Skocz do zawartości

Filtr dpf i problemy z jego częstym wypalaniem E60 520d


Robinero

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. W moim aucie istnieje cały czas problem związany z częstymi wypaleniami czy tam regeneracjami filtra dpf które u mnie przebiegają średnio co 100-150 km. Ktoś kiedyś odpisał mi na forum, że jeżeli nie mam żadnych błędów,a regenerację są tak częste to wina leży po stronie zapchanego dpf co czyni go mniej pojemny ze względu na popiół który się odkłada. Doradzono mi abym dpf oddał do tzw. prania w profesjonalnym urzadzęniu do reg. dpf za pomocą kompieli wodnej. Auto ma przebieg 256 tyś. Mam go od 2 lat i nic nie robiłem wcześniej z dpf. Udokumentowane i potwierdzone. Nie było żadnych błędów związanych z osprzętem i silnikiem. Silnik pracuje bez zarzutu jedynie szybko rosnąca sadza wg. BTool co powodowało częste reg. Sadza rosła sobie bardzo szybko po wypaleniach po ok. 50 km. Było jej już ok. 20g. Popiołu ok. 14 g. Kolejne km. Już rosła wolniej. Ktoś podpowiedział na forum że pewnie resetował ktoś ponieważ niemożliwe że po takim przebiegu było jej tak mało. Ciśnienie powrotne miałem w normie. Korekty wtrysków w normie. Końcowka rury wydechowej tak czysta że można było brać to za przykład dla innych. Więc postanowiłem wymontować dpf w warsztacie i nastąpiła konsternacja wszystkich obecnych dpf czyściutki jasno szary na wylocie a na wlocie lekko okopcone jedynie brzegi siatki wew. Filtra. No ale ktoś pomyślał na pewno w środku jest zapchany trzeba sprawdzić na maszynie przed myciem. Po zawiezieniu do mycia fachowcy stwierdzili że nie wymaga on mycia ale jak się upieram to zrobią to i to uczynili. Ciśnienie przed 28 mbar po 17 mbar. na urządzeniu do mycia. Nadmieniam że przed myciem wypalenie dpf było 40 km. przed demontażem. Po myciu i zamontowaniu resecie adaptacji nie przez aplikacje tylko przez program diagnostyczny ista nic praktycznie się nie zmieniło. Auto po przejechaniu kilku kilometrów sadza pokazywał od razu ok. 14g. Popiół spadł do 0.12g. pewnie po resecie. BTool pokazał ostatnią regenerację 950 km. temu co jest bzdurą. Znaczek zielony przy reg. zaplanowanej i po przejechaniu ok. 2-3 km. zał wypalanie. Wypalił do 6 g. Sadzy po czym sadza znowu sobie zaczęła rosnąć jak poprzednio. Nic naprawdę nic nie dało czyszczenie dpf i w moim przypadku częste wypalania nie było związku z zapchanym dpf. Może ktoś jeszcze coś wymyśli? Edytowane przez Robinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 142
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mam identyczną sytuację... tylko ze u mnie wypala się co 200-300km. Sadza po wypalaniu rosnie bardzo szybko- też podejrzewam ze ma w sobie dużo popiołu (261tkm ori). Myślałem ze czyszczenie wodą pomoże ale przeczytałem Twój post i się zastawiam... może coś nie tak jest z mieszanką paliwowo-powietrzną i poprostu nadmiernie dymi a dpf to wyłapuje... lub czujniki ciśnienia oszukują..

mam nadzieje ze post nie umrze śmiercią naturalną bo sam jestem ciekaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I u mnie już wszystko chyba było sparwdzone. Jedynie czujnik ciśnienia spalin dpf. nie był podmieniony, który jak zapewniają mechanicy działa jak należy. Chciałem dodać że silnik co do jego pracy, mocy, przyspieszania nie ma zastrzeżeń. Wtryski sprawne, egr czysciutki i sprawny nie zacina, sonda nowa, dolot szczelny kolektor ssacy czysty, turbo nie cieknie, a sadza sobie rośnie jak rosła co ciekawe pomimo tego nie zatkała na amen dpf bo był drożny po demontażu i nawet nie nadawał się do natychmiastowego czyszczenia. Zero błędów. Został mi wcześniej opisany czujnik. Nie chce go kastrować bo to byłaby ostateczność Edytowane przez Robinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Za bardzo się nie znam bo to mój pierwszy śmierdziel, ale opiszę moje doświadczenia, może akurat coś.


