie chłodniczym), ale wynik negatywny.


Ktoś może miał podobny problem lub wie gdzie jeszcze można szukać przyczyny?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Cześć. Wot zagwozdka! Napisz jak rozwikłasz bo to ciekawe. Stawiał bym na uszczelke głowicy albo chlodniczke egr ale w płynie były spaliny. Może zamulona chłodnica i układ nie całkiem drożny ale były by problemy z temperatura. Z odpowietrzaniem 535d nie ma żadnych problemów układ odpowietrza się praktycznie sam. Wystarczy rozgrzać płyn do 30st.C na pracującym motorze odkręcić korek zbiorniczka wlać płynu by zakrylo min. na wskaźniku jak jest przelew cienkim strumyczkiem to zakręcić i po sprawie. A tu taka zagadka. Powodzenia w walce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy chłodnica jest gorąca przy gorącym silniku,czy wentylator się załącza i działa prawidłowo.

Jaka jest temp płynu,gdy wyrzuca płyn przez korek,(temp odczytaj ze sterownika silnika,lub ukrytego menu) ta informacja pomoże ustalic ,czy jest to wina temperatury,czyli przegrzewania sie,czy np dostawania się ciśnienia,lub spalin?

Czy chłodniczka egr załozona nowa,czy skrzynia automat,czy manual?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak temperatura stała 97 przy 98 zalacza wentylator i 97 tak w kółko,wiec prawidłowo

Skrzynia automat , często się tak zdarzy ze po zgaszeniu auta dopiero po sekundzie zaczyna bulgotać z korka , korki testowałem nowe oryginalne zamiennki i używki (najgorzej było przy nowych korkach )

W oleju brak wody w wodzie brak oleju

Pompy nowe , termostat również . (Była pęknięta w pol pompa elektryczna tez nowa , a stara nie zgubiła żadnych części )

Auto odpowietrzalem na różne sposoby stały strumyczek z przelewu , przy odkreconym korku płyn trzyma stan nie gotuje nie podnosi się stan

Egr zaślepiony

Gdyby to było takie oczywiste nie pisał bym :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

często się tak zdarzy ze po zgaszeniu auta dopiero po sekundzie zaczyna bulgotać z korka , korki testowałem nowe oryginalne zamiennki i używki (najgorzej było przy nowych korkach )

Po wyłączeniu silnika nie ma obiegu płynu,co powoduje wzrost temperatury (sprawdź temp po wyłaczeniu silnika).

Temperatuta wrzenia "prawidłowego"płynu wynosi ok 120 stopni.

Po wyłączeniu silnika temp może wzrosnąć raczej tylko kilka stopni ,nie tyle by powodować wrzenie płynu,która wynosi ok 120 stopni.

To tyle jesli chodzi o wpływ temperatury przy odpowiednim płynie chłodniczym.

Jesli wyrzuca płyn a temp jest nizsza niz 120 stopni to nie jest to wina układu chłodzenia.


Jesli chodzi o ciśnienie płynu to wszystkie elementy mające wpływ są nowe,pompa wody, termostat,korek zbiorniczka.

To one mają wpływ na temp i ciśnienie.

Chłodniczka egr wymieniona(nie wiem czy nowa)

Więc szukaj przyczyny np w uszczelce głowicy,pekniętej głowicy,bloku,zatkany kanał itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wywala wode przez korek w ukladzie jest za wysokie cisnienie w 99% jest to uszkodzona uszczelka pod glowica.


Kup sobie tester za 25 pln na uszczelke pod glowica jak ci plyn zmieni kolor to juz masz pewnosc spaliny w plynie chlodniczym i wysadza wode.


Dodam tez ze chlodniczki egr w E60 to zwykle smietniki i padaja jak muchy, najlepiej caly uklad egr odkrecic zaslepic bo to zwykly szajs.


A jak masz za wysokie cisnienie w ukladzie chlodzenia to ci rozszczelni chlodniczke egr w ciagu kilku miesiecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Cię trochę naprowadzi mój rozwiązany problem wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia. A stało się to po wymianie termostatów z ASO. Okazało że się że nie otwierał się do końca i auto grzało się bez powodu do 100 stopni bez obciążenia. Reklamacja i dostałem nowy główny. Który również był uszkodzony i nie otwierał się nawet o połowę. Kupiłem kolejny lecz już nie w ASO, i co się okazało. Temp na autostradzie aktualnie 88-93, miasto 88-90. Jak miałem DPF to przy wypalaniu nie przekroczyło 96 stopni. Termostat behr bez loga BMW, pełne otwarcie ma przy około 97-98 stopni


Warto sprawdzić czy dodatkowa pompa wody działa. Wspomaga układ przy gorącym silniku, na wolnych obrotach i po wyłączeniu gorącego silnika dopóki nie zbije temperatury na silniku poniżej 90 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te egry chlodniczki i inne duperele faktycznie dramat, 300kk przebiegu i dalej działają. Thanos, domino, darksideofbmw czy jak Ci tam, wszyscy już wiemy ze Twoje beemy przechodzą tuv bez egr i dpf, ale niektórzy nie chcą niszczyć swoich aut tak jak Ty, dziwne ze nie poruszyłeś tematu podwyższonego ciśnienia płynu po chipsie jak to masz w zwyczaju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda słów i pisania tutaj , czy ktoś zanim się wypowie to czyta co było napisane ???

Jeden „kup test na upg „ a pisałem ze robiłem dwa razy i nic

Drugi ze termostaty bo mu temperatura skakała - również pisałem ze nie mam problemów z temp i wymienione termostaty dla zasady na nowe

Trzeci o egr , którego nie mam

I tak bez końca można wymieniać durne komentarze nic nie wnoszące .

Podsumowując ściągam głowice!

Jakie rezultaty opisze w niedalekiej przyszłości pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe termostaty , po ich wymianie temperatura między 75 a osiemdziesiąt pare stopni , auto nawet na postoju jak rozgrzewam to nie dojdzie nawet do 75 stopni , zgasze auto 1 sekunda i bulgot spod korka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperature mozna sprawdzic w ukrytym menu i ladowanie tez. Przyciskiem od kasacji przejechanych km sie dostaniecie do tego menu trzeba wpisac sume 4 ech ostatnich cyfr vinu by uzyskac dostep potem na pozycje 19 - i pozycje w podmenu 7 i 9 to poziom ladowania i temperatura wody, Czasami fajnie sobie zerknac i sprawdzic czy wszystko git.


Co do tego, ze kasacja dpf uszkadza auto to ja po roku jezdzenia bez dpf i egr-a stwierdzam, ze raczej je naprawia i dodaje ciut mocy. Po kasacji dpf jak wsiadlem w auto to widzialem ewidentnie roznice w reakcji na gaz i dynamice auta. Co do przegladow to przeciez pucha zostaje na miejscu dpf, a jedynie jest pusta w srodku i to wszystko. Egr to zwykla ekologia co laduje spaliny kolejny raz w kolektor ssacy i na klapy zasyfiajac nagarem caly kolektor i klapy. Lepiej usunac egr miec czysciutki kolektor i ladne niezalepione klapy wirowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dla potomnych


Temat rozwiązany!!


I przyczyna była oczywista dla objawów czyli upg, chodź nie koniecznie wskazywały na to testy (negatywne testy co)


Samochód rozebrałem, okazało się że uszczelka dmuchneita była na wszystkich , główka delikatnie krzywa

Poszła obróbka, nowe śruby Płyny uszczelki i auto ożyło.


Pozdrawiam , dzięki za chęć pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.