Skocz do zawartości

BMW E61 530xD 235KM 6HP28x Problem ze skrzynią biegów


Marosss16x2x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Mam problem ze skrzynią biegów , mianowicie samochód BMW e61 530xD 3.0d 235KM LCI z 2007r , po lifcie ( dźwignia zmiany biegów- Dżojstick), Napęd 4x4 , skrzynia 6HP28x, przebieg 295 tys.km, podczas jazdy falują obroty , szczególnie na niskich obrotach silnika, na trybie sport mniej wyczuwalne , poza tym czasami dając delikatnie gazu lubi "zakoziołkować", wpada w wibracje . Dodam że poza tymi objawami skrzynia zmienia biegi bardzo ładnie, niewyczuwalnie ani nie czuć przy redukcji ani na trybie DS żadnych szarpnięć itp, redukuje też bardzo ładnie , przy przełączaniu z P na D , z D na R nie czuć również żadnych szarpnięć ani zrywów. Wszystko wskazuję na padający konwerter/sprzęgło hydrokinetyczne , gdzie nie pytam , każdy proponuje generalny remont skrzyni z jakimiś panewkami, płyta sterująca, tuleja gniazda itp.. W 1 zakładzie dowiedziałem się że poza regeneracja konwertera, olejem i misa do tego wystarczy wymienic tylko jakąś panewkę sprzęgłową / konwertera czy coś takiego ? W 2 innych zakładach pytałem, odpowiedź że regeneracja konwertera + wymiana oleju i filtra z misą albo nic nie da albo pomoże na 2-3 miesiące i będzie to samo (Jak pytam czy nie mogli by wymienic tylko tej panewki sprzęgłowej to uzyskałem wiadomość że albo robią cały remont albo za to się wogóle nie zabierają bo i tak nie będzie to chodzić ? Koszty od ok. 2500zł /3200zł ( regeneracja konwertera + wymiana misy i oleju , bez panewki) , 4500-8000 ( + dodatkowo z wymianą kompletem panewek+płyty sterującej+ uszczelnien+ jakichś grzybków mechatronika+ gniazda) Nie wiem czy poprostu ktoś chce mnie naciągnać na całkowity remont czy jak ? Czy sama regeneracja konwertera (ew. wymiana tej 1 panewki sprzęgłowej) z wymiana filtra i oleju coś pomoże i Czy do wymiany panewki sprzegłowej trzeba rozbierać całą skrzynie czy nie jest to konieczne ? Czy miał ktoś przypadek z taką skrzynią ? i co ewentulnie w niej robił ? Jeszcze mam pytanie z innej beczki , bo można w dobrych pieniądzach na alle... za ok. 700-2000 kupić kompletną skrzynię z konwerterem z oznaczeniem 6hp28x ale większość pochodzi zazwyczaj z BMW X5 / X6 z lat 2008-2010 , czy taka skrzynia na wymianę będzie pasować do mojego samochodu czy to wogóle nie podejdzie ? Bardzo proszę o jakieś porady / pomoc ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twoje objawy wskazuja tak jak mowisz konwerter :wink: jesli skrzynia zmienia biegi bez szarpniec nie gubi sie podczas zmiany biegow nie musisz robic remontu wyminiasz koknwerter oczywiscie na nowy nie zaden regenerowany (twoja decyzja) wyminiasz olej w skrzyni i filtr i smigasz :wink: a czy ktors z mechanikow przejechal sie autem ze stwierdzil ze skrzynia do remontu czy oni przez telefon jak wrozbita maciej wiedza ze trzeba robic kompletny remont :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, właśnie skrzynia zmienia / redukuje biegi bardzo ładnie. Tak jeden się przejechał pierwsze powiedział że wszystko w porządku ze skrzynią ,ze trzeba wymienić konwerter, olej i mise . Był nawet zdziwiony przy wrzucaniu z p na r , że szybko załącza wsteczny bez żadnego przestoju , ale przyszło co do czego do wyceny no to 2500zł na regeneracje konwertera+olej+misa+demontaż i montaz ale że nie dają na to gwarancji , że robię to na swoją odpowiedzialność bo wg nich pochodzi 2-3 miesiące i będzie to samo i że napewno trzeba wymienić te panewki , czyli rozbierac skrzynie i robic juz wszystko za te 5000/6000zł. Głównie mi chodzi też o tą panewke sprzęgłowo co kolwiek to jest ? Czy przy tym musza rozbierac skrzynie ? Bo jak chciałem żeby wymienili mi ta 1 panewke to odpowiedź, albo robią całość albo wogóle albo na moją odpowiedzialność bez gwarancji ? Rikooo masz jakieś doświadczenie z tym / co polecasz żeby zrobić ? Już nawet myślałem żeby kupić skrzynie z takim oznaczeniem 6hp28x z x6 2008/09r bo mam taką do kupienia w okolicy za śmieszne 800zł kompletną z konwerterem bez reduktora z przebiegiem 146 tys.km ale nie mam pojęcia czy jak ją wsadzę do siebie czy to będzie chodzić , a nikt takiej odpowiedzi nie chce mi udzielic , tzn . jeden z robiących skrzynie powiedział mi że one w środku są takie same wszystkie z tym oznaczeniem , po czym inny stwierdził że z x6 to całkiem inna skrzynia i nie bedzie chodzić , że trzeba ją jakoś przeprogramować pod konkretny sterownik silinika i skrzyni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marosss decyzja nalezy do ciebie ale ja jestem zdania jesli nic sie nie dzieje ze skrzynia nie przeciaga biegow nie szarpie nie stuka po co ja remontowac moze zdarzyc sie tak ze oddasz do fachowca pseudo fachowca i po remoncie skrzynia bedzie chodzic gorzej badz za jakis czas sie rozsypie :wink: ale to juz czarna wizja :evil: i polecal bym kupic nowy konwerter nie bawic sie w regeneracje szkoda kasy i roboty :wink: wymienialem u siebie jakies 2 miesiace temu konwerter i byly lekkie falowania dopiero poczatki zeby nie meczyc skrzyni wymienilem konwerter i roznica jest kolosalna :wink: a co do wymiany skrzyni tak naprawde nie wiesz co kupisz przebieg podany moze byc wyssany z palaca a stan skrzyni oplakany ale tak jak mowie to wszytko loteria i decyzja nalezy do ciebie :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mundek002 a czy konwerter regenerowałeś czy nowy ? i ile Cię wyniosła taka robota :D :)?