Jak kupiłem swojego też miał problem z DPF, w pierwszej kolejności sprawdziłem termostaty - temperatury 65, więc do wymiany i to sprawdź na początek.

Po wymianie termosów w dobrym warsztacie zabrali się za wypalanie na jakimś płynie. Wypalania nie udało się przeprowadzić z uwagi na błąd przepustnicy.

Dopiero po wymianie wszystko przebiegło jak należy. Ciśnienia przed i za DPF bardzo dobre. Tak więc polecam sprawdzić czy temperatury w normie i czy nie ma jakichś bledow związanych z dolotem.


Przebiegw tym momencie to 258t. Wyniki przed i po wypaleniu w warsztacie u mnie w galerii do obejrzenia.


Po 2 miesiącach odpaliłem Carly żeby sprawdzić co tam siedzi i uruchomiłem wypalanie manualnie. Fura na codzień głównie po mieście śmiga, raz w tygodniu mam okazję ja przegonić.

Stan przed na screenie. Po wypaleniu spadło do 1g czy jakoś tak.



19c9c393704841e5501f2099393df9e8_orig.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie termostatów x2 pokazuje 85-87 stopni. Brak jakichkolwiek błędów w dolocie. U mnie z wypalaniem nie ma problemów i wypala tylko za często co spowodowane jest rosnącą sadzą która obliczana jest w jakiś sposób przez sterownik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Również zmagam się z częstym wypalaniem DPF. Sprawdziłem wtryski, turbo, termostaty wymieniłem. EGR sprawny i został ograniczony na 87mg. Auto jeździ tylko trasy 850km do Niemiec, wypalanie co 250km :mad2: Wielokrotnie wypalany przy pomocy BTTOOL, zalewany dpf specyfikiem K2. Testy ciśnienia po wypalaniu idealne. Niestety ciągle bez zmian.

Po przejechaniu 200km w ruchu miejskim bez wypalania łapie błąd 480a i tak w koło.

Może spróbować zaktualizować DDE do nowszej wersji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie


mialem to samo wypalanie mialem co 70 do 150 km jazda po miescie ( termostaty sprawne turbina tez )

czyscilem dpf srodkami takimi jak dodatek do paliwa , dodatek ktorym zalewa sie dpf i moczy sie go 2 dni, oddalem Dpf do pralni gdzie wyczyscili go woda czy jakims tam plynem


prawda jest taka ze w moim przypadku pomoglo tylko do 2 wypalnia potem wracalo do tego co bylo


obecnie wyciolem go


podobno jak jest zasyfiony bardzo dpf to nawet po czyszczeniu go roznymi srodkami traci swoje wlasciwosci ktore pomagaja mu w calkowitym wypaleniu sie podczas normalnego uzywania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze u mnie nie ma zadnych błędów związanych z dpf. Po wymontowaniu był mało zabrudzony a po sprawdzeniu po myciu dpf na maszynie ma 17 mbar. czyli wg. fachowców od dpf bardzo dobry. Czujnik spalin na otwartym egr wg. BTool pokazuje 4.88 -5.88 przy zamkniętym na 5% pokazuje 10.88 - 12.88. przy niższych temp. zewnętrznej praktycznie sterownik zamykał mi egr jeżdżąc po mieście i dpf wypalał się co 150 km. Teraz jak temp. Wzrosła na plus na zew. Egr praktycznie cały czas jest otwarty i oscyluje na 58-65 %. I normalnie reaguje na przyspieszanie. Ale sadza rośnie w zwrotnym tempie i po przejechaniu teraz ok. 50 km. Mam już jej 25 G. I sterownik zał. Planowane wypalanie. Ciekawi mnie też fakt czy otwarcie egr ma zwiazek z temp. zewnętrzną bo zauważyłem tą zależność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem ten sam problem. Wieczny błąd 480a w sterowniku. Od 3 lat wymieniłem wszystko pod kątem dpf i nie pomagało nic. Jeżdżę głównie w trybie miejskim (Wrocław) , dlatego raz na 2 tygodnie robiłem wypad na autostradę. Zero efektów. We wrześniu 2017 odcinka mocy, tryb awaryjny i po jeździe. Diagnoza zatkany dpf. 500 zł w plecy i radość po serwisowym wypalaniu filtra i informacji, że dpf mam zdrowy. Niestety błąd 480a ciągle się pojawia. Grudzień 2018 w wigilie o 10 rano filtr znowu zatkany. Kolejne 500 zł i radość, że nie zostaje bez auta na święta. Szczerze mówiąc przerosło mnie posiadanie dpfa. Próbując go naprawić wydałem trochę grosza i cierpliwość się skończyła. Jestem wrogiem poprawiania fabryki i starałem się zrobić wszystko żeby tego uniknąć, ale w zeszłym tygodniu pozbyłem się chwasta. Teraz auto płynie po drodze, a nie toczy się jak wóz z węglem

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może warto spróbować go dać do pieca jak woda nic nie daje, jakby co to nie polecam montować zamienników, efekt będzie podobny. Dopisz 520d do tytułu żeby admin nie zamknął tematu a jest interesujący zapewne dla wielu osób.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piecem gdzieś słyszałem że można to zniszczyć an on nie wskazuje aby był zatkany czy nie wydajny. Jak napisałem mam czyściutką końcówkę nie dymi czyli wychodzi na to że spełnia swoją rolę. Drożność też jest bo dpf był sprawdzany przed i po myciu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam właśnie swojego po praniu pomiar zanieczyszczenia przed praniem był na poziomie 512, a po praniu 144 z pralki, w BTool wskazania popiołu były na poziomie 56g. Po odebraniu auta stan sadzy 2,61g wiadomo auto było odpalane i stało (wymiana rozrządu) po kilku przejazdach ale w większości miasto po 140 km stan sadzy 6g. Wcześniej problemów z DPF-em nie miałem pojechał do prania ponieważ silnik był wyjęty i prace były prewencyjne ale póki co efektów ubocznych po praniu brak jeden efekt na plus to stan popiołu 0,00g - wiadomo po resecie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam właśnie swojego po praniu pomiar zanieczyszczenia przed praniem był na poziomie 512, a po praniu 144 z pralki, w BTool wskazania popiołu były na poziomie 56g. Po odebraniu auta stan sadzy 2,61g wiadomo auto było odpalane i stało (wymiana rozrządu) po kilku przejazdach ale w większości miasto po 140 km stan sadzy 6g. Wcześniej problemów z DPF-em nie miałem pojechał do prania ponieważ silnik był wyjęty i prace były prewencyjne ale póki co efektów ubocznych po praniu brak jeden efekt na plus to stan popiołu 0,00g - wiadomo po resecie.

 

Chciałbym takie wskazania sadzy w moim przy 140 km. Ciekaw jestem jakie macie wskazania z czujnika ciśnienia powtórnego na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Ja mam ok. 4.88-6.88 zaraz po wypaleniu i otwartym egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wartość bardzo dobra.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapozyczone z innego forum bmw od forumowicza Roger-Nysa


Panowie BMW przewiduje wymianę DPF w ostateczności. Zakładając uszkodzenie mechaniczne lub faktycznie mocno zatkany bez możliwości przepalenia sadzy. 

Założenie jest takie że filtr ma działać do ostatnich dni auta.