Ricooo no właśnie poza tym falowaniem tak jakby wysprzęglaniem i zasprzęglaniem i czasami sporadycznych wibracjach jak dam z niskich obrotów lekko gazu, dopóki nie zredukuje biegu nic kompletnie się nie dzieje.. Poza tym kompletnie nie mam żadnych wycieków, ani z gniazda ani z misy .. sucha...To znaczy pierwszym razem zregenerowałeś i były falowania? czy od razu nowa sprzęgło i jest spokój .. No właśnie takie ryzyko z tymi używanymi ..loteria.... a Tym bardziej że tamta skrzynia jest z x6 z końca 08r i nie wiem czy to by wogóle pasowało ... No właśnie też różne opinie z tym remontem tych skrzyń , nie raz po remoncie niektórym gorzej chodziła, stukała przeciagała jak przed... a jednak fabryka to fabryka , z drugiej strony skrzynia chodzi dobrze .. rozbiorą zobaczą że wszystko w porządku a skasują za remont a człowiek nawet nie wie bo przy tym nie jest ;/ . Ricooo sam robiłeś czy jakaś firma ? i ile Cię to wyniosło?


Czy jakby mi regenerowali czy wymieniali konwerter na nowy czy trzeba jakoś płukać skrzynie ? ( ile na to mniej wiecej idzie oleju ?) czy poprostu spuszczaja ile zejdzie + nowy do konwertera i dolanie tyle co zeszło nowego ? Jakie macie doświadczenie i Jakie koszta Was to kosztowało < żeby mnie nie oskubali :D> ?? Jeszcze dzisiaj się dowiedziałem od firmy której rzekomo chyba zawiozę ten samochód, że pierwsze sprawdzą czy opiłki są w misie( wtedy zrobią dokładny kosztorys), jak bedą opiłki to tylko remont bo zaraz opiłki zniszczą sprzęgło , a ja mówię że przecież chyba właśnie dlatego wymieniacie olej i filtr przy takiej robocie po to żeby tych opiłków nie było. Więc ja już sam nie wiem , każdy mówi co innego ;|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.