W waszych autach w zależności od modelu stosowano dwa DPF-y .

W wcześniejszych modelach DPF połączony w jednej obudowie z katalizatorem (usytuowany zaraz za katem)i w nowszej opcji DPF oddzielnie zainstalowany pod autem.


Pierwsza opcja była wyposażona w dwa czujniki :

czujnik ciśnienia spalin (odejście do niego było usytuowane powiedzmy między DPF a katem) ten jak sama nazwa wskazuje kontrolował ciśnienie przed DPF. Obok niego był zainstalowany czujnik temperatury spalin, również pomiędzy DPF a katalizatorem.

Te dwa czujniki zbierały informacje o parametrach przed DPF i na podstawie ich odczytu ECU podejmuje decyzję o przepalaniu filtra. Gdy filtr cząsteczek jest zatkany ,ogranicza swobodny wylot spalin ,co powoduje ich spiętrzanie pomiędzy filtrem a kolektorem wydechowym. Skutkiem tego jest wzrost ciśnienia spalin i wzrost temperatury.


BMW twierdzi że układ zarządza praktycznie bez wiedzy kierowcy... ustala termin czy potrzebę przepalania.

I sam podejmuje taką decyzję kiedy ma to nastąpić na podstawie programu.

Więc kiedy jesteśmy informowani o potrzebie przepalenia komp również inicjuje start tego procesu.

Odbywa się on w tedy gdy jak pisałem jest inicjacja na podstawie czujników przy DPF o zbyt wysokim ciśnieniu lub temp. Spalin, i rozpoczyna się gdy silnik uzyska 75stopni w baku jest więcej niż 10l paliwa a temperatura spalin przekroczy 240stopni.


W tych okolicznościach najlepsze efekty osiąga się jadąc z stałą prędkością 60km/h 20 minut.

Jeśli nie spełnimy tych powiedzmy 20minut i proces zostanie przerwany. Komp aktywuje ponowne przepalanie w tych samych okolicznościach.

Jeśli pomimo tego komp nadal chce przepalać BMW sugeruje 30minut autostradą z możliwie dużą prędkością. (to akurat jest ciekawe)

Przytkany DPF zwiększa ciśnienie spalin przy większej prędkości zbyt wysokie ciśnienie wrzuca auto w tryb awaryjny (celem ochrony przed zniszczeniem silnika) Taka sytuacja jeśli ECU nie zainicjuje przepalania , zmusza kierowcą aby wybrał się do ASO a tam aktywują to w ecu. Przepalanie zacznie się gdy zostaną spełnione wcześniejsze warunki.


W zależności od modeli i wyposażenia w różny sposób (różnymi komunikatami )kierowca był informowany o potrzebie przepalenia np. odległość do , albo od razu przepalanie, albo że jest potrzebne i coś tam jeszcze.


Sprawa dotyczy DDE5 i DDE6 w tej opcji również jest przepustnica spalin celem podniesienia temperatury przepalania (zapewne przytyka wylot) 

Jeśli chodzi o DDE 7 nie jestem pewien ale BMW zmieniło rozwiązanie i komp informuje albo o potrzebie aktywacji funkcji przepalania w ASO albo wymiany na nowy..... ale głowy nie dam. To tak w telegraficznym skrócie o DPF w BMW i nie mieszajcie z innymi koncernami .W bawarkach stosuje się ceramiczny monolit z węglika krzemu, który jest odporny na wysokie temperatury a w 50 % jest jakaś struktura powlekana katalitycznie platyna. Ten DPF nie wymaga dolewania żadnych substancji do paliwa.


A teraz odpowiedzcie... co się stanie jeśli czujnik temp spalin (nie będzie uszkodzony) ale będzie przekłamywał ?

Co zrobi komp jeśli czujnik ciśnienia spalin będzie przekłamywał ?

(rozważam opcję zawyżania) gdy filtr nie jest zapchany.


Pozdrawiam Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